meer mensen zwanger en aan het verbouwen thuis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muis26, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Haai muis!

Ja dat heb ik dus ook! had ik pas alles gepoetst en 's middags had ik een paar uur op bed gelegen slapen, kom ik beneden, zijn ze gaan kappen en breken zonder dingen in de kasten op te bergen, dus ALLESSSS was weer onder 1 dikke laag stof...zelfs de zakken met broodjes, de flessen frisdrank, de afwas die nog op het aanrecht stond...daar word je dan toch helemaal mismoedig van! En ik maar weer met een sopje overal achter aan lopen... pffft :rolleyes:
    Ik ben in elk geval ook heel blij als alles af is en we niet meer continue allerlei mensen over de vloer hebben. Meestal zijn het wel vrienden bekenden of familie die komen helpen maar dan nog, af en toe heb ik heel erg behoefte aan een knuffel van mn man, maar ja dat gaat dan niet omdat er tot elf uur 's avonds mensen aan het werken zijn...
    dan voel ik me wel een beetje zielig ;)

liefs
    mamatoB

2. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    Hier ook een grote verbouwing aan de gang....
    Wij zijn net na de zomervakantie begonnen en nu komt het einde bijna in zicht.
    Hier word alles gedaan door familie en vrienden.
    Wij wonen in een 1-gezins woning en de complete boven verdieping is gestript en opnieuw ingedeeld, nieuwe badkamer en 3 nieuwe slaapkamers waaronder 1 kinderkamer.
    De badkamer is zo goed als klaar alleen nog wat tegels om het bad.
    De slaapkamesr/kinderkamer zijn van de week geschilderd zodat van het weekend de vloer gelegd kan worden.
    Dan kan volgende week begonnen worden met inrichten.....Eindelijk
    Ik begin het behoorlijk benauwd te krijgen nu hoor ^^
    Heb voor de kleine alles al wel gekocht maar nog niks hier in huis staan ivm stof dus alles , meubeltjes, kleertjes alles staat bij mijn ouders.
    Dus ik kan mij goed voorstellen hoe alle zwangere verbouwers onder ons zich voelen!

Liefs Liftrasa

3. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    haaay muis :p
    ja het is ook wel erg heftig,,,verbouwen met 3 kleintjes{en misschien zwanger?}
    zie er ook als een berg tegen op :evil: :evil: maar het is voor een goed doel :D
    alleen dat schoonmaken elke x weer opnieuw als de bouwmannen weg zijn :idea: dat is iets waar ik wel tegenop zie,,,,,,vooral als ze boven bezig zijn en dan van verdieping 1 tot 3 het stof en weet ikmveel wat naar beneden dwarrelt :evil:

het idd best veel 4 kids :rolleyes: maar ooooo zo gezellig :p leuk dat jullie ook een groot gezin willen,hoor je niet zo vaak meer tegenwoordig :rolleyes:
    groetjes

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

Nou reken maar dat het stof naar beneden dwarrelt! het komt op plaatsen waar je dacht dat er geen stof kon komen hihi
    zo stapte ik laatst in mn bed, lagen er gewoon stukken steen en gruis in! IEKSSSSSS
    ik ontplofte bijna hihi
    maar het komt door naden, kieren, spleten..
    als ik beneden de vensterbank heb gesopt staat er 2 dagen lagen weer laagje stof op. terwijl ze toch echt boven bezig zijn :)

Ja ik wil dolgraag groot gezin! zo gezellig lijkt me dat inderdaad! maar ik heb echt hele erge bekken klachten, werk nu ook niet meer en heb heel erg last als ik even wat doe,. dus ik hoop niet dat ik dit elke zwangerschap krijg! snik snik.

en lilfrasa! jeetje wat lief, dat jullie zoveel hulp krijgen van familie en vrienden! super lijkt me dat! jij bent inderdaad al behoorlijk lang zwanger...
    Dan mag ik nog niet klagen met mn 27 weken haha
    ik ben 32 weken als alles echt helemaal af is. Nou dan vind ik het ook welletjes, dan wil ik lekker gaan genieten met mn luie kont in het bad hihihi

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

how had dubbel gepost, maar kan alleen tekst aanpassen en mn niet weghalen... dus vandaar dit lulverhaal hihi

6. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zit nu tussen het bouwmateriaal achter mijn computer hahahaha
    Echt tijd dat het allemaal klaar is..

