Onze zoon heeft nu de gewoonte om zijn eten met een mooi boogje op de grond te gooien. Tussendoor neemt hij een hap en dan haalt hij een deel daarvan uit zijn mond om dat vervolgens ook weg te gooien. Het stomme is dat hij na het eten vaak yoghurt eet en dat gaat prima en dat ‘gooit’ hij nergens heen. Wat doen we hier aan? Negeren, corrigeren? Hij is natuurlijk nog geen jaar dus ik heb geen idee wat hij precies begrijpt.
Heel herkenbaar! Sinds kort haalt ze het gewoon uit haar mond als ze niet meer hoeft, brrr... En gooien heeft ze ook ontdekt. Ze zijn van dezelfde maand zo te zien dus hopelijk is het een fase die bij de leeftijd hoort. Ik zeg gewoon dat ze dat niet moet doen en kennelijk klaar is... Yoghurt daarna lust ze hier alsnog altijd wel
Ergens ben ik blij om dat te lezen @Vulpen Het gaat dan vast vanzelf weer over. Tot die tijd maar gewoon ‘nee’ en bord weghalen inderdaad. @Chocochippie
Eten uit de mond halen mocht hier niet. Dan deed ik het handje weg. Iets wat je erin gestopt hebt blijft erin Als ze soms iets op de grond gooiden op die leeftijd raapte ik het op en zei: laat het maar op je bordje liggen. Vanaf een jaar of 1,5 wad het wat duidelijker nee, als er dan door gegaan wordt zou ik 1 keer waarschuwen en dan het bord wegzetten.
Hier ook zo’n smijter Soms is hij gewoon kieskeurig ofzo, want dan wil hij precies een bepaald stukje eten en iets wat in de weg ligt, belandt op de grond. Als ik het dan weer terugleg eet hij het uiteindelijk gewoon op. Ik zeg wel altijd ‘laat het maar op je bord liggen’. En daar blijf ik gewoon consequent mee doorgaan. Hij gaat wat rigoreuzer smijten als hij klaar is met eten. Dus dan zeg ik dat hij blijft gooien en dat ik het opruim omdat hij klaar is. Hij zal het vast een keer gaan snappen. Er belandt inmiddels al een stuk minder op de grond dan een paar mnd geleden. Als hij het echt door gaat hebben, dan ga ik ook wel zijn eten eerder weghalen. Maar zover zijn we nog niet.
Ik ben zo'n idioot die het maar laat gebeuren en het daarna als een slaafje opruimt Er iets van zeggen heeft tot nu toe weinig effect gehad
Mijn dochter van 16 maanden doet precies hetzelfde. En haar oudere broer deed dat ook heel lang rond die leeftijd. Die smeet niet alleen met brood maar ook met zn speelgoed
Hier belandt nog veel per ongeluk op de grond Aan dr karakter te merken zal het bewuste gooi- en smijtwerk niet lang op zich laten wachten haha. Ik denk dat ik dan gewoon zal zeggen dat het niet mag en ga alvast een tafelkleed voor op de grond zoeken
Die van ons klaagt alleen maar dat we te langzaam zijn met voeren...vooral met groente hapjes! (heeft ze niet van mij!) Ben benieuwd of die gaat gooien met eten. Met dr spuugdoek waar ik dr mond en handen mee schoonmaak gooit ze wel en dan vervolgens naar beneden kijken waar die is gebleven. T woordje nee begrijpt ze prima, maar dan vooral de toon t woord zelf heeft weinig waarde. Probeert hier de internetkabels onder de kachel vandaan te halen en op te kauwen. Ze laat ze gewoon los, kijkt me met grote ogen aan en gaat onschuldigheids zelve wat anders doen om vervolgens terloops weer die kabel te pakken...