hoi hoi, Ik ben nu 27 weken zwanger, en vraag me af of het slecht is om zwaar te tillen( zware boodshappentas,krat bier, enz) Ik kan het nog best, sta wel te puffen als ik hem binnen heb(wonen op bovenverdieping, dus traplopen)maar het lukt me wel. Kan het dan toch kwaad, of zolang het gaat geen probleem? liefs
ik mag al helemaal niks meer tillen van mijn man. vanaf de dag dat hij wist dat ik zwanger was. alles word uit mijn handen gerist. en dat is irri. want doe altijd alles zelf. ben een halve bouwvakker.hahaha. volgens mij ist ook net hoe je rug is. de ene ken meer dan de andere hebben,in de zwangerschap.
t heeft meer te maken met een mogelijke toekomstige verzakking van je baarmoeder dan dat t slecht voor je rug is... ik sjouw t liefst ook nog van alles en nog wat; omdat t gewoon soms niet anders kan en niet altyd zin heb om te vragen...maarja beter is t toch om niet te zwaar te tillen...voor 3e trimester is dat een andere maximale kilos dan bijv eerste en 2e....
het schijnt dat je niet zwaarder dan 5 kilo mag tillen. ooit eens ergens gelezen. ik kan niet meer lopen en tillen tegelijk dus ik doe het sowieso niet meer. mijn dochter gaat mee om de boodschappen in en uit te laden en in de tassen te doen en in de kasten te proppen. ik mag dan na wikken en wegen het tasje met 5 broden daragen dat is net zwaar genoeg voor mij vind ze ideaaaaaaaaaal ( heb een gammel bekken )
kratjes bier til ik niet meer, die haalt mijn man nu zelf, als ik veel boodschappen heb neem ik een karretje en laad ik alles in de auto, als ik thuis ben dan zet ik alles eerst in de gang (aparte, niet te zware tassen) en daarna vanuit de gang naar de keuken, als mijn man thuis is pakt hij de boodschappen uit de auto. volle wasmanden etc. til ik nog wel, zolang ik me daar goed bij voel
Mijn vriend laat me ook niets meer tillen. En ben pas 13 weken! Kan echt alles nog wel zelf hoor. Maar wel heel lief bedoeld
Haha, als ik niet zwaarder dan 5 kilo mag tillen heb ik wel een probleem hoor. Mijn zoontje moet echt nog geregeld getild worden en die weegt een dikke 14 kilo. Dan zou je als moeder je eigen kindje niet meer mogen tillen, lijkt me wat overdreven eigenlijk.
best is om door je benen te zakken en dan iets te heffen, en zo kan het minder kwaad voor je rug ! mijn man laat me ook geen bakken en kratten meer tillen sinds een een maand of 2
ik denk idd dat het er aan ligt ik had in mijn vorige zwangerschap zware bi toen mocht ik echt nog maar weinig tillen en echt beperken! ik werk in de huishouding dus was best moelijk maar mocht dus bv niet meer met een stofzuiger de trap oplopen enzz het is ook niet goed voor een evt baarmoeder verzakking soms kom je er idd niet onder uit bv met een klein kind maar zou het wel zoveel mogelijk beperken
Mijn schoonzus mocht haar zoontje van 5 niet meer tillen toen ze zwanger was. Maar dit had er ook mee te maken dat ze een aantal keer bloedverlies had gehad.
ligt eraan, ik mag Dean zo min mogelijk tillen omdat ik een "heel zwaar" gevoel heb van onderen (ze zijn bang voor evt verzakkingen e.d.) dus better safe then sorry beetje kindjes lopen toch ook al , ik til alleen als het echt niet anders kan (zoals in de auto, in en uit bedje e.d.) nog een reden om 9 maanden te wachten met een tweede (of derde) meeste lopen toch wel met 11-14 maanden en alle beetjes helpen..
Ja, als je er een aanleiding voor hebt is het een ander verhaal, maar over het algemeen mag je je kindje nog gewoon tillen hoor. @imd: Jesper loopt nu pas sinds een week of 3, dus je kunt je misschien wel voorstellen dat het niet heel soepeltjes gaat altijd.