wie telt er ook mee af....

Discussion in 'Zwangerschap' started by naverona, Dec 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naverona

naverona Actief lid

Apr 26, 2011
    249
    0
    0
    admintratief/secretarieel medewerkster
    Nieuwpoort
    hoi meiden,

de meeste kennen mijn verhaal al wel...ik ben nu bijn 35 weken zwanger en kleine zal binnen 3 weken geboren worden...

nog even wat meer over mezelf...

ik heet dus echt danielle ben 25 en heb al twee zoontjes.een van 5 en een van net een jaar..nu een problematische zwangerschap met weinig tot geen vruchtwater en een klein kindje..

oja en woon in zuid-holland..

wie telt er ook mee af????

xxxxx

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier ook 35 weken!
    Alleen in tegenstelling tot jou gaat alles
    Wel goed..:)

Behalve klachten van mezelf maarja goed... Wat doe je eraan..

Ondanks dat de reden wel kl*te is, lijkt het me toch fijn om te weten wanneer je kleintje komt..:)
    Maar hoe gaat het na de bevalling? Dan moet de beeb Eker in het ziekenhuis e.d blijven?

3. naverona

naverona Actief lid

Apr 26, 2011
    249
    0
    0
    Nieuwpoort
    hoi hoi,

leuk dat je meekletst..

Ja idd ondanks dat de reden niet goed is het idd wel fijn al weet ik nog geen exacte datum...volgende week dus wel ws.

In ieder geval fijnte horen dat bij jou wel alles goed gaat..;)

Ja wij zullen allebei zowieso een dag moeten blijven, en ja het ligt er maar helemaal aan hoe ze het doet verder...is de glucose goed, kan ze dr temp goedhouden enz..

xxxx

4. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Hey hey

Hier ook 35 weken en aan het aftellen, ik word zeer waarschijnlijk tussen kerst en o&N ingeleid, ben de dagen ook echt aan het aftellen. Heb in 4 weken tijd al 2x in het ziekenhuis gelegen met weeen, het blijft maar doorrommelen en ben helemaal op.
    Kan niet wachten tot ik mag bevallen!

5. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden.
    Ik ben ook 35weken en tel ook al af.
    Krijg een geplande ks. Ben benieuwd of de beeb tot de datum blijft zitten.
    Ben trouwens 29 en heb een dochter van bijna 9 en een zoon van net 2 jaar.

Hebben jullie ook al last van de laatste loodjes?
    Hier veel harde buiken en zwaar gevoel, vooral tijdens het huishouden doen en lopen..

6. Minnie78

Minnie78 Actief lid

Jan 16, 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi allemaal,

Ik ben ook 35 weken zwanger!
    In principe heb ik weinig problemen gehad tijdens de zwangerschap. Alleen niets binnen kunnen houden tot de 17e week, maar verder geen pijntjes ofzo. Tot een week of twee geleden......
    De kleine is aan het indalen en dit geeft de nodige pijntjes. Vooral last van steken in de bekkenbodem en rommelende darmen en veel naar de wc moeten..... Ik word er soms een beetje onzeker van, maar afgelopen week een keertje extra bij de verloskundige geweest en alles was verder goed. Even doorbijten dus.
    Hebben jullie ook last van die steken en het indalen?

O ja, is voor ons het eerste kindje!

Liefs, Minnie xx

7. naverona

naverona Actief lid

Apr 26, 2011
    249
    0
    0
    Nieuwpoort
    hoi hoi,

gezellig meiden...welkom!
    voor mij is het dus derde kindje zoontje van 5 en zoontje van 1.
    Ook voor mij gaat et waarschijnlijk tussen kerst en oud en nieuw gebeuren...