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

hihi das ook niet fijn, ik heb gelukkig een laptop dus lig lekker op de bank nu..... hele dag boven bezig geweest ben kapot nu!

:)

8. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    Hey Muis,

Ik zal zeker voor je duimen dat je het klaar hebt met 32 weken.
    Bij ons was de bedoeling dat het begin jan klaar zou zijn....
    Helaas kwamen er onverwachte dingen tussen, zul je altijd zien juist als je het niet kunt gebruiken ^^
    Ik vind het vervelendste dat ik zo weinig mag (van vriend) /kan doen.
    Schoonmaken is het enigste dat ik mag doen en dat gaat met de dag moeilijker hihi
    Die dikke buik is erg leuk maar niet praktisch dan :rolleyes:

Liefs Liftrasa

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja dat probleem hadden wij ook. ik had ook eind januari in gedachte, maar dat is nu 5 weken verplaatst. met ruime marge hoor dus dan is het ook wel echt af.
    over 10 dagen komen ze alles boven stucen en verven.. duurt 3 weken in totaal... maar dan is boven echt alles af!@!@!@ en de vloer komt eerste week van maart.
    dus met stucen enzo en puntjes op de i hebben we nog een hele week buffer genomen.

als het dan nog niet af is dan ga ik koken en stomen denk ik! ohhhhh ik moet mn hormonen echt vast gaan tammen haha

las hier trouwens ergens op het forum een tip over waspoeder in stofzuiger opzuigen, ruikt je kamer lekker. net even gedaan hier beneden en het werkt echt! HMMMMMMMMMMMMMMM heb zowat de halve waspoederzak leeg gezogen hihihiihi

10. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook een grote verbouwing achter de rug en nog op komst. Ik ben 17 weken zwanger van een tweeling en voordat ze geboren worden moet de hele bovenverdieping (2 kamers) compleet gestript en opnieuw opgebouwd worden en moet de gang beneden afgemaakt worden. Ik had gedacht dat het iets langer zou duren voor ik zwanger zou zijn, maar nee hoor, na 3 maanden was het raak! Heel blij mee natuurlijk, maar nu zitten we de komende maanden dus nog even in de troep. We hebben het afgelopen jaar ook al veel verbouwd, dus we zijn het gewend, maar ik denk dat ik het nu wel zwaarder ga vinden omdat ik nu zwanger ben. We zullen zien. Ben in ieder geval blij om jullie verhalen te lezen en te zien dat ik niet de enige ben... en ik hoop dat ze klaar zijn voor ik met zwangerschapsverlof ga. Want daar zou ik geen zin in hebben hoor, dat er dan nog aannemers door het huis lopen!

Sterkte allemaal!

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik hoop dat we kunnen verhuizen in April.

Heb mijn droom huis gevonden alleen weten we nog niet of het financieel kan.

12. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hee, toch nog meer mensen die zwanger verbouwen! Hier zijn we al een aardige tijd bezig, vorige zomer zijn we begonnen (was toen nog niet zwanger) en het schiet allemaal niet heel erg op. Dit is een huisje van rond 1900, erg klein en schattig maar de laatste klusser voor ons heeft ergens voor mijn eigen geboorte het laatste werk gedaan.. :rolleyes:

Tot nu toe is er al wel veel zwaar werk gedaan, oude trap er uit want die was heel smal en steil, levensgevaarlijk! Nieuwe trap er in op een andere plek, dat scheelt enorm in de ruimte in de woonkamer. Een voorrraadkast onder de trap gemaakt, vloer daar verdiept. Verder is alles er uit gesloopt wat moest, de lelijke softboard muurplaten, de muren boven, de plafonds, noem maar op. Alle gaten in de pleisterlaag op de muren repareren. Een paar deuren verplaatst, nieuwe ondervloer beneden.
    De schoorsteen was een beetje onaangename verrassing, daar zaten gaten zo groot in als een vuist. Erg lekker met een gaskachel er op aangesloten! Die heb ik gerepareerd en daarna er door vaklui een buis in laten steken. (ik ga echt niet op hoge ladders staan, hoogtevrees!)

Helaas was ik door de zwangerschap erg moe en misselijk in het begin dus heb daarna een paar maanden niks voor elkaar gekregen. M'n vriend kan niet klussen dus doe alles zelf, met af en toe hulp van m'n vader en oom. Het budget heeft helaas geen ruimte voor de huur van bouwvakkers.

