Meer moeder met baby die op buik slaapt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Doeline, 10 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    mijn zoontje slaapt eigenlijk sinds de kraamweek op zijn buik. Ik ben gisteren begonnen met slaap trainen alleen dan op zijn rug. Overdag ging het heel goed. alleen vannacht moest ik er elke uur uit voor zijn speen. Na zijn fles van 03u wou hij echt niet meer slapen. Dus toen toch maar op zijn buik gedaan. Kan ik dit slaap trainen ook toepassen bij een buikslaper? Hij is nu 4 maanden

2. jupke

jupke Niet meer actief

Wat bedoel je met slaaptrainen?

3. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Baby zelf leren in slaap te vallen. Hem wakker in bed leggen en denk even laten huilen en weer troosten ect..

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nooit van gehoord. Je topic staat sowieso verkeerd.

Ik zou hem gewoon in bed leggen. En dat je nu zo vaak terug moet komt denk ik wel omdat hij dit simpelweg niet gewend is. Even doorzetten denk im

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Waarom hem een andere slaaphouding geven als hij op zijn buik het fijnst slaapt?

Heb 2 buik slapers gehad, bij de oudste was het toen uit de boze om hem op de buik te laten slapen want dat zou gevaarlijk zijn voor de wiegendood, 4 jaar later toen de jongste kwam was het uit de boze om hem op de rug te slapen vanwege wiegendood. Ze zeiden dus iedere keer weer wat anders.

Beide jongens sliepen ( en slapen overigens nog steeds ) op hun buik vanaf het moment dat ze geboren zijn.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar waarom je jouw kindje wilt aanleren op de rug te slapen als het fijner slaapt op de buik? Kijk naar je kind en niet naar wat er in boekjes staat.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  6. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Ja puur om wat ze zeggen inderdaad. Maar ik wil hem nu ook leren om zelf in slaap te vallen. Hoe deed jij dat met je jongens? Of sliepen ze al zelf door. Hij word nu in de nacht elke keer wakker terwijl hij voor heen al door sliep. Honger heeft hij niet. Maar hij word gewoon wakker en weet niet hoe hij zelf weer in slaap moet komen

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op deze leeftijd is het logisch dat hij dat nog niet weet. Gewoon er naartoe gaan en hem rustig opnieuw sussen. Laten huilen hoeft helemaal niet.

En ja, hier ook twee buikslapers.

Nescio vindt dit leuk.
  8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    Hier ook de jongste een buikslaper als baby. Toen ik door had dat hij t liefste op zijn buik sliep heb ik m overdag goed in de gaten gehouden of hij wel zijn hoofdje kon optillen om vervolgens opzij neer te leggen. Toen hij dat had laten zien heb ik m op zijn buik laten slapen. Hij sliep daardoor ook vrij snel door tot de volgende ochtend. Nu vind ik m tegenwoordig in elke houding terug in bed dus t kan straks nog helemaal anders gaan

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb in het begin ook geprobeerd om te luisteren naar het advies en ze op hun rug te leggen maar ik merkte dat dat voor hun niet fijn was. Ik legde ze dus gewoon op hun bed en ging zelf gewoon geregeld kijken, ook in de nachten. Nou moet ik zeggen dat mijn jongens met een maand of 2/3 al redelijk goed doorsliepen maar dan nog zette ik mijn wekker om even te controleren of het goed ging. Je blijft dan toch in je achterhoofd houden wat ze zeggen dat er kan gebeuren als ze op hun buik slapen. Maar goed, als je merkt dat je kindje op die manier beter slaapt zou ik niet tegen zijn wil in gaan, het breekt niet alleen hem maar ook jou op den duur op.

Maar ik merk dus nu aan jouw verhaal dat tegenwoordig weer de regel is dat ze niet op hun buik mogen slapen? Ze weten dus blijkbaar zelf ook echt niet wat goed is want 2 jaar geleden toen mijn neefje werd geboren mocht hij absoluut niet op zijn rug slapen :rolleyes:
    Ik zou dus in jouw geval gewoon kijken wat je kindje het fijnst vind en waar jullie je als ouders zijnde het beste bij voelen.

10. jupke

jupke Niet meer actief

Serieus?

Waarom zou je dat doen?

Hij is pas 4 mnd.

Mijn zoon van 1.5 slaapt nog steeds alleen bij mij.

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heel eerlijk, ik ging ook niet bij ieder huiltje meteen naar ze toe hoor.
    En hier sliepen ze vanaf de eerste nacht gewoon in hun eigen kamertje.
    Ik ging ze ook niet eerst in slaap wiegen en dan pas naar bed, soms lagen ze nog even wakker in bed voor ze in slaap vielen, soms kwam daar een huiltje bij kijken en soms niet.

12. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Deed je ze dan op hun buik in bed. Want de mijne kan nog niet rollen.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Yups, legde ze gewoon op hun buik neer.
    en dan geregeld even het hoofdje omdraaien omdat ze anders een afgeplat hoofdje krijgen. Maar dat is uiteraard ook zo als ze op hun rug zouden liggen ;)

14. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ja, mijn dochter van nu 4 maanden slaapt vanaf het eerste moment op haar buik en ze sliep met 2 weken door. Écht door. Zij sliep bij mij in bed in een babynestje.

Mijn zoontje was 9 maanden dat hij door ging slapen en dat was nadat hij kon omrollen. Dus heb het mezelf makkelijk gemaakt dit keer.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom wil je dit doen met een baby van 4 maanden......

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoe weet je dat hij geen honger heeft? Heb je al een fles geprobeerd?

Vaak wakker worden en maar half slapen betekent vaak honger

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier ook zo. Alle vier buikslapers vanaf de geboorte.

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook 2 buikslapers en heb het ze ook nooit geprobeerd af te leren.
    Waarom zou ik? Je leert het ze zelf aan en op die manier sliepen ze in elk geval wat ze op de rug dus totaal niet deden/ doen.
    Ze worden alleen maar sterker naar mate ze groter worden dus in mijn ogen wordt het 'gevaar' van buikslapen kleiner naar mate ze ouder worden.

19. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik mis het probleem een beetje.
    Je kunt hem toch op zijn buik leggen als hij dat fijn vindt, en dan slaaptraining doen?
    Ik zou niet weten waarom een kind per se op zijn rug zou moeten liggen voor slaaptraining.
    En misschien heb je het dan niet eens meer nodig want hij ligt lekker zo.

20. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Waarom wil je hem op zijn rug leggen als die op zijn buik heerlijk slaapt?
    En laten huilen zou ik nu nog niet doen.
    Gewoon gaan troosten of in slaap wiegen.

Mijn zoon was ook een buikslaper.
    Slaapt sinds die 6 maanden ineens alleen nog op zijn rug.
    Wij gaan sindsdien ook niet gelijk kijken als die huilt.

Deel Deze Pagina