Ik heb een zoontje van 3 weken oud en hij dronk de eerste dagen heel goed uit de Avent fles. Echter heeft hij deze de laatste dagen binnen 10 minuten leeg en hij verslikt zich regelmatig. Ik heb toen nog een aantal andere flessen geprobeerd zoals, Difrax S, Nuby, Born Free. Bij al deze flessen hebben we hetzelfde probleem! Heeft 1 van jullie nog een tip?
Ja eigenlijk wel. Tijdens het drinken loopt er ook onwijs veel melk langs zn mondje. Hij zuigt te hard waardoor hij het niet meer weg kan slikken. Ik lees wel goede ervaringen over de dental spelen, zou dat wat zijn?
Ons moppie had dat ook bij de Avent flessen. Dat werd een grote knoeibende. Ik snap nog steeds niet hoe dat komt. zelf vermoed ik gewoon dat die vorm van de speen haar te groot was ofzo. Ook viel ze halverwege die flessen vaak in slaap. bij Difrax hebben wij de kers speen small. Blijft ze snel drinken maar zonder knoeitoestanden. Wellicht heeft het CB nog tips voor je? het is wel lastig als hij zich steeds verslikt. Succes met het zoeken van de juiste speen!
Bij ons helpt de Dr. Brown fles! Met speen 1 natuurlijk. Hij knoeit niet meer, drinkt langzamer en spuugt niet meer.
Ons meisje drinkt ook snel, ook alle flessen en spenen gehad, wat helpt: Dyfrax s fles, met de dental speen erop, die is speciaal voor snelle drinkers. Ze had hem eerst binnen 10 min leeg, en nu zon 20/25 min
Wat dacht je van nutriton (johannesbroodpitmeel) door de melk? Dat verdikt de voeding, gaat minder makkelijk door de fles zodat ze er langer over doen en daarna ook niet spugen.
Ja dat is misschien ook nog wel een idee! Ik zal het eens even overleggen met het CB. Kan dat geen kwaad bij een baby van 3 weken? Heb vandaag de dental speen gehaald, ga het straks eens proberen op de difrax S fles. Ben benieuwd!
Waarom overleggen met het cb zou ik zeggen... Wij gebruiken er ook de difrax voor met de driestanden speen erbij. Succes!
Ja hoor, ben je niet in de war met rijstebloem? Dat is idd vanaf 4 maand. Wij gebruiken het al vanaf 5 weken of zo. Johannesbroodpitmeel bij spugen: Nutrilon Nutriton En ik heb ook nog wel eens met die infolijn gebeld. Die mensen kunnen je alles vertellen
bij mijn weten kan nutriton helemaal geen kwaad bij zo`n kleintje. we zijn het bij daymian ook vrij snel gaan gebruiken omdat hij snel dronk. wij deden (op een fles van 150cc) 2schepjes nutriton en dat was al genoeg. nu doen we nog steeds 2schepjes maar krijgt hij 180cc dus is z`n voeding dunner en zijn we heel langzaam aan het afbouwen. het grote voordeel van nutriton is dat het geen extra voedingsstoffen bevat en je kindje er dus niet teveel van kan aankomen. liefs doris
Met de difrax fles en dental speen ging het al iets beter.ik had de kleine versie gekocht, maar volgens mij vind meneer de speen te klein. Hij wil nl ook alleen de fopspeen voor 6+mnd??? Ben vandaag overgestapt op omneo voeding en dat is wat vetter volgens mij,zodat het wat minder hard door de speen gaat. En zo blijf ik lekker bezig haha!bedankt voor jullie adviezen!
nutriton kan geen kwaad als ze zo klein zijn. Alleen mijn kindje kreeg er ontzettende jarde ontlasting van en mega pijn in zn buikje, was heel erg zielig ! Liefs Sassie
Hier ook nutriton als enige oplossing voor een extreem gulzige drinker. Wel harde poepjes ja (met enorm gekruen en gedruk wat soms lachwekkend is als gevolg...), dus nu proberen we iets minder te gebruiken om te zien of dat iets helpt. Overigens is de difrax s met kersenspeen de enige die ook enigszins helpt....