Hoi dames, Mijn man heeft eigenlijk iedere dag de auto mee en ik vind het best vervelend dat ik alleen afstanden kan maken die te doen zijn met de kinderwagen. Ik overweeg daarom om een fietskar aan te schaffen. Ik denk dat ik het zelf wel prettig zou vinden, als je bijvoorbeeld naar de huisarts moet (is bij mij net iets te ver om te lopen) of als je naar het consultatiebureau moet en na de prikjes gauw weer naar huis wil Dat soort dingen. Maar toch vraag ik me af of het een goede aanschaf is. Voor de dames die een fietskar hebben, zijn jullie er erg blij mee? Vindt jullie kindje het leuk en geeft het jullie veel vrijheid? Ik lees graag jullie ervaringen!
ik heb er nooit 1 gehad omdat ik hem niet kwijt kon, maar als jij hem kwijt kan en kan betalen zou ik het zeker doen...ideale dingen!
Ik snap je punt helemaal, ik wil ook zo eentje die je een beetje kunt opvouwen en dan zal hij nog boven moeten staan omdat we een mini-schuurtje hebben. Maar ik heb het er voor over. En het wordt wel gewoon een 'goedkope', vergeleken bij wat er allemaal te koop is (1000 euro voor een fietskar zag ik op sommige plekken al, jeempie)
Ik heb juist gekozen voor een bakfiets, gaf me een veiliger gevoel dat je de kindjes kan zien. En ze vinden het geweldig! Baby grijnst van oor tot oor in zijn maxi cosi.
Wij hebben een fietskar, een croozer for 2. De jongste eerst in een baby hangmat. Ideaal. Als ik naar de stad ging jongens erin en daar loskoppelen en lopend verder. Alle boodschappen achterin en zo weer naar huis. Mochten jullie evt meerdere kinderen willen, kijk dan naar eentje waar er 2 in kunnen. Daar hebben ze ook wat meer ruimte in.
Ik heb een steco babymee, achterop mijn bagagerek. Onze producten | Steco B.V. Reuze handig, en veilig omdat de baby in de maxicosi zit. Het neemt geen extra ruimte in beslag. Mijn baby vindt het heerlijk, er zit veel vering in. Hij is zelfs soms zelf actief aan het wippen met zijn beentje als ik stil sta Je koopt alleen een rekje. Dat heb ik tweedehands op marktplaats gekocht voor een leuk prijsje, en ik gebruik hem 5 dagen per week om naar de opvang te fietsen. Echt een aanrader.
Wij hebben een fietskar Ik ben zelf klein, 1m56. De huidige fiets die ik heb paste geen fietsstoeltje voor of achterop. Dan moet ik een speciale mamafiets kopen. ML vond een fietskar een betere optie voor mij, omdat dan het zwaartepunt lager ligt. Ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben! Het voordeel is dat je de fietskar ook kunt gebruiken voor het boodschappen doen. Twee fietstassen zijn snel vol. In de fietskar doe ik regelmatig lichte of grote boodschappen, zoals brood, chips, toiletpapier, etc. Ik vervoer er zelfs grote opbergdozen mee van de winkel naar huis. Natuurlijk op die momenten wel zonder kind al zit er nog een flink bagagevak achterop de kar. Nadeel is dat de kar wel wat leeg gewicht heeft. En het is de vraag hoe verder als ze er uit gegroeid is. Ander nadeel is dat je wel "langer en breder" bent. Je moet dus goed uitkijken met het nemen van bochten en je hebt wat meer parkeerruimte nodig. Soms moet je dus even een plekje zoeken. Wij hebben een fietskar van Fast rider (maken ook fietstassen). Wij hebben alleen geen set erbij gekocht om de wagen los te koppelen en als wandelwagen te gebruiken. Je bent erg breed met zo'n kar vind ik zelf. In de meeste winkels is het te krap. Nu onze dochter kan lopen kan ze gewoon zonder kar de winkel in.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb al wel meerdere opties overwogen maar ik ga sowieso niet voor een maxicosidrager of een bakfiets, dat is het voor mij niet zo. Ik denk dat het sowieso een fietskar van Marktplaats wordt, omdat ik hem niet per se jaaaren wil gebruiken maar er vooral nu met mijn zoontje van wil genieten. Wat jullie als voordelen noemen, zo zie ik het ook wel. Je kunt lekker een eindje fietsen, baby zit veilig (en rustig en verantwoord fietsen doe ik sowieso wel, al helemaal als je weet dat er een kar achter zit) en met boodschappen etc is het ook handig. Bij ons is het ook gewoon zo dat het consultatiebureau en de huisarts en alles nét iets te ver zijn om nog 'lekker' met de wandelwagen te lopen, vooral zo in de frisse maanden. Dan zou het zo geweldig zijn om op de fiets te kunnen stappen! En straks in de lente gewoon lekker met zijn drietjes gaan fietsen ... zie het al voor me.
