Als de zwangerschap normaal verloopt mag ik kiezen. Maar als hij weer in stuit ligt ga ik denk ik voor een keizersnee. Ik ben daarom ook zo benieuwd hoe alles gaat lopen. Als hij goed groeit en niet in stuit ligt zien ze het als een normale zwangerschap hoor ik telkens bij mijn afspraken. Maar dan zie je op tv bij al die bevallingsprogramma's dat er een kans is dat je baarmoeder scheurt bij een gewone bevalling als je eerder een keizersnee hebt gehad... Dus misschien toch maar liever een keizersnee ook als alles goed is... Ik weet het niet! Wat apart dat je nog geen groeiecho hebt gehad. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje kreeg ik die al vanaf 25 weken om de twee weken. Maar mijn buik was toen ook erg klein. Nu krijg ik hem morgen pas voor het eerst en vond ik dus al veel te laat..
Hey meiden, Ik ben afgelopen zondag bevallen van een kerngezonde dochter! Ze weegt 2900 gram.Bevalling is prima verlopen..had om 8 uur de eerste wee en om 13.37 is ze geboren dus dat ging heel vlot!placenta duurde even voordat die kwam maar is ook spontaan gekomen. Mocht om 20 uur s'avonds weer naar huis..Heb me dus voor niks zorgen gemaakt in de zwangerschap.
Marieke, gefeliciteerd met je dochter! En wat een mooi gewicht! Ik ben er pas later weer bij gekomen hier, dus ik weet niet precies of je dezelfde afwijkende baarmoeder hebt. Maar fijn om te lezen dat het ook allemaal goed gaat. Geniet ervan! Groetjes Ava
Gisteren groeiecho gehad en hij ligt mooi op schema! Wat een opluchting zeg. Mijn dochtertje was namelijk rond deze tijd al echt te klein. Hij ligt wel weer in een onvolkomen stuit, net als mijn dochter. De gynaecoloog heeft het vermoeden dat dit met mijn baarmoedervorm de meest comfortabele houding is en hij dus waarschijnlijk zo blijft liggen. Ik voel hem ook eigenlijk altijd onderin trappen, zelfs bij mijn stuitje, en dat kon ze gisteren op de echo ook zien! Ik vind het geen probleem als ik daarom dus weer een keizersnee krijg. Zolang hij maar met ons mee naar huis mag!
Marieke gefeliciteerd Hoeveel weken zat je nu, 38? En wat fijn dat de placenta uiteindelijk vanzelf is gekomen, met pilletjes wel? Anders moest je natuurlijk nog even de OK op. Fijn hoor. Gefeliciteerd Geniet ervan. Ava: ah dus we kunnen ons waarschijnlijk de hand schudden. Fijn dat de groei goed zit, dat is een geruststelling. Ik moet maandag op controle, ben benieuwd of hij dan definitief gaat zeggen dat het een keizersnede gaat worden. Dan ben ik 33,5 weken. Ik zie hem ook niet meer draaien hoor.
placenta kwam niet direct en toen hebben ze me na een half uur een spuit gegeven,vlak daarna kwam de.was Ben met 37+4 bevallen.
Ah fijn dat die toch nog uit zichzelf kwam Geniet er maar fijn van Gister op controle geweest. Gyn ziet de baby niet echt meer draaien maar wil toch pas over 2 weken de datum gaan plannen. Ik zie de baby ook niet meer draaien dus bereid me maar alvast voor op de KS. Hoop dan wel dat ik het tot die datum uit hou en dat dus niet vooraf al mijn vliezen breken spontaan. De KS zal waarschijnlijk tussen de 38 en 39 weken worden gepland als ik dan qua datum mag kiezen.
@Simple: Weet jij of ze een geplande keizersnee altijd eerder dan 40 weken doen? Het lijkt me bij ons wel veiliger, want straks begint het inderdaad eerder en moet je misschien wel een spoed keizersnee.. Dat wil ik dus absoluut niet omdat je dan helemaal weg bent en er helemaal niets van meekrijgt!