Caruli ook ik ben benieuwd of je kleine zo lang blijft zitten...hihi..

ik moet de 21ste weer naar de vk en dan gaat er ook gekeken worden of er inwendig al wat gebeurd is...( al vermoed ik van niet wntt heb nergens last van) alleen paar steekjes af en toe met lopen..denk dat dat het indalen is..wat ik wel vind is dat de bewegingen van de kleine zo een zeer doen..pfff moet af en toe echt even zuchten..hebben jullie dat ook??

xxxxx

8. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier ook de 21e weer op controle bij de gyn. Die kijkt niet of er al wat gebeurd.
    Hier merk ik ook dat het behoorlijk krap word voor de kleine, er steekt geregeld een kont enzo uit hihi

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Ik ben ook af aan het tellen, ben nu 39.2 weken. Ik zit echt iedere dag in spanning te wachten.
    Woensdag naar de vk en denk dat ik dan eens ga vragen of ze niet even kan voelen of er al wat gebeurt.

Dit is trouwens on derde kindje. We hebben 2 dochters, 1 van 4 en 1 van 1. Dit wordt weer een meisje.

10. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Het huishouden doe ik al een hele tijd niet meer, mn man en moeder hebben dat een beetje overgenomen. Ik hoef maar na een winkel te gaan of ik krijg al pijnelijke harde buiken. Dat indalen heb ik niet zo heel veel last van, af en toe voel ik scherpe steken, maar dat komt misschien ook omdat dit niet mn eerste is.
    Ik moet elke week naar de gyn, mag donderdag weer en dan gaan we het inleiding bespreken. Ben benieuwd. Hoevaak hebben jullie controle?
    Merk ook dat de ruimte wat kleiner word haha. Vaak een kontje of voetje wat na buiten steekt, soms doet het gewoon pijn! Dan wrijf ik er paar keer overheen en trekt ie zich weer terug. Ik heb trouwens wel steeds een branderig gevoel boven aan mn buik, lijkt soms net of mn huid in brand staat, merk echt dat mn buik nu flink groeit, begin al goed in smeren met zalf enzo. Hebben jullie daar geen last van?

11. Rooss

Rooss Lid

Nov 9, 2010
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook aan het aftellen: ben nu 39+4. Het is al poosje aan het rommelen en veel slijm maar het zet nog niet door. Vrijdag met 40+1 weer na vk voor controle. Hopelijk heeft de kleine zich voor die tijd al gemeld. Mijn dochter is namelijk zondag jarig, dus word lekkere planning :)

Groetjes

12. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    hier word het ook wel een beetje krap hoor....
    Pff ook vooral als ik zit.. heb ik t gevoel dat ik de baby bijna plet tussen mn ribben en ehh vagina zeg maar:p
    Voelt voor mezelf ook niet echt fijn haha

Vandaag nog even wachten op een telefoontje van de vk..
    Had vorige week nog een keer een groeiecho gehad omdat ze aan t voelen was en dacht dat de baby een beetje groot was....
    34 weken en 2 dagen 2600 gr
    En 2 weken daarvoor ongeveer nog net iets maar dan 2000 gr...
    Geeeeeen idee of dat normaal is haha en wat ze erover zal zeggen...;)

Hoe staan jullie nu in de zwangerschap..?
    Hebben jullie zoiets van ik vind het nog heeeeeerlijk!:D
    Of meer zoiets van nou.. pff laat maar komen hoor haha

13. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    De metingen zijn niet altijd even nauwkeurig.
    Willen ze je dan nog een groeiecho geven?

Van mij mag de zwangerschap eeuwig duren, de kwaaltjes zijn niet fijn maar het getrappel en het showen met de buik vind ik geweldig..
    Kan er nog geen afscheid van nemen, zie ook echt op tegen de ks, dat betekend het einde van zwangerschappen in mijn leven enzo..
    Dat zal ik echt gaan missen, maar ben dan wel gezegend met 3 kids maar toch..
    Heb er dan ook alle moeite en pijn kwa zwanger raken enzo voor over gehad ;)

14. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Hallo,

Hier 36 weken, en moet nog 1 weekje dan word ik ingeleid ivm een hele grote baby!

Tel ook al bij een ander topic af.. maar nog eentje erbij vind ik wel gezellig!!

Vind het wel zwaar zo op het einde hoor.. jullie vast ook?

15. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Senna: hoe groot word jou kindje nu geschat?
    Ben benieuwd of de beeb dan ook echt zo groot geboren word ;)
    Je hoort toch vaak dat ze er naast zitten.

Hier was de beeb met de laatste meting 34.2wk 2393gram
    Ze hebben het de hele zwangerschap gevolgd dus ben benieuwd of de geboorte schatting uit komt.

16. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    @ Caruli

Jaa weet dat het niet altijd even nauwkeurig is.. maar moet stiekem zeggen dat ik er toch wel beetje in geloof.. want vorige week is t door 2 verschillende gedaan:p

Krijg nu geen groeiecho meer neem k aan..
    Heb er al 2 gehad... 1x in t ziekenhuis omdat k daar toen nog onder controle was... en toen zei ze wel dat ie een beetje groot hoofdje had.. njaa wel binnen de lijntjes hoor:)
    En dan vorige week....Dus we zien wel...

Hmm jaa dat heb ik nog niet.. dat ik de fase zwangerschappen echt moet afsluiten....(tenminste hoop dat ik zo blij mag zijn om nog een keer een wondertje op de wereld te kunnen zetten)
    Dus snap dat dat voor jou wel echt een afgesloten iets word dan....
    En kan me best voorstellen dat dat heel jammer is..:(

@ Senna

Owjeeeej grote baby?! hoe groot is groot?!:p

En jaa.. ik vind het wel zwaar.. zal ook wel weer voor iedereen anders liggen denk ik..
    Een dame uit een ander topic waar ik schrijf is een tijdje geleden nog naar een uitje geweest en was om 02.00 thuis!:$ met 37 weken zwanger..
    Vind het natuurlijk geweldig voor haar!:D

Maar ik... zou t niet meer aan kunnen hoor haha:p
    Net zoals lopen e.d:)

17. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Liep de vorige groeiecho dikke drie weken voor.. schatting is dat ze met 37 weken ruim over de 4 kilo is. Heb veel echo's gehad, ook in verschillende ziekenhuizen..
    dus ik ga er vanuit dat de schattingen wel goed zitten ;) en als ik naar mijn buik kijk dan weet ik het wel zeker haha..

Caruli vanwaar die groei echo's bij jou? ook groot kindje? of juist klein kindje??

Sam, hier ook moeilijk lopen haha.. vooral als je net uit bed komt.. maaaan oh man zo'n spierpijn he.. en vooral pijnlijke liezen.. (bekken denk ik?) net alsof ik uren de split/spagaat heb geoefent..

18. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    @ senna

:$ dat is wel een flinke! haha

Jaa elke keer als k even heb gezeten, gelegen of weet ik t wat.. heb k echt even opstart probleempjes haha :p
    Word ook steeds erger maar goed... wat doe k eraan;)

Pff.. stiekem vind ik dat mn beebje wel snel mag komen....
    Heb er zoooo geen zin meer in eigenlijk...:(

19. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

Nov 27, 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Hoi meiden!

Mag ik ook mee aftellen? Ik ben nu dik 34 weken :D!

Ik vind het geweldig om zwanger te zijn, merk nu wel dat het zwaarder gaat worden. Heb regelmatig harde buiken en pijn met het lopen (indaling?). Doe verder nog wel alles zelf, gaat niet meer zo hard maar probeer wel in de dagelijkse dingen te blijven. Anders voel ik me helemaal zo rond!

Vorige week groei echo gehad i.v.m. een hoge bloeddruk. Kindje was mooi op schema, 1800 gram. Schatting is ongeveer 3300 gram bij de geboorte. Ik beval met medische indicatie in het ziekenhuis, ga nu elke 2 weken op controle. Bij geen klachten blijft dat ook zo. Ben wel benieuwd wanneer het kleintje zich gaat melden!

20. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nou net de vk aan de tel gehad en hoef me geen zorgen te maken voor een reuzenbaby!:D

Haha het gemiddel is 50(geen idee over welk gemiddelde ze t had haha) en ik zat op 67..
    Maar was allemaal prima zei ze.. dus zal wel goed zijn:D

Share This Page