meer mensen zwanger en aan het verbouwen thuis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muis26, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

haai haai!

Het lijkt me leuk om ervaringen van andere te lezen, die misschien ook zwanger zijn en tegelijk druk aan het verbouwen thuis.
    Ik ben nnu 26 weken zwanger, en bij ons wordt nu heel de boven verdieping, en zolder aangepakt. Nieuwe indeling van de kamers, nieuwe badkamer, nieuwe babykamer (die komt waar wij nu slapen) en wij gaan op zolder slapen.
    Dus boven is alles nu gestript en kaal. Alle electra enzo is al aangelegd, en alle leidingen zijn ook al omgelegd, kranen ingebouwd etc.

Maar al met al loopt het wel uit! dachten paar maanden geleden eind jan. klaar te zijn, maar wordt nu 1e week van maart. en ik ben 2 mei uitgerekend...

kiele kiele.

We hebben nu zelfs even geen douche meer, erg lastig. Geeft af en toe wel een beetje stress, al laat ik het meeste gewoon over me heenkomen.

Aan de andere kant denk ik, nu even doorbijten en straks is het zo ontzettend mooi boven! gloednieuwe babykamer en badkamer! kan niet wachten!

Hoe ervaart de rest dit? ben zo benieuwd of ik lotgenootjes heb hihi

Groetjes Muis

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jij hebt meer geduld als mij ik begin niet aan zoiets als ik zwanger ben haha (mijn man en ik zouden spontaan weer moeten gaan scheiden dan) ik wil graag alles met 20 weken klaar hebben want ik weet dat ik niet zo sterk ben lichamelijk (of geestelijk) misschien 1 kamer verbouwen die niet van toepassing is qua babykamer DAT WEL maar zo'n hele verbouwing? NOPE mij niet gezien..

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja kan ik me heel goed voorstellen hoor! haha
    ik zou het ook nooit meer doen. Maar we hadden de verbouwing al gepland voor ik zwanger was. Had niet verwacht dat ik zo snel zwanger zou zijn :)

ik dacht dat duurt wel een jaartje. ging ik echt van uit.
    Maar je kan t ook niet meer terug draaien dan, das de pest.

nu graag mensen die OOK aan het verbouwen zijn hihi anders word ik jaloers op al die schone huisjes van jullie hahaha

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ha muis!

Pff, wordt je niet zenuwachtig of alles wel op tijd af zal zijn? Wel lekker natuurlijk; kun je gelijk je hele bovenverdieping precies maken zoals je het wilt, dat heeft ook wel weer wat...

Wij hebben net een nieuw huis gekocht (bestaande bouw). Ik ben er dolblij mee... We wonen nu met z'n tweetjes in een appartment midden in de stad, behoorlijk lawaaierig en onrustig, kleine balkons enzo. Ons nieuwe huis is een lekkere tweekapper met een enorme tuin waar op zich weinig aan hoeft te gebeuren. Maar nou zou ik best een nieuwe keuken erin willen (en gelijk effe de bijkeuken doorbreken), en een serre/tuinkamer achter de woonkamer laten zetten.
    Op 1 mei krijgen we de sleutel, en dan ben ik ruim 29 weken zwanger. Ik durf het eigenlijk niet aan om dan nog aan de verbouwing te beginnen, hoe graag ik alles ook klaar zou willen hebben voordat de baby komt. Ik ben veel te bang dat
    a) m'n zwangerschapsverlof wordt platgewalst door rondstruinende bouwvakkers in huis
    b) de hele boel niet klaar is als de baby komt en ik midden in het puin zit

Best een dilemma vind ik!

Liefs en succes met de verbouwing, Monique

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij zijn in november in dit huis gekomen kaal opgeleverd. dus echt alles moest nog gedaan worden zelf de keuken moest nog komen . het is soms wel erg zwaar geweest hoor zelfs nu we hebben nu nog niet alles klaar maar dat komt wel als die kleine geboren word de slaapkamers zijn klaar altans 3 zijn er klaar de andere nog niet die deuren blijven gewoon dicht :) de trap is nog kaal eigenlijk wil ik het zo houden maar vriend niet.er moeten nog overzetplinten komen maar die hebben een levertijd van 2 maanden kwamen we achter dus die zijn er nog niet. ik vind het wel even goed zo mij boeit het echt even niet meer de babykamer is klaar onze slaapkamer en de woonkamer is klaar en de rest komt wel hoor.

6. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    wij zijn aan het verhuizen tijdens mijn zwangerschap.
    maar ons nieuwe huis moet helemaal verbouwd worden en de gemeente werkt niet mee.
    ondertussen moesten we ons eigen huis uit en wonen we nu bij mijn ouders.
    echt een zootje allemaal maar ja het is niet anders.
    over 2 weken gaan ze eindelijk beginnen met de verbouwing (na 8 maanden) en als het goed is dan moeten we het gaan redden.
    en zo niet dan mag ik bij mijn ouders de babykamer neerzetten
    dus dat is gelukkig geen probleem.
    zit tegen die tijd wel liever in ons eigen huisje maar als dat niet lukt is dit ook een prima oplossing kan me er gelukkig niet druk om maken.
    moet maar zo denken kan altijd erger ;)

7. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Wij zijn ook aan het verbouwen, hebben een appartement. Waar nu de wc staat komt een trap naar de zolder, wc staat nu op de plaats van de douche en op de zolder is de badkamer en zijn we bezig aan de derde kamer waar onze slaapkamer komt, dan gaat de computerkamer naar onze (voormalige) slaapkamer en waar de computerkamer is komt de babykamer. Ojee als ik het zo terug lees moeten we nog heel veel ;)
    Gelukkig kan ik wel weer gebruik maken van onze nieuwe badkamer, want ergens anders douchen een week lang is ook niets. Ben uitgerekend voor 21 juni, hopelijk is het dan af!
    Maar dan begint het weer van voor af aan, want we willen graag een huis kopen, dus appartement verkopen en huis kopen (dus verbouwen ;) )

8. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    wij hebben een jaar geleden een huis gekocht. Helemaal gestript en zijn het helemaal aan het verbouwen. Even stil gelegen en u weer vlop bezig metv de wc beneden deze is bijna klaar dan gaan ze beginnen met de badkamer en de keuken is bijna klaar op het tegelen na en de afzuigkap. Tussendoor doen we nog het laatste kamertje klaarmaken maar die is ok bijna klaar en dan het halletje en de overloop nog. o, ja ook nog de zoldertrap en de gewone trap verven.

Het is de bedoeling dat we voor de bevalling klaar met de verbouwing zijn.

9. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben 31 okt de sleutel gekregen van ons huis, en alles gestript! 8 weken keihard aan de bikkel van smorgens tot savonds laat. Diana is veel bij de oma's geweest, eigenlijk iedere dag!
    We zijn 20 dec over verhuist, maar er moet nog ontzettend veel gedaan worden, en zelfs juni wordt nog wat krap zeg maar voordat ons 2e kindje komt.
    De hele zolder moet nog geisoleerd worden, nieuw dakkapel, de babykamer en nog heeeeel veel van die kleine klusjes. Ach we zien wel, volgende week, gaan we weer verder op t gemakkie.

Succes!

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ook wij doen dit hoor. maar niet zo drastichs wij pakken het per kamer aan om het overzicht niet te verliezen.
    bij onze eerste zwangerschpa zijn we met 6 mnd verhuisd dat wilde allemaal prima de meeste stress kwam toen van het huis nog niet verkocht hebben en al wel een nieuwe hebben maar dit kwma gelukkig net op tijd goed.

nu zijn we al sinds vorig jaar beizg hier. boven hebben we bijna af moeten alleen de badkamer nog. onze slaapkamer en die van onze dochter en het kleine kamertje zijn af. ook de zolder is nieuw. wij doen ook echt alle electra maar doen dus alles zelf. dus niet alles in een keer. das wel prettig want lijkt mij idd ook niks hoor in de gorte bende zitten. we beginnen aan de badkamer zodra manlief trug is uit buitenland dan gaan we verder naar beneden waar onze nieuwe slaapkamer komt en nog ene extra badkamer en dan kan baby op onze oude kamer en word wat nu nog babykamer is een studeerkamer (hebben we alles al voor voorbereid) en dan gaan we verder met kleintje in kelder en dan keuken en woonkamer en zo naar buiten hihih. is in totaal beste verbouwing, maar hebben de tijd. moet ook wel want heb het geld zo niet liggen dus moet stukje bij beetje kost hoop geld zon verbouwing. en lenen ervoor willen we liever niet dus dan maar rustig aan.

