Hoi! Ik ben nu zo'n 6,5 week zwanger en word iedere dag misselijker. Het duurt ook steeds langer. 's avonds wel minder, maar t gaat eigenlijk niet weg. Afgelopen week ging het nog wel. Maar gisteren was ik de hele dag constant misselijk en vandaag ook. De dag duurde vreselijk lang en 's middags ook nog doodmoe..Pff! Ik twijfel of ik zo door moet gaan of dat ik me morgen ziek ga melden. Maar ja, ik kan moeilijk tot de 12e week thuis blijven. Aan de andere kant, als het nog erger gaat worden vanaf nu, gaat het me echt niet lukken hele dagen op kantoor te zitten.. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik was op een gegeven moment zo misselijk dat ik niet eens overeind kon komen. Ik dacht toen ook echt dat het nooit meer over zou gaan (naja tot na de zwangerschap natuurlijk) maar nu, 3 weken later, gaat het stukken beter en kan ik mijn dagelijks werkzaamheden weer uitvoeren! Je moet je niet schuldig voelen als het echt niet meer gaat en desnoods gewoon een paar dagen thuisblijven. Bij mij hielp het echt om een paar dagen gewoon helemaal niets te doen (en dan dus ook echt helemaal niets!). Daar herstelde mijn lichaam wel aardig van. Verder ben ik heel blij dat ik nu niet werk maar studeer zodat ik het makkelijker zelf kan plannen. Veel succes!
Ik was ook elke dag misselijk en beroerd. Maar ja, je doet er niets aan en alles gaat gewoon door. Door thuis te blijven zal je misselijkheid niet overgaan. En pin je niet vast aan die 12 weken want het kan ook langer duren...maar ook korter natuurlijk. Ik wil je niet nog slechter te laten voelen hoor, maar als je zo normaal mogelijk probeert door te gaan zal je nog altijd beter voelen dan thuis in je bed liggen. Ik ging elke dag gewoon werken. Van het niks doen thuis voel je je echt niet beter, al lijkt het natuurlijk heerlijk om je ziek te melden. Hou in je acherhoofd dat het straks helemaal over is en dan kun je de hele wereld weer aan!
Hoi! Vervelend he die misselijkheid? Ik had het ook heel erg van week 6 t/m week 14 ongeveer. Niet overgeven, maar gewoon zo misselijk dat ik bij elke beweging ging kokhalzen. Echt vreselijk. Ik kon soms gewoon niet verder lopen, moest ik midden op straat stil blijven staan, anders... :-& Het gaat weer over meid! Maar even over je werk. Weet niet wat je doet natuurlijk, maar zelf (kantoorbaan) voelde ik me superschuldig om me ziek te melden. Uiteindelijk ging het echt niet meer. Ik was het meest beroerd in de middag, dus uiteindelijk heb ik een aantal weken 50% gewerkt (alleen 's ochtends) en dat was genoeg om het toch vol te houden. Eventueel kan je bij je huisarts vragen om medicatie tegen de misselijkheid, dat kan ook helpen. Heel veel sterkte! Yule
meid als het niet gaat gaat het gewoon niet! klaar. je bent zwanger hoor! het gaat vanzelf over en kun je toch gewoon weer werken, je baas krijgt gewoon geld voro jouw dus hte kost hem niks. ziek = ziek
vind ik ook hoor! Als het niet gaat gewoon ziek melden. Heb dat ook gedaan en op een gegeven moment wel weer hele dagen gaan werken. Uiteindelijk kon ik dat ook niet zo lang volhouden en nu werk ik nog maar halve dagen. Heerlijk heb echt mijn rust nodig.
Ik ben van begin af aan misselijk geweest, inclusief overgeven. Bij mij op het werk wisten ze dat ik bezig was,dus ben gelijk de dag na mijn positieve test naar mijn chefin toegestapt en heb het haar verteld. Wilde het voor de rest nog even geheimhouden,maar was echt lekker dat zij het wist. als ik nu sochtends moest overgeven ging ik in haar kantoor staan zodat de rest er nog niet achter kwam. Ben zelf niet iemand die me snel ziek meld om misselijkheid. als het nou heel erg wordt kan je via je huisarts emesafene pillen krijgen, die werken erg goed.
Ik ben vanaf week 5.5 tot week 13 iedere dag misselijk geweest met spugen. Heb na een week mn baas ingelicht zodat hij ervan op de hoogte was. Ik zat op een gegeven moment gewoon met een emmer onder mn buro, Toen kon ik het ook voor mn directe collega's niet geheim houden. Heb me in die tijd 2 x zelf ziek gemeld en ben 2 x door mn baas naar huis gestuurd. Maar ziek is ziek en je moet doen wat jou het beste lijkt, misschien is het wel handig om je baas in te lichten, dan is hij/zij in ieder geval op de hoogte van wat er aan de hand is.
Hier ook iemand die de hele dag misselijk was/is heb er primperan voor gekregen. Dat helpt wel is echt goed