In januari dit jaar kon ik gelukkig een aantal weken vrij nemen en die zijn goed besteed, er is een vliering gebouwd en daaronder staat de indeling van de slaapkamers al. Hopelijk is het fysiek zwaarste werk nu gedaan, want ben als de dood dat ik straks niks meer kan als m'n buik in de weg zit. Die is nu gelukkig nog erg klein maar groeit langzaam maar zeker!
    Heeft iemand ervaringen met hoe lang je ongeveer door kan gaan met werken?

Nou ja, de dingen die nog moeten worden in principe steeds eenvoudiger en steeds meer mensen kunnen helpen dan. De elektra leg ik zelf nog aan, daarna kan de stoppenkast vervangen worden en kunnen er dingen afgewerkt gaan worden.
    De badkamer en keuken hebben we nog met rust gelaten, dat komt volgend jaar wel. Evenals c.v. installatie.

To do list:
    -2 dakramen boven plaatsen (met hulp gelukkig)
    -dakkapelletje repareren
    -vloerplaten boven leggen
    -isolatiewandjes in hele huis plaatsen (alles is enkelstaans helaas)
    -gipsplaten overal op
    -gipsplaten afwerken
    -de hele boel verven
    -mooie houten vloer leggen
    -babykamer inrichten! *zucht*

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Uuuuuhhhhhmmmmm, en jij moet dat allemaal doen? Dan zou ik maar eens een prioriteitenlijstje gaan maken, want dat krijg je vast niet meer allemaal op tijd af.
    Ik ben nu 35 weken zwanger en als ik gestofzuigd heb, moet ik al een kwartier bijkomen van m'n harde buiken. Moet er niet aan denken om te klussen (normaal ook al niet trouwens, heb 2 linkerhanden).

14. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Nee, dat hoef ik gelukkig niet allemaal meer zelf te doen. De elektra nog wel, en het dakkapelletje doe ik ook nog maar de andere dingen zijn zo simpel dat er meer mensen kunnen helpen zonder dat ik er met m'n neus op hoef te staan. :p
    En m'n vriend kan wel helpen met het sjouwwerk, daar hoef je niet handig voor te zijn.

Maar ik verwacht ook niet dat het hele huis al af is als de kleine komt. Als onze slaapkamer en babykamer maar klaar zijn ben ik al gelukkig! (geen thuisbevalling trouwens maar kraamhotel)

15. poci

poci Lid

3 nov 2008
    56
    0
    0
    Nou wat dacht je van twee verbouwingen huis, het zetten van een eigen, lees GROTE schuur, en het verhuizen naar een tijdelijk onderkomen, voordat we op het uiteindelijke terrein wél een noodunit mogen plaatsen.

We hadden de luxe toen we elkaar nog niet kenden 2 huizen te verbouwen. Ik en mijn man had er een. Klinkt aso, echter een was voor mijn bedrijf bedoeld, de ander van mijn man had hoge emotionele waarde.

Nu ben ik echter 20 wkn zwanger, nou wil ik toch de tijd echt wel anders indelen. Dit kost, met buitenruimtes ed. , beesten ed onderhouden veels te veel gezinstijd.

Dus hebben we besloten, voor zijn woning te kiezen. Met een noodwoning op zijn erf, waren we voor de bevalling, 4 juli uit de brand. Echter de gemeente doet niet mee. De noodwoning kan pas na de bevalling geplaatst worden.

Concreet: in geen enkel huis een optie voor een thuisbevalling, kraamkamer, babykamer.

Nu hebben wij op dik 70km afstand van alles een recreatiewoning van mijn ouders staan, waar ook mij beesten ondergebracht kunnen worden.

Dat betekent rondom en na de bevalling om de nacht alleen omdat manlief anders wel heel erg lange dagen moet maken.

Dus echt lekker is het allemaal niet. Wel kan ik er een babykamer maken naar wens, en zit er alles in, al is het wat kleiner allemaal. Maar dat zal zich wel redden.

Dan nog zal ik mijn woning in de verkoop moeten gaan zetten en heb ik, met de kleine, mijn handen nog vol aan een mega lap grond, qua onderhoud.

Dan bouwt manlief ook nog eens even eerst een grote schuur af. waar paard etc in kan en ook opslag van de spullen, zodat we kunnen beginnen met de bouw vd woning.