11. muis26

muis26 Fanatiek lid

wat fijn zoveel reacties! Ben niet de enige in een gestript huis! hihihi
    voel me al een stuk beter! veel mensen zijn dus echt lekker aan het klussen!
    Bij ons zijn ze nu ook weer aan de gang... dus ik zit half slapend op de bank hier hahaha

Ik vroeg me nog af, hoe doen jullie het met de klussers in huis?!?! ik ben af en toe zo moe (en humeurig hihi) dat ik soms echt geen zin heb om te vragen of ze wat willen drinken, maak af en toe wel gebakken eitje voor ze, maar heb geen zin om 3 maanden lang elke dag voor gastvrouw te gaan spelen.

zullen ook wel de hormonen zijn hoor, maar ik vroeg me af wat nou normaal is. Als het echt zo hoort moet ik me er maar over heen zetten, maar heb eigelijk geeeeeeen ideeeeee of je die mannen moet voorzien van een natje en een droogje :)

bedankt voor jullie verhaaltjes, erg leuk om te lezen! ik hang ze boven mn bed, voel ik me niet zo alleen haha

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heb geen idee, wij doen dus alles zelf. en anders helepen vrienden en kennissen en jah die voorzien we van alles altijd. en denk dat ik als we klussers zouden hebben die echt de hele dag bezig zijn dat ik die ook koffie ed aan zou bieden. kijk brood hebebn ze als het goed is zelf wel mee maar bakkie koffie zou ik zelf wel doen.

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

Hey mama suus!
    Ja koffie breng ik ook wel hoor! maar heb er niet altijd zin in. heb hele erge bekkenklachten, waardoor ik ook niet meer werk nu. en elke keer die trappen op pfffff.... heb al een paar x gezegd, als jullie wat willen drinken kom je maar gewoon beneden hoor, dan maak ik bakkie. maar dat doen ze soms niet, en dan voel ik me soort van schuldig, en breng t dan weer boven. :)

Maar wat knap dat jullie alles zelf doen. Electra enzo lijkt me best een hele klus! als ik zie wat ze hier allemaal hebben aangelegd, poeh!

Maar je mannetje in het buitenland? jeetje, niet voor heel lang hoop ik!

14. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier nog een hahaha
    Badkamer wordt verbouwd dus ook geen douche en de kinderkamer wordt gelijk opgeknapt.
    Er lijkt wel geen eind aan te komen puffff.

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

Hai meertje!
    ohhh jaaaa die douche mis ik ook zoooo. heb net van elende maar in mn voetenbadje gezeten haha, toch niet iets van een bad!
    T lijkt in t begin zo makkelijk allemaal, even verbouwen en dan hop klaar. maar t gaat zo langzaam! :)

16. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja hier nog een verbouw slachtoffer... onze badkamer word uitgebouwd... daar kon ik met goed fatsoen echt geen baby in bad doen.... het stond steeds al op de planning maar nu ik zwanger ben dachten we laten we het maar meteen doen....

maar bah bah bha.... het word bij ons zwart gedaan.... dus dat betekent iedere avond en op zaterdag.... en dat 3 weken lang... en overal stof......
    we hebben 2 open trapgaten naar boven en beneden en een open keuken dus ik kan het stof gewoon niet tegenhouden... en we kunnen dus niet douchen en m,n ma woont een dorp verder... dus dat is eeeecht heel irritant... we kamperen in ons eigen huis op zolder.