Ze plannen vrijwel iedere keizersnede rond de 38 weken. Heeft verder niets met onze afwijking te maken maar wel idd om zo te voorkomen dat je blussen breken en weeen krijgt. Voor de 38ste week hebben ze liever geen KS ivm mogelijke ademhalingsproblemen. Ik ga op 18 juli zoals t er nu uitziet de KS plannen voor 2 weken erna. Hoe gaat t bij Jou?
Hoi! Net controle gehad en zoals ik al verwachtte ligt hij nog steeds in stuit. Ze zeggen er nog niets over maar ik verwacht wel dat het een keizersnee gaat worden. Spannend Simple, dat het binnenkort gepland wordt! Bij mij wordt het dan waarschijnlijk eind augustus/begin september.
Ah ava dus bij jou ligt ie ook nog in een stuit. Vervelend zeg. Ik moet a.s. maandag weer op controle, dan ben ik bijna 36 weken dus ik ga er vanuit dat we dan de datum gaan plannen. Vind het wel erg spannend. Ik weet niet of goed of ik meteen bij 38 weken moet nemen of meer richting de 39 weken. Het is ook nog eens zo dat mijn schoonouders in de 39ste week op vakantie zijn. Dus zij zien het het liefst meteen als ik de 38 heb gehaald. Maar ja, ik heb al gezegd dat ik echt geen rekening kan houden met hun, het ligt aan het ziekenhuis. Ik kijk nog altijd enorm op tegen de KS en ben er nog altijd als de dood voor, maar de gedachte dat ik over 3/3,5 week moeder ben en ons kindje kan zien maakt me weer heel blij. Ik ben er nu ook echt wel aan toe. Ben zo nieuwsgierig. Dus ik hoop dat mijn enthousiasme me door die OK kan helpen. Bovendien, wie had dat gedacht, dat ik de 38 weken zou halen, ik in ieder geval niet als ik dit hier allemaal lees van andere enz. Vele van jullie zijn dus tussen de 35/37 weken bevallen ivm spontaan breken van de vliezen. Die kans zit er nog altijd in, ben nu 35 weken. Maar toch hoop ik het niet. Hoe gaat het met de rest, ben erg benieuwd naar de mama's en de kindjes
Hoi, ik heb ook een uterus bicornis. Ze zijn daar achtergekomen toen ik een keizersnede kreeg. Mijn zwangerschap is geheel volgens het boekje verlopen, op het feit dat mijn kindje niet draaide na, omdat de ruimte in mijn baarmoeder te klein was en deze een andere vorm heeft dan normaal. Mijn zoontje is netjes met 40 weken geboren. De dokter zei dat deze 'aandoening' verder niks ernstigs is, maar dat ik wel met eventuele volgende zwangerschappen altijd een keizersnede zou moeten krijgen. Ik was hier in eerste instantie best bang voor, want had nooit verwacht dat ik niet normaal zou bevallen, maar het viel me allemaal 100% mee! Succes Simple, ik zie dat je bijna mag Maak je iig geen zorgen, dat is nooit goed natuurlijk!
Hallo Sannasas, Bizar he dat ze dat pas zo laat opmerken. En wat fijn dat jij 40 weken hebt kunnen uitdragen, dat hoor je toch niet zo heel veel. Dus jou is de keizersnede meegevallen? Had je wel een geplande dus? Hier is vandaag de datum gepland voor de keizersnede. Over max 2,5 week zijn wij ouders, bizar idee om ook al de geboortedatum te weten haha. Nu nog hopen dat ik dat haal en niet eerder, daar heb ik nu geen behoefte aan eerlijk gezegd. De zenuwen slaan me nu al toe, laat staan als ik een spoed keizersnede zou krijgen.