Zou je er niet eentje kunnen lenen om even te kijken hoe dat in de praktijk gaat met wegzetten? Omdat je schrijft dat je hem boven wilt wegzetten. Wij hebben er eentje geleend van vrienden, ik zag het helemaal voor me dat ik km's ging fietsen met dat ding. Uiteindelijk was het zo'n gedoe om hem de schuur in en uit te krijgen (hij was net te breed voor de schuurdeur, we moesten steeds 1 wiel losmaken om hem de schuur in te krijgen. Zie je het voor je met 2 kids in de kar ), het werkte voor mij echt niet fijn en we hebben hem 1 keer gebruikt uiteindelijk. Ik was blij dat we er niet eentje hadden aangeschaft. Wij hebben intussen een bakfiets waar ik echt superblij mee ben Begrijp me niet verkeerd hoor! Het kan best werken, maar ik zou echt eerst proberen of het echt wel zo makkelijk blijkt in de praktijk
Bedankt voor de tip, ik kan me voorstellen dat het voor jullie niet praktisch was! Omdat ik m via Marktplaats wil aanschaffen, heb ik gelukkig sowieso ook eerst de mogelijkheid om het ding eens van dichtbij te bekijken (sommige kun je goed opvouwen om op te bergen enzo) en dan wil ik inderdaad wel kritisch en eerlijk kijken of ik mezelf daar gebruik van zie maken of niet. En als ik twijfels heb, doe ik het ook gewoon niet. Ach en weet je, ik vind het ook compleet niks om de kinderwagen in de woonkamer te hebben staan (we hebben geen uitgebreide hal waar je m zo even kan parkeren) maar dat went ook wel
Kwa inklappen etc. Zoek eerst de specificaties op op internet. Kijk wat er in jullie prijsklasse tweedehands verkrijgbaar is en zoek de specificaties op. Daarin staat hoe groot deze uitgeklapt, maar ook ingeklapt is. Zo kan je een lijstje maken met welke fietskarren sowieso al afvallen doordat ze te groot zullen zijn. Dan hoef je niet eerst te gaan bieden en kijken voor niets.
Wij hebben een fietskar gehad voor de tijd dat de kleinste nog niet voorop de fiets mee kon. Idd voor wat langere stukken en naar mn werk, net te ver om gewoon te lopen 's ochtends. Ik ben blij dat ie weg is maar voor de tijd was het handig. Bij ons paste hij niet door de deur van de schuur, waardoor ik hem moest inklappen en op zn kant erin moest tillen. Elke keer weer een gedoe, want zo'n kar is best zwaar! En hij stond ook best in de weg. Moet je 1 kindje meenemen dan kun je de meeste karren wel gebruiken met een babyschaal erbij of een maxicosi erin vast maken. Wij hadden een extra maxicosi erin vast gemaakt. Maar dan past er geen 2e kindje bij. (was voor ons niet nodig) Wij hadden de kar via marktplaats gekocht en voor meer verkocht op marktplaats! (heb de mc er maar bij gegeven )
Hier een kidcar en ik vind het een ideaal ding. Hij wordt hier heel veel gebruikt. Nu moet ik zeggen hij staat gewoon in de schuur, past door de schuurdeur en is dus zo te pakken. Als ik hem elke keer van boven moest halen zou dat toch wel een enorme drempel zijn. Ik zou hem dan eerder op de kant in de schuur zetten, maar goed je moet er maar zin in hebben om het ding elke keer in- en uit te klappen. Als je er wel 1 koopt zorg dan dat er een buggy-functie opzit.
Ik heb een kidcar via marktplaats gekocht, echt ideaal. Bij mij zit er ook een buggyset bij, maar die gebruik ik niet, veel te breed. Ik doe mijn zoontje in de draagzak, als ik een winkel in ga. Ik heb er standaard een extra maxicosi in staan. Mijn dochter gaat gewoon achter op de fiets namelijk. Toen mijn dochter baby was, had ik een babymee van steco. Dat vond ik ook echt ideaal, maar die kan ik nu niet gebruiken omdat mijn dochter al achterop de fiets moet. Hier past hij net aan door de deur van de schuur als deze helemaal open staat. Dan rij ik hem in een hoek en zet hem op zijn achterkant, met die stang omhoog. Bij ons past dat precies, dan staat hij tussen de muur en een opbergkast in.
Als je tweedehands koopt, let dan even goed op qua slijtage. Ook van de banden ed. Je kan natuurlijk dingen vervangen maar niet alles. Als het frame verbogen is, is dat sneu.
Helemaal handig,op vakantie 1 gehuurd. Die kon je makkelijk van je fiets halen en ook als losse wagen gebruiken met duwstang. Kon je er zo de supermarkt mee in of de markt over!
Wij hebben ook een baby mee-bike (zie reactie micera). Vind het zelf niet zo'n succes, maar dat komt waarschijnlijk door de fiets (zo'n licht goedkoop ding). Er komt met dat ding + maxicosi + baby nogal een gewicht op je fiets, dat maakt het instabiel. Ik vind het er op en af tillen van de maxicosi ook best lastig. Wij gebruiken hem wel omdat we geen ruimte hebben voor iets anders. We hopen dat ze snel in een stoeltje voorop kan