ik voel me ook gewoon vies... stoffig

oja en ik ben er ook achter gekomen dat alleen de badkamer niet lukt,,, want ze maken een beschading hier en daar.... en zelf met het slopen hebben we plekken op de muur gemaakt... dus er moet daarna nog gestuct geglasvlies en behangen worden..plafonds bijwerken bleeeehhhh ik ben het overzicht helemaal kwijt

gr jose

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

joseetje, ja dat klopt DIE STOFFFFFFFFFFFFFFFFFFF ik word er ook panisch van. Je blijft stofzuigen he. bij ons lag er zelfs gruis in bed. echt vervelend.
    Maar we krijgen er wat moois voor terug! daar probeer ik altijd aan te denken :)

En idd, je komt altijd meer tegen dan gepland, bij ons ook al aantal dingen beschadigd. zo zit er ineens een gaatje in t plafond bij ons in de keuken. terwijl we beneden toch echt niet aan het klussen zijn hihi
    heel stuk stucwerk kwam naar beneden zetten, terwijl we dat net vorig jaar allemaal hebben geverfd. dat zijn wel dompers. maargoed het hoort erbij.

maar bij jullie savonds, das ook wel pittig. Nou hier van maandag tot zaterdag. overdag. das ook niet alles hoor :) ik mis mn middag dutje zooooooo :)

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij zijn bijna klaar hier. we waren net verhuisd toen ik zwanger raakte. ( lees de spullen van het ene huis in het andere gestouwd op 3 dagen tijd vanwege het niet hoeven aangaan van dubbele kosten ) omdat mijn beide andere zwangerschappen bijna 2 jaar op zich hadden laten wachten en mijn leeftijd niet piepjong meer was waren we ervan uit gegaan dat het wel even zou duren voor ik zwanger zou raken. niet dus! na 3 maanden geschiede het wonder net een paar weken na de verhuizing.
    ik was erg misselijk ( ben ik 20 weken geweest ) en verdroeg de rommel en de stank van verf niet en daarom heb ik met mijn dochter 3 maanden bij iemand ingewoond terwijl mijn vriend hier alles opknapte. het heeft inderdaad wel wat spaning gebracht omdat ik alles klaar wilde hebben en hij niet zo'n hardloper is. bij hem komt alles "morgen"wel en inmiddels ken ik dat woordje als ach ooooooit ofzo...... sinds vorige week ben ik thuis en doe ik de kleinere dingetjes als de gordijnen op maat maken, gewoon rustig op mijn eigen tempo. het is inderdaad niet een strategie en timing die aan te bevelen is en ik zou er zelf ook niet voor gekozen hebben eerlijk gezegd. het heeft toch best was stress met zich meegebracht. maar als je daar goed tegen kan is het prima toch? en wat je zegt je hebt straks een picobello huis wat helemaal prachtig is als e kleine zich aandient.

19. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0
    ben gewoon afgelopen weekend verhuisd !
    verschikkelijk was dat zeg echt nooit meer verhuizen met zwanger zijn, wat een stress en tranen heb ik gehad, en nog hoor want lig nu overhoop met de oude bewoners, probeer me toch ervanaf te houden en me op de baby en mn zoontje te richten en niet teveel stressen
    :cry:

20. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Niet echt verbouwen.. maar we zitten wel in de bouwput.. 80 cm naast t oude huis word een nieuw huis gebouwd..
    We zijn zover dat de gaatjes gestopt kunnen worden ( word ik bij weggestuurd wegens de dampen van t plamuur) gipsplafonds afschuren, wat ik gelukkig wel mag doen..
    Verven van alle kozijnen, deurposten.. ( ook verboden taak voor mij, is me al verteld)
    Van de week komt de tegelzetter ( we zagen dat de tegels voor de badkamervloer nog ontbreken..)
    de rest van sanitair moet geplaatst worden en over een 2 weken de keuken..
    Ondertussen zullen wij dan weer te winkelen moeten voor: behang, laminaat, vloerbedekking, raambekleding... En ik was al zo blij toen we er uit waren voor keuken en sanitair...

Deel Deze Pagina