We hebben nog zo'n ruime 1,5 jaar te verbouwen en dat je nou zegt: lekker gepland, nee niet echt.

Maar we zijn zwanger, en al zouden we in een kippenhok moeten genieten, dan nog is het allerbelangrijkste dat het maar een gezond kindje mag worden!

(Af en toe wil ik wel gaan druiven plukken in Frankrijk, maar dat neigt wel erg naar de boel ontvluchten........)

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zat vorig jaar ook in zo'n soort situatie. Mijn zwangerschap was ongepland en we woonden nog niet samen, dus toen we erachter kwamen dat ik zwanger was hebben we zo snel mogelijk geprobeerd een huis te kopen. Uiteindelijk zijn we verhuisd toen ik 36 weken zwanger was en toen moest alles nog verbouwd worden: nieuwe keuken en badkamer, vaste trap naar de zolder, 3 slaapkamers helemaal leegtrekken en nieuwe vloeren, plafonds en wanden in maken, kantoor maken, alles schilderen, zolder helemaal opknappen, electra, etc.etc. We zijn begonnen met onze slaapkamer en de babykamer en die waren gelukkig net af toen Milan werd geboren :). Benedenverdieping hadden we ook al helemaal geschilderd en de electra was weer in orde, maar de rest is allemaal pas gedaan na de geboorte van Milan.

Ik vond het wel spannend of alles wel op tijd af zou zijn, omdat ik de hele tijd al het gevoel had dat Milan eerder zou komen dan de uitgerekende datum (was uiteindelijk ook het geval, met 39 weken). Maar ik heb toch nog wel veel meegeholpen met allerlei dingen (plafonds schuren, schilderen, babykamer in elkaar zetten, etc.).

17. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Wij gaan dit jaar bouwen, eerst wilden we ons huidige huis verkocht hebben. Dat is inmiddels gebeurd, maar ons huis is pas eind dit jaar klaar!
    Dus moesten we een tussen oplossing. Nu gaan we per 1 maart over naar een appartement. Dit jaar dus 2 keer verhuizen! 1x nog in mijn zwangerschap en eind dit jaar nog een keer. En dan nog ondertussen klussen in ons nieuwe (nog te bouwen dus) huis......Tja niet handig gepland maar het is niet anders. Ik laat het allemaal maar over me heenkomen. Kan me er wel druk om maken maar ja..........

18. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Wij hebben ook de hele bovenverdieping kaal liggen momenteel. We moeten in juli klaar zijn, 16 juli ben ik uitgerekend. Geen paniek, nee ben vrij rustig wat dat betreft. Heeft ook geen zin om te stressen. Als het niet klaar is verzinnen we tijdelijk wel weer wat anders joh.

Alleen de badkamer is gewoon intact. Hoewel, ik kan niet douchen want die doet het niet goed. Alleen in bad, dat moet wel geregeld zijn omdat het badderen niet altijd handig meer is. Verder moeten de plafonds er nog in, de muren gezet, vloeren erin en eruit, schilderen etc. Komt allemaal goed.

Wij zijn 3 jaar geleden begonnen met verbouwen en door vanalles en nog wat niet opgeschoten. Nu met hulp van schoonvaders weer lekker aan de gang. Van de week lekker schilderen, dat wil ik wel op tijd gedaan hebben i.v.m. de verflucht. Mijn ouders waren een hele boerderij aan het verbouwen toen ik geboren moest worden. Ik heb geslapen op een zoldertje met een planken vloer en handdoeken voor de ramen ha ha. Niks van geleden trouwens.

Succes met verbouwen! Komt allemaal goed en gewoon rustig blijven. Er zijn andere dingen waar je je echt druk over moet maken. Geen idee wat nu maar die zijn er wel hi hi :D

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    In april gaan we verhuizen, gelukkig is er niet zoveel te klussen, maar altijd meer dan je denkt. Ik kijk tegen die tijd wel wat in aankan, daar valt soms niet zoveel over te zeggen. Maak me er niet zo druk om. Ik ga wel koffie zetten, schoonmaken, kozijnen enzo afplakken, er is genoeg te doen. Het liefst zou ik nu in het huis trekken, ik voel me nu goed en ik heb de tijd ervoor. Moet alleen nog een paar weken geduld hebben, het wordt vast mooi.

Deel Deze Pagina