Hoi, Mijn dochter is bijna 10 maanden. Ze heeft tot nu toe goed brood gegeten (eet alles goed), maar sinds een week of 4 is het drama. Ze eet 2 a 3 stukjes en wil daarna niet meer. Houdt haar lippen stijf op elkaar of spuugt het uit. Zelf laten doen werk ook niet, gooit het dan op de grond. Verschillende soorten beleg geprobeerd, maar werkt ook niet. Ze heeft wel last van 3 doorkomende tanden, zal dat het zijn? Flessen, fruit en groente gaan prima. Haar ritme ziet er als volgt uit: Ontbijt, 1 bh (waarvan ze dus maar heel weinig eet) en een fles van 150. Tussendoor fruit en water Lunch:1 bh en een fles van 150 Tussendoor : fruit, soepstengel en water Diner :groentehap en 100 ml yoghurt Voor het slapen: fles van 180 Iemand tips of ideeën?
Oww, ik lees mee. Hier een meisje wat uberhaupt brood slecht eet. Inderdaad twee mini stukjes en dan klaar. Laat haar af en toe tussendoor wel op een korstje sabbelen. Ik laat het ook maar gewoon zo...
Mijn zoontje is ook geen broodliefhebber. Of hij zit er gewoon snel vol van. Ik maak me ee niet druk om. Hij groeit prima en is gezond. Dat vind ik het belangrijkste. Hij eet meestal nog geen hele boterham. Korstjes blijven sowieso bijna altijd liggen, op een enkel hapje na. De afgelopen dagen gaat er maar een half boterhammetje in, korstjes niet meegerekend aangezien die dus toch meestal blijven liggen. Maar er komen hier inderdaad tanden door en een kies. Jouw kindje is nog een stuk jonger en net een paar maandjes met brood bezig. Ik zou het gewoon blijven aanbieden en haar laten beslissen wat ze ervan eet.
Hier ook geen broodeter. Tot 14 maanden at hij heel weinig brood. Nu eet hij het wel, maar krijgt nog steeds maar 1 boterham per dag, meer vind ik zelf niet nodig, met name vanwege het zoutgehalte. Sochtends eet hij yoghurt met havermout. En vaak krijgt hij nog wel een cracker smiddags (al zit daar evenveel zout in als in brood). Als je het idee hebt dat je kindje wel honger heeft, maar gewoon niet van brood houdt, kn je eens kijken naar alternatieven. Pap kan, maar er is zoveel meer. Wij zijn een van de enige landen die zoveel brood eten, dus zo belangrijk is brood helemaal niet.
Ik zou wat meer varieren dan 2x per dag enkel brood. Ik eet dat zelf ook niet graag zo eenzijdig. Mijn kinderen ook niet. We wisselen hier graag af met pannenkoekjes, groente muffins. Rauwkost erbij, eitje enz. Hier zijn ze wat groter maar enkel brood mee naar school is hier echt nog nooit gebeurd. Altijd flink gevarieerde lunchtrommels zodat het eten leuk en aantrekkelijk blijft. Vandaag is er pastasalade mee, groenten gehaktballetjes, reepjes paprika en een cracker. Nu is nog niet alles geschikt voor een baby van 10 maanden, maar even om je een idee te geven.
Misschien tandjes? Mijn dochter was ook een slechte brood eter, maar nu met een jaar eet ze de oren van mijn hoofd. laat het los... Wij geven in de ochtend pap uit een bordje. misschien dat dat een optie is?
Hier een zoontje van 17 maanden die sinds deze week pas ineens moeilijk doet met brood (soms, niet altijd). Maar kwam er gister achter dat er 3 kiezen tegelijk doorkomen.. dus tsja. Sowieso laat ik het gewoon gaan. Wil ie niet, dan wil ie niet. Zolang ik er voor zorg dat hij voldoende honger heeft eer ie weer een nieuwe maaltijd krijgt (als iemand op m past krijg ik wel vaker te horen dat ie nog geen boterham op heeft, maar ja.. die proppen m een half uur daarvoor nog vol met tussendoortjes... ) en gewoon zorg voor voldoende, gezonde variatie, heb ik er in ieder geval alles aan gedaan om m hongerig te krijgen denk ik dan maar. Wel is t zo dat als ie 's ochtends wat brood laat staan, ik het rustig bij de lunch opnieuw voorschotel Misschien dat je eens kan afwisselen met een bord pap, belegd beschuit/rijstwafel of yoghurt met biologische muesli?
mijn zoontje had dat ook ineens en de dag erna at hij een paar dagen alles heel slecht. Bleek een tandje te zijn die doorkomt. Nu eet hij weer gewoon sinds een paar dagen, maar pas sinds vandaag weer gewoon een hele boterham.
Brood zetten wij nog in als extra (krijgt ze nog niet elke dag). Heb zo'n bordje met een zuignap van geloof Nuby(?) kan ook warm water in om t prakje warm te houden. Ik smeer dr boterham (zonder korsten, die wil ze alleen als ze last heeft van dr tandjes) snij hem in blokjes die ze aankan en zet dr bord voor dr neus. Eet intussen ook mijn eigen boterham vlak bij dr en keuvel een beetje tegen dr. Eet ze, dan eet ze, eet ze niet dan ruim ik t wel weer op als mijn eigen boterham op is. Blijf er wel altijd bij.