Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ik mis ons oude temperatuurclubje zo! Dit forum open ik om lekker te kunnen babbelen met ons oude clubbie!
    Ik zal beginnen te vertellen dat het bloedverlies gestopt is nu en dat ik nog steeds behoorlijk misselijk en moe ben. Verder nadert de 11 weken en krijg ik steeds meer hoop en vertrouwen dat onze uk misschien wel bij ons gaat blijven!
    Scorpion, van harte met je zwangerschap! Wachten op de eerste echo he?!

2. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    GEWELDIG DEZE TOPIC!!

Ik heb jullie gemist!!!

Ja op naar de 1e echo op 20 oktober.
    als die goed is hebben we die week erop weer een echo maar dan bij een echo bureau en daar wil ik met een smoes mijn ouders mee naar toe krijgen en dan horen en zien ze het wel ;) :D

Hoe gaat het met iedereen???

3. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hallo dames :D

Hehehe, goed idee baboe!!
    Kunnen we weer gewoon lekker kletsen.....

Blij te horen, baboe, dat het bloeden gestopt is! Hopelijk blijft dat zo! En je hebt donderdag gewoon weer een super mooie echo!!!
    En je hebt gelijk dat je deze nog ff lekker thuis blijft....kun je nog mooi ff kalm aan doen....want het is ook een beste "aanslag" geweest op jouw lichaam ( en geest )

En Scorpion....hoe gaat die met jou??? Beginnen de kwaaltjes al op te komen??

Ik mag morgen weer voor echo.....mooi op tijd 8.10 uur ( pluk de dag ;) )
    Ik hoop dat alles goed is en dat de kleine mooi gegroeid is! En ergens knijp ik hem ook wel weer.....de nekplooimeeting (combitest), ben niet meer de jongste, 37......Ik weet niet zeker of ik morgen al direct uitslag krijg.....dus ff afwachten.
    Doen jullie een combitest? Jullie zijn natuurlijk wel een stukje jonger he? Ik zou het, denk ik, niet doen dan.....

Nou, fijn om hier weer terug te zijn met jullie! Ik wens jullie een fijne avond en ik meld me morgen hier wel weer hoe t met de kleine is!!!

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wat een top idee, dit topic!!! :D

MAAR EERST: AAAAAH SCORPION!!!! Ik wist het nieuws nog niet, wat GAAF!!!
    Proficiat!!!! Ik duim heeeeel hard voor je dat alles helemaal goed is deze keer!! Fijn dat je al bijna een echo hebt!

@ Baboe: fijn dat het bloeden helemaal weg is! :)

@ Sim: aaah wat fijn, morgen weer een echo dus! :)
    Geniet ervan! :D

@ hier: ja alles prima eigenlijk! Geen misselijkheid gehad, op de afgelopen 3 dagen na maar ik denk dat dat was omdat ik niet helemaal fit was.
    Verder wel veel moe, maar goed, als dat alles is!

We hebben om de 2 weken echo's, dus veel controle.
    Ik heb niet zo heel veel tijd om een heel verhaal te gaan zetten want ik ga eten nu, maar dat houden jullie nog van me tegoed.
    In ieder geval gezellig dat we weer samen kletsen! :D

Oh wat nog wel even leuk is, volgens mij wisten de meeste het al: maar wij krijgen hoogstwaarschijnlijk 2 jongetjes!! :D :D
    We gaan nu de komende weekenden in de weer met het kinderkamertje (gaan vanavond zelfs al naar meubels kijken bij iemand!)
    Maar eerst de kamer maar eens op gaan ruimen want tis nu een rommeltje ;)

5. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    @sim hoe was de echo???
    ja ik heb al behoorlijk wat kwaaltjes:
    -veel plassen
    -hoofpijn
    -misselijk
    -moe
    -heeeel veeeel honger
    -overgeven etc ik heb alles :D

vandaag komt MvM langs en moet ik bloed laten prikken en dan over 1,5 week de eerste echo :D ik hoop zo dat het op de juiste plek zit :(

Wij hebben besloten niet voor al die testen te gaan. Er zou bij ons wel een kans inzitten dat het kinde down heeft (mijn oom heeft dat) maar na die bbz laat ik never nooit mijn kindje weghalen.. wat het ook heeft het is welkom!
    Daar komt bij dat een nekplooimeting is een schatting. als ze verder gaan zoeken dan komen ze niet verder dan 1:250 omdat ik nog geen 30 ben. daar komt bij dat bij 30% van de kindjes met down was de nekplooi goed. dus eigenlijk bezorgt zo een meting je alleen maar stress. En mijn zus dr vriendin heeft haar kindje weg laten halen (1:8 kwam daar uit) en dat bleek dus gezond te zijn. dat vergeef jejezelf toch nooit lijkt me.

Nee hoor, het is welkom! en daar komt bij dat je voor een gehandicapt kindje 3000 euro per maand krijgt dus dan doe ik me zaak wel weg. kind gaat voor!

@linda, jeetje meid 16 weken alweer...jij zal al wel tonnetje rond zijn of niet :D
    Ik had idd al gelezen dat het jongentjes zijn. Gaaf hoor!

