verzakte baarmoeder

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Noushka, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik ben bijna 2 weken geleden bevallen. Tijdens het hechten na de bevalling vroeg de verloskundige of ik al eerder last had van een baarmoederverzakking omdat die nu 'wat' verzakt was.
    Nee, daar had ik daarvoor geen last van.

Vandaag heb ik voor het eerst even gevoeld onder de douche. En voel mijn baarmoedermond ongeveer 1 cm voor de 'uitgang' hangen :$. Ik ben serieus in shock :( . Had het niet zoo erg verwacht.
    Wie heeft dit ook gehad, en is dit nog vanzelf wat omhoog gegaan??
    Het is nog te vroeg voor de nacontrole en vloei ook nog wat, dus wil nu nog niet naar de dokter.

Ik baal echt enorm.. :(

2. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Yep ook gehad.. Ff schrikken hè en helemaal niet leuk.
    Niet meteen je rot gaan voelen, dat is nog helemaal niet nodig (en zonde van je kraamtijd - gefeliciteerd!)
    Ik heb bekkenbodemoefeningen gedaan, kan ook direct na je bevalling al. Want dit hield gewoon in het samentrekken onderin. Hielp erg goed en gecombineerd met ontzwangeren zat ie een paar maanden later gelukkig weer op z'n plek

3. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Bedankt voor je lieve bericht :)
    (en een positief antwoord :D)

Als ik lig, ligt mijn baarmoeder ook verder naar achteren, maar met staan hangt het dus meer.. Hoop dat die dan hier ook weer op z'n plek komt uiteindelijk.

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    You're welcome :)
    Begin gewoon met die oefeningen, is echt weinig moeite. En niet zwaar tillen!

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.001
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Laat bij de nacontrole je vk even kijken en beoordelen wat ze ervan vindt.
    Mijn vk heeft me het adres gegeven van een goede bekkenbodemtherapeut. Je kunt zelf oefeningen doen, maar ik kwam er zelf niet uit, ik was zo geschrokken dat ik veel te fanatiek die oefeningen ging doen waardoor ik de boel overbelaste en nog meer pijn kreeg.
    Het eerste jaar na je bevalling kan je lijf nog een heel eind herstellen, dus het kan vanzelf goedkomen, of met hulp van de fysio...

Deel Deze Pagina