veel geld opgedaan aan kleren

Discussie in 'De lounge' gestart door liesbet77, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hoi

ik ga zeker niet elke maand shoppen voor mezelf maar als ik er aan toe kom doe ik dus soms veel geld op... zoals vandaag, 200 euro ben ik kwijt , was in eerste instantie erg blij met mijn spullen maar nu begint het aan mij te knagen en begin ik me schuldig te voelen / te denken aan het geld dat we weer niet/minder kunnen sparen deze maand enzo.
    geven jullie eigenlijk veel geld uit aan kleding enzo voor jezelf?

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik niet, maar goed ik geef niet veel om kleren.
    Het meest dat ik ooit aan kleren heb uitgegeven is 100 euro of zo..
    maar ik ben dan ook geen typische vrouw wat dat betreft...

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Zelf geef ik niet onwijs veel geld uit aan kleding maar ik laat wel altijd de kaartjes eraan zitten en bewaar ik de bonnetjes.
    Dan kijk ik thuis nog een paar keer of ik het echt leuk vind en wat mn man ervan vindt en breng toch regelmatig wel wat terug.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Geef teveel eraan uit...en doe het graag! :D
    Voel me er dus ook nooit schuldig om ;).

5. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik heb hetzelfde. Koop haast nooit kleren voor mezelf, alles gaat op aan kleding voor de kinderen. Deze maand heb ik voor het eerst sinds jaren winterkleding voor mezelf gekocht. En weer voel ik me schuldig omdat ik ook broeken en truien voor mijn kinderen had kunnen kopen.

6. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik werk in een kleding winkel dus haal daar vaak wat weg. Maar geef niet veel geld uit aan kleding. Geef wel veel geld uit aan kleding voor mijn zoontje. hahahaha.
    Voordat mijn zoontje er was kocht ik wel veel voor mezelf maar nu hij er is koop ik meer voor hem.

7. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik heb vandaag precies hetzelfde. :)

Gisteren en vandaag geshopt voor ongeveer 300-350 euro aan kleren en een tas (nu was dat voor 200 euro nog van verjaardagsgeld, dat wel), terwijl ik eigenlijk van plan was om te sparen (juist vanwege extra verjaardagsgeld)... Maar dan zie ik al die kleren hangen (en laarzen staan), begin ik te twijfelen en kies ik toch voor het besluit te shoppen (ook wel omdat mijn enige paar laarzen die ik nog had stuk zijn, ik nog geen winterjas heb, mijn tas ook stuk is en dat vele chagrijnige buien tot gevolg had wanneer ik haast heb, en ik mijn oude kleren 'niet meer vind kunnen'; en de keus om te shoppen dus makkelijker gemaakt wordt). Ergens ook wel omdat het me gewoon een goed gevoel geeft. Ik ben vrij onzeker over mijn uiterlijk, en wanneer ik nieuwe kleren voor mezelf koop (zoals nu, en kijk naar mijn oude kleren, die ik dan zoveel lelijker/niet mijn stijl vind geworden en waar ik me gewoon slecht in voel) en die nieuwe kleren gewoon echt mooi zijn, voel ik me zoveel mooier/zelfverzekerder over mijn uiterlijk.... Het is dus ook wel een beetje gelinkt aan mezelf mooier/beter/zelfverzekerder/aantrekkelijker voelen... Nu ga ik ook echt niet elke maand zo shoppen voor kleren hoor, dat niet... Maar punt blijft wel dat ik elk half jaar bijv. zo'n bui heb dat ik mijn oude kleren niet meer vind kunnen en écht nieuwe kleren 'moet hebben' om me mooier/aantrekkerlijker te voelen... Jammer genoeg heb ik dus nooit op een gegeven moment altijd 'genoeg kleren die ik mooi vind en waarin ik me aantrekkelijk voel' omdat mijn smaak zo snel wisselt ofzo... ;) Maar nu heb ik 2 tassen kleren naast me staan en knaagt er ook een beetje het gevoel aan me: weer een maand niet sparen/minder geld over terwijl ik eigenlijk wou sparen... ;)

Het is dus soms best lastig ja, herken me wel in wat je vertelt dus :)

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Nou nee niet echt , sinds ik in de winkel werk draag ik toch kleding van het werk dus daarom hoef ik ook niet veel uit te geven. Maar ik draag wel altijd dure schoenen en jeans . Maar die hoef ik ook niet elke maand te kopen dus dat scheelt weer.

9. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    @ Selena

dat had ik kunnen schrijven ;)
    voel me ook niet zo super in mijn vel laatste tijd ... jammer dat het maar kort helpt doorgaans ...

wat noemen jullie niet veel uitgeven aan kleding? hebben jullie een bedrag per maand bvb dat je uitgeeft voor jezeld?

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Minimaal 500 euro per maand zeker wel.
    Heerlijk hoor, word er altijd heel blij van als ik iets nieuws heb. En hou van shoppen! Heb dan ook enorm veel kleding, schoenen en tassen. Ach, ieder zijn hobby :)

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik denk 200 euro per jaar, vind kleding shoppen vreselijk (vroeger leuker maar nu met mijn maat niet meer)

schoenen kopen vind ik een ramp vind de mode vaak verschrikkelijk, als ik dan schoenen koop zijn het vaak mijnaustralische redbacks, lekkere degelijkeschoenen (niet de mooiste, maar lopen heerlijk)

voor mijn dochter vind ik heerlijk te shoppen, maar koop niet overdreven, heb al tijdens niks gekocht, la ligt vol , straks voor sint en kerst wel wat nieuws.

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb geen bepaald bedrag voor mezelf koop gewoon als ik iets nodig heb of iets leuk vind ik denk dat het ongeveer 50 euro permaand is en soms ook meer eens in de zoveel tijd als ik meer kleding nodig heb. Jeeutje 500 euro per maand dat moet je kunnen besteden van sommige mensen is dat 1/3 van de inkomen

13. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik koop niet vaak kleren voor mezelf maar als ik het doe doe ik het goed. Dan kan ik er weer even mee vooruit.

14. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    500 euro per maand???:$:$

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha ja idd vond ik ook erg veel:D maar ja als ze veel te besteden hebben kan het natuurlijk wel :D

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat was mijn reactie ook! :D

Ik koop alleen dingen als ik ze nodig heb en liefst tijdens de koopjes. Vind het zo'n zonde om veel geld aan kleding uit te geven.

17. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

Inderdaad :$ van die 500 euro moet ik de hele maand rondkomen met mijn gezinnetje dus tsja niet iedereen kan dit of ze heeft een 0 teveel gebruikt kan ook nog ;)

hier dus altijd schuldig als ik iets koop want kan het eigenlijk niet missen, maar heel af en toe koop ik weleens wat in de uitverkoop verder zien mijn kleren er nog prima uit en loop ik er niet bij als een zwerver ;)

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Helaas geef ik ook echt veel te veel geld uit aan kleding, vorige maand 350 euro, deze maand 300 euro. En dan heb ik het alleen over kleding voor mezelf. Ik heb me dus voorgenomen om weer even pas op de plaats te maken. Want ik merk altijd dat ik er gemengde gevoelens bij heb. Aan de ene kant ben ik er super blij mee en draag ik het ook wel. Maar aan de andere kant vind ik het zooo zonde.

Ik heb bijvoorbeeld een broek van Replay gekocht afgelopen zondag en ik voel me er nog steeds schuldig over. Mijn Edc spijkerbroek van 70 euro (dus de helft minder) zit nog het lekkerst.

zucht...

19. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik vind alleen dat je tegenwoordig gewoon heel snel heeeel veel geld kwijt ben. tis zo duur. (wil je een keer iets van goede kwaliteit.)

20. tulip

tulip Niet meer actief

sidmick heeft geen nul te veel getypt hoor;) en ja het kan een derde van iemands inkomen zijn, maar moet ze het dan niet doen. Ik vind dat iemand zn geld moet besteden hoe hij/zij dat wil. Ik lees ook wel eens van mensen die per maand 400 euro aan roken uitgeven. Dat vind ik persoonlijk vreemder. Zolang de kids allemaal nog te eten krijgen vind ik het prima....

Deel Deze Pagina