Ik heb zo een flauw idee dat dit er misschien ook wel 2 zijn. in iedergeval qua sterrenbeeld. Maar de test was bij 3 weken al goed positief dus heb erg veel hcg.

leuk deze topic :D

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wij laten die testen ook niet doen. Ben nog jong, 22, dus de kans is al heel klein. En wat scorpion al zegt; tgaat niet verder dan 250 en dat vind ik nog echt teveel om dan te beslissen om het weg te laten halen.
    Als ik boven de 35 was, raden ze het ook echt aan en dan zou ik het denk ik wel laten doen. Al heb ik geen idee of ik het dan zou houden of niet.. érg moeilijk!

Spannend scorpion, dat je denkt dat het er misschien wel twee zijn! Na alle ellende zou dat wel echt een wondertje zijn!!
    Maar uiteraard is 1 kindje al een ontzéttend mooi wonder!!!

Mn buik valt heel erg mee hihi.
    Die groeit wel langzamerhand, maar als je niets weet zou je niet zien dat ik zwanger ben. En dat met 4 maanden!
    Maar iedereen voorspelt dat er dadelijk een keer een groeispurt aan komt..... dus ik ben benieuwd! ;)

@ Sim: hoe was je echo?! :D

7. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Vannacht slecht geslapen.....toch wel stress voor vandaag....

En dat heb ik weer: Is het bloed prikken 2 weken geleden voor de combitest niet goed gegaan....ik had de vorige keer een plaatsvervangende gyn die niet helemaal op de hoogte was met zwangerschappen....echt....overdrijf niet...wist niet eens dat een vlokkentest voor vruchtwaterpunctie komt enz enz....Het was echt een muts.....Wat heeft ze gedaan: Ze heeft bij mijn bloed de verkeerde gegevens ingevult....dat ik op 8-9 al 12 wkn zwanger was terwijl ik dus nog maar 8 wekekn was toen! Dus alle waarden en berekeningen vh bloed klopt niet met de tijd dat ik zwanger ben!
    Nu moeten ze het opnieuw gaan berekenen en duurt het 2 weken voordat ik weet hoe en wat!

Maar de echo was weer super! Kindje bewoog en spartelde alle kanten op! Lag echt niet even stil, waardoor de echo mooi lang duurde om een goede meeting te doen :D Uiteindelijk gelukt en alles was helemaal goed, nekplooi ruim voldoende binnen alle normen en het hoofdje ook! Dus dat is al wel een hele geruststellig, ben nu niet meer zo bang voor de uitslag vh bloed!
    Heb 2 foto`s in mijn fotoalbum gezet....

@Linda....mooi dat alles goed gaat! En veel plezier met het kinderkamertje klaar maken!! Weet je al welke kleuren en meubeltjes?

@Scorpion....dus je hebt bijna alle kwaaltjes?? ;) ach ja.....je weet waarvoor het is :D Het komt vast allemaal goed met dit kleintje!
    En wie weet zijn het er echt wel 2....je weet maar nooit!

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Sim: he wat vervelend dat die gyn dr een rommeltje van heeft gemaakt en jij nu langer moet wachten.
    Bij mij was er ook al iets mis gegaan met bloedprikken; de helft was niet geprikt.. dus moest ook een tweede keer 5 buisjes bloed afgeven (zucht...veeeel)

Maar wat je al zegt; de echo was super goed, dus de bloeduitslagen zullen ook echt wel los lopen :)

Leuk dat jullie zolang hebben mogen kijken! :)
    Ik heb laatst een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo en omdat het een tweeling is zei ze dat het een uur en een kwartier duurt! Dat wordt wel héél lang baby's kijken! :D hahah.

@ kinderkamer: We hebben de meubeltjes gister al gekocht! :D Tis een lichte kleur, soort vanille ofzo.. moeilijk uit te leggen hihi.
    Tegen de tijd dat het staat, maak ik wel een foto ;)
    We hebben ook al helemaal ons idee klaar voor de kamer :)
    We maken het allemaal in het thema 'schaapjes', van de lijn van happy horse:

Bekijk bijlage 20196

we zijn d'r allebei heeelemaal weg van! :D
    Wordt ook niet zo'n kamertje met felle kleuren enzo, dat vinden we allebei niets.. Gwoon pastel kleuren enzo dus :)
    Maar over hoe precies en de kleuren enzo, daar zijn we nog niet uit. Eerst maar eens de kamer leegruimen en de meubels opbouwen.. dan kunnen we ook goed zien welke verf er leuk bij past :)

9. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @SIM: jeeeee! Wat fijn dat de echo zo lang en goed was! Wat ontzettend zakkig van dat bloedprikken! Grrr, wat zijn het toch een stel klunzen!
    @Scorpion: lastig he, al die kwaaltjes! Ik was de eerste wk echt blij met die kwalen, maar nu, een week of 6 later zou ik ook wel weer eens lekker willen eten! Ik doe het allemaal nog steeds met liefde en plezier, maar 6 weken niet lekker zijn is best lang! Ik ga er vanuit dat het na de 12 wk beter wordt. Enne, er zijn ergere dingen (zoals niet zwanger kunnen worden!). Wel fijn dat je symptomen hebt die bevestigen dat je lekker zwanger bent!
    @Linda: jeetje, nog steeds geen dikke buik?? Je zou toch denken dat het met een tweeling veel sneller groeit allemaal! Maar alleen maar fijn, hoe minder je uitdijt hoe beter toch?
    @Iedereen: morgen heb ik weer een echo om te checken of die kleine alle stress en bloedverlies overleefd heeft. Ik heb volop symptomen, maar dat zegt ook niet alles. Vind het erg spannend. Wel heel opgelucht dat het bloeden nog steeds gestopt is EN BLIJFT!! Ik ga wel de combinatietest doen. Volgende week hebben we de nekplooimeting. Wij hebben in de familie een mongooltje en de broer van mijn partner heeft een anencephalisch kindje gehad. We hebben eigenlijk zoveel risicofactoren dat we het niet aandurven om niet te testen.
    Ondertussen zit ik nog steeds thuis. Vind het eigenlijk wel lekker, kan ik een beetje uitrusten en bijkomen van de schrik.
    Wat gezellig om weer met jullie te beppen!!:)

10. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @baboe....het zit echt wel goed morgen met de echo.....ik denk nu echt dat als het hartje eenmaal klopt, die kleintjes "taaier" zijn dan we denken! En helemaal na mijn echo vanochtend ben ik ervan overtuigd dat die frummeltjes het allemaal wel gaan volhouden! Als je ziet hoeveel verschil er al is in 4 weken tijd.....de vorige keer zag ik hem niet bewegen en nu was het echt een klein mensje die aan t trappelen was met de beentjes en om zich heen aan t slaan was, zo vol met leven! En morgen heb jij ook zo`n mooie echo!!

@linda...super die schaapjes! Zo schattig! En ik ben zelf ook niet echt van de felle kleurtjes. Ik kan meubeltjes overnemen van vrienden van ons, koloniaal. Ik denk dat we dat maar gaan doen, meubeltjes zijn donker en de rest wil ik dan ook licht doen, creme ofzo....misschien met een rood accentje hier en daar......of paars....ook wel leuk....ach, we hebben de tijd nog wel :D

Over de combitest.....ik zou het zelf ook niet gedaan hebben als ik jonger zou zijn, want hoe jonger je bent, hoe moeilijker het ook is om bep. afwijkingen op te sporen.....juist als je ouder bent zijn die afwijkingen makkelijker terug te vinden. En natuurlijk is het moeilijk om een beslissing te nemen, en natuurlijk hoop ik dat alles goed is ( en ik weet echt wel dat je nooit een garantie hebt ) maar ik vind wel prettig om bep. afwijkingen uit te kunnen sluiten. Als uit mijn bloed toch een verhoogd risico komt, laat ik een punctie doen.......Hoe moeilijk ik dat ook vind.....
    Maar heel eerlijk gezegd, heb ik er wel vertrouwen in ;)

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Baboe; fijn dat je morgen weer een echo krijgt! Alles is vast en zeker goed hoor!! :) Maar die controles zijn erg fijn, voor je eigen gemoedstoestand :)

Ja meestal heb je als tweeling mama zo ongeveer nu een groeispurt...dus ik wacht het maar af.
    Maar als mn buikje een beetje bescheiden blijft, vind ik het prima hoor!! :D hihi, moet echt nog niet denken aan wat voor buik ik ga krijgen!!

@ Sim: wat gaaaaf, koloniaals! :) Dat had ik ook heeel graag gewild, als het niet zo duur was! Je betaald echt zo veel als je er een nieuw kamertje van koopt... dat vond ik echt teveel. Dan geef ik veel liever geld uit aan de aankleding en goede matrasjes enzo!

Hier trouwens fotootje van onze commode, hebben jullie 'n idee :)

Bekijk bijlage 20213

12. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ik zou het ook beslist niet gedaan hebben als we geen risicofactoren in de familie/voorgeschiedenis hadden óf als ik jonger was geweest (word 34).

13. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Die commode is prachtig! Jullie moeten natuurlijk een heleboel dubbel gaan aanschaffen?! Hoewel je ook een hoop kunt delen neem ik aan. Het is zoooo apart dat jullie een tweeling krijgen! Dat je strax twee van die ukkies hebt liggen! Ik denk dat dat ook 2 x zo schattig en lief is!

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah ja 2 ledikantjes voor de babykamer, dus dat valt mee.
    Maar verder zijn het toch stiekem wel veel dubbele dingen.. 2 eetstoeltjes, 2 wipstoeltjes, dubbele kinderwagen, enz.
    maar komt helemaal goed, we worden gelukkig gesponserd door mijn vader (krijgen 1000 euro voor de hele kinderkamer te maken.. en voor de meubels zijn we pas 300 euro kwijt dus we kunnen dr op los :D) en mn schoonouders willen ook nog