Hoi simple, wat spannend dat het nog maar 2,5 week duurt!!! Heb je geen precieze datum gepland? Of doen ze dat nooit? Bij mijn dochtertje lag ik nl. al in het ziekenhuis en omdat haar hartslag de laatste dag erg laag was kreeg ik toen te horen dat ik de volgende dag een keizersnee zou krijgen. Ik ben echt heel benieuwd daarom hoe het nu zal gaan. En ook hetzelfde natuurlijk als wat jij hoopt: dat we het halen tot die tijd! Lijkt me echt eng als dan toch eerder je vliezen breken. Maar volgens mij kunnen ze dan toch ook nog de keizersnee doen als je niet te ver bent? Spannend hoor! Ik word nu zelf ook al een beetje onrustig omdat ik bij mijn dochtertje deze week al opgenomen werd in het ziekenhuis. Volgende week weer een groeiecho en maar hopen dat die weer goed is. Groeit jouw kindje ook nog goed? @Sannanas: wat fijn dat het bij jou allemaal goed is gegaan! Had jouw zoontje ook een normaal geboortegewicht? Groetjes Ava
Ik weet de datum wel al ja. Als nu mijn vliezen breken doen ze alsnog ee. paar uitleg later meteen een keizersnede.maar dan is t een spoed en dat loopt toch altijd anders dan gepland. Nu heb ik als t goed is de gyn wat me de hele zwangerschap heeft geleid. Dat is idd dan even terug denken aan hoe t toen was he. Hopelijk blijft je dat nu allemaal bespaard. De kleine groeit goed, zit nu op 2480 gram.
Hoi allemaal, ben nieuw hier. Zit ook op een andere website voor zwangeren maar kom daar niemand tegen met deze afwijking. Zal me even voorstellen ; ik ben Maud, 31 jaar en zwanger van een zoon, eerste zwangerschap. Pas sinds dit jaar weet ik dat ook ik deze afwijkende vorm van mijn baarmoeder heb. Rond de 7e week van de zwangerschap kreeg ik bloedverlies, op de triageafdeling van het ziekenhuis werd in eerste instantie een miskraam geconstateerd. Omdat ik een paar dagen na dit bericht meer zwangerschapsverschijnselen begon te vertonen moest ik opnieuw terug naar het ziekenhuis. Daar werd door een andere arts vastgesteld dat ik nog steeds zwanger was, toen zagen ze pas de afwijking. De eerste arts had in de verkeerde holte gekeken en de andere holte over het hoofd gezien. De eerste maanden erg in spanning gezeten, moest serieus rekening houden met een miskraam of vroeggeboorte. Tot de week 16 omde 2 weken controle bij de gyn, daarna om de 4 weken. Wel werd steeds mn baarmoedermond gemeten om vroeggeboorte te voorkomen. Nu ben ik inmiddels ruim 29 weken zwanger en het gaat ontzettend goed ! Tot nu toe geen tekenen dat ze zwangerschap te vroeg gaat inzetten. De kleine ligt wel nog steeds in een stuit. Moet 22 augutus (ben dan 34 weken) pas terug naar de gyn en als de kleine dan nog niet is gedraaid, wat ik niet verwacht, gaan we een plan maken. Uitwendig draaien doen ze niet, stuitbevalling ook niet dus blijft een geplande keizersnede over. Ben benieuwd !
Welkom Ik heb tot nu toe ook nog geen problemen kunnen ondervinden van mijn afwijking. Idd alles wat ze zeiden heb ik tot nu toe niet gehad (klopt af op hout). Nu ben ik ook inmiddels al 36 weken. De datum voor de keizersnede staat echter wel klaar vanwege stuitligging. Hopelijk zal de baby bij jou nog draaien, maar heb jij hem altijd al zo gevoeld of heeft hij wel eens goed gelegen? Mijn baby heeft namelijk vanaf het begin al zo gelegen.
Thanks! De baby heeft tot nu toe altijd in dezelfde houding gelegen, stuit dus. De voetjes liggen ter hoogte van mn schaambeen. Verwacht zelf ook niet dat hij nog zal draaien. Hebben ze bij jou eerst nog geprobeerd om de kleine uitwendig te draaien?
Vraag me af of ze bij "ons" vrouwen een keizersnede eerder in de zwangerschap plannen vanwege verhoogd risico op vroeg bevallen. Weet iemand dit ? Ben een beetje bang dat er op het moment supreme geen tijd meer is voor een ruggeprik en het dus een spoedkeizersnede onder algehele narcose zal gaan worden