Hallo meiden, Ik heb een paar dingen die ik me afvraag.. Hier natuurlijk (on)geduldig aan het afwachten tot het zover is. Ik ga der vanuit dat ik nog paar weken moet, maar ik hoop zo van niet door allerlei klachten. Maar ik ben vast niet de enige haha Ons kindje is niet ingedaald, hij ligt wel gewoon met zijn hoofdje naar beneden. Het lijkt ook door pijntjes/klachten die ik steeds heb dat hij het wel probeert, maar het niet lukt ofzo. Maar dat weet ik natuurlijk niet. Hij is al een keertje ietsie ingedaald geweest en toen weer terug gegaan en sindsdien zit hij bij elke controle ruim boven mijn bekken. Verder ook weinig voortekenen (dat denk ik dan) dat er binnekort iets staat te gebeuren behalve wat korte menstruatieachtige pijntjes steeds.. Bij wie is de bevalling begonnen zonder voortekenen? Dus die hooguit af en toe wat menstruatie achtige pijntjes ofzo had en hoe is het toen begonnen? Bij wie was het (eerste) kindje ook nog niet ingedaald voordat de bevalling zich aankondigde en hoe is dat gegaan, is het alsnog goed ingedaald? Bedankt voor het vertellen alvast!
Indalen kan ook tijdens de weeen ... Hier is de jongste nooit ingedaald geweest ... Over eerder bevallen en hoe het spontaan gaat kan ik niets zeggen ben 2 keer ingeleid vanwege pe
Mijn zoon lag niet volledig ingedaald. Hij lag wel in het bekken, maar niet laag genoeg. Hij is tijdens de weeën netjes verder ingedaald. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat als je bevalling begint met gebroken vliezen, je meteen plat moet gaan liggen als je uk niet (goed) ligt ingedaald, en je direct je VK of gyn moet bellen.
Mijn 1e wilde ook niets hoor, niet komen, niet indalen en al helemaal geen voorteken geven. ben 3 keer gestript. pas bij 41 weken en 3 dagen lukte het strippen en toen ik na het strippen de oprit opliep van ons huis begonnen de weeen spontaan en direct ook heel heftig uit het niets. Ze is er toch echt uitgekomen uiteindelijk hahaha
Dat het in kan dalen bij de bevalling en ik moet liggen als vliezen breken wist ik! Happyglow: Okee, zo kan het ook gaan dus haha.
Nooit ingedaald en voor het breken van de vliezen niets gevoeld. 5 dagen ervoor slijmprop verloren, maar dat zegt niets. Uur later weeën, anderhalf uur later: baby!
Onze dichter, tevens eerste kindje leek op de echo's wel ingedaald te zitten, maar bleek tijdens de bevalling niet zo te zijn, dus moest gelijk o mijn zij liggen. En na 35 minuten persen wilde ze niet geboren worden, dus hebben ze me 2 keer ingeknipt en de vacuum pomp gebruikt. 2 op mijn buik aan het drukken en 2 aan vacuum trekken en toen werd onze kerngezonde dochter geboren met een gewicht van 3650 gram en 53cm bij 40+6.. in ziekenhuis bleek ik rond 43 weken te zitten.. .. bevalling en zwangerschap waren niet helemaal goed. .. laten we het daar maar op houden.
Ik heb nooit voorweeen of andere signalen gehad. Opeens braken m'n vliezen en begon de bevalling. Had altijd gedacht overtijd te gaan, niet dus (lucky me).
Ik had bij beiden vorige zwangerschappen geen enkel voorteken. Toch zijn ze allebei binnen een paar uurtjes geboren. Het begon gewoon ineens en zette goed door! Nu sinds gisteren juist wat krampjes, beetje menstruatieachtig. Veel harde buiken ook soms gepaard met dat gevoel. Ben benieuwd!
Je hoort/leest zoveel dat dat velen al poosj krampen of voorweeen etc hebben.. Kan me niet voorstellen dat het zo ineens uit het niets zou kunnen gebeuren haha. Kan dus wel.. Ik heb zelf alleen maar af en toe wat menstruatiepijntjes, niks noemenswaardig vind ik.. En die kleine ligt niet ingedaald dus ik denk dan dat dat ook wel mee zal tellen in hoe snel het begint ofzo (dat denk ik dan) Ik krijg daardoor dus ook het gevoel dat ik gewoon ruim over tijd zal gaan.. Maar goed, het kan ook anders gaan dus.
De bevalling hoeft niet pas te beginnen als de kleine ingedaald is, kan ook zomaar pats boem ineens! Als de vliezen breken, kan het ook zo zijn dat je direct goeie weeën krijgt en in een paar uurtjes bevalt!
na het drinken van bitter lemon een half uur later braken me vliezen en 9uur later had ik me kleine in me armen...dus ook zonder voor tekenen.... hij was wel ingedaald.
als je vruchtwater niet wit is maar bruin of groen moet je liggen dit omdat de kleine dan zijn ontlasting binnen krijgt?!
Naar mijn weten hoef je alleen plat te gaan liggen bij gebroken vliezen als je kindje niet is ingedaald, dit omdat hij anders de navelstreng zou kunnen afknellen.. Dit is mij verteld in ieder geval
Mijn eerste is ook pas tijdens de bevalling ingedaald. Had ook instructie meteen liggen en bellen als vliezen zouden breken. Bij mijn eerste ook echt geen enkele 'voortekenen', ik had zelfs nauwelijks tot geen harde buiken , laat staan buikpijntjes... Ben gestript met 41+2 wkn, toen wel even wat harde buiken gehad, en ongeveer 11 uur na het strippen, boem de eerste wee. En de volgende meteen 5 minuten later en flink pijnlijk. Oerkrachten namen het over en ruim 4 uur daarna lag zoonlief op mijn buik . Mijn 2e was ook niet ingedaald, wederom die instructie. De dag dat ik bevallen ben 41+5 wkn uit het niets wat onregelmatige weeën, die opeens regelmatig werden en ruim 2 uur later lag dochterlief op mijn buik. Zij is ingedaald toen de vliezen braken bij 10 cm. Ik heb haar echt abrupt naar beneden voelen zakken en is toen ook binnen een paar minuten gelanceerd (mocht niet eens persen, ging al veel te snel). Mijn 3e was wederom niet ingedaald en bij haar braken opeens, zonder aankondiging, de vliezen als eerste, jeeh, wat irritant zeg! Moest idd weer meteen plat en bellen (gelukkig was ik thuis!) en ik heb platte bedrust gekregen van VK (die idd meteen kwam). Mocht niet opstaan tot uren later uiteindelijk baby met 3 cm ontsluiting een beetje ingedaald was. De ontsluiting van de 3e ging erg langzaam, omdat er niet genoeg druk op baarmoedermond kwam (geen hoofdje wat er op duwde, en ook geen staande vliezen die als een gevuld ballon tegen baarmoedermond kunnen drukken), tot ik ging staan en zwaartekracht kon gaan meewerken . Toen ben in heftige weeenstorm van 3 naar 10 cm geknald in 45 minuten... Niet fijn .
Mijn dochter was ook nooit echt ingedaald! Af en toe een stukje maar schoot dan weer terug.. het leek dat het gewoon niet lukte.. nou uiteindelijk na 1 dag voorweeen zijn ee dag erna de echte weeen begonnen, maar na 27 uur is een ks gedaan omdat ze nog syeeds niet was ingedaald en daardoor maar 4 cm kreeg en de baarmoeder werd weer stug en alles! Op de controle bleek dat ze gewoonweg te groot was voor mn bekken! Nu 38 wk zwanger en ook deze is niet ingedaald, loopt ook weer een stuk voor op de groei, daarom krijg ik nu een geplande ks
Dan moet je de verloskundige direct bellen, maar hoef je niet te gaan liggen hoor...maar spullen pakken en richting ziekenhuis
Onze zoon is nooit ingedaald. S nachts zijn mijn vliezen gebroken terwijl ik stond te beslissen voor de koelkast of ik een warme melk of een warme chocolade melk zou gaan nemen. En toen had hij ook nog in het vruchtwater gepoept dus direct gaan liggen en de verloskundige gebeld... En op naar het ziekenhuis. Medische indicatie had ik sowieso vanaf het moment dat mijn weeen begonnen ivm een zeer zware vorm van astma en daarom een longarts op standby gedurende mijn bevalling. 16 uur weeen en 3 cm ontsluiting verder is besloten tot een keizersnede en toen ik open lag was de eerste reactie" dit had je zelf nooit gered"
Onze jongen lag net als jouw kindje nog niet ingedaald. Een dag voor de bevalling, op 40 + 6 weken, lag hij nog niet ingedaald en had ik nog geen ontsluiting of dergelijke. Die nacht begonnen met wat menstruatiepijn die heviger werd en geleidelijker kwamen naarmate de uren verstreken (eerst om de 20 min, dan om de 15 en dan om de 10 min). Pijn deed het niet, hooguit wat ongemakkelijk gevoel, net of ik had harde krampen van mijn maandstonden. Om 13u in het ziekenhuis aangekomen, om 13.30u naar de werkkamer gebracht waar ik mocht puffen. Had toen 6.5 cm ontsluiting. Om 16.30u hebben ze mijn water gebroken en om 17.30u was hij geboren. Hij is ingedaald nadat ze mijn water gebroken hebben. Al bij al een heel vlotte bevalling, na 5 x persweeën was hij er al. Dus maak je geen zorgen, ook volgens mijn gyn was het heel normaal dat een baby nog niet indaald, zeker niet bij een eerste bevalling. Komt vaak genoeg voor dat het gebeurd tijdens de bevalling en heb er niet langer om moeten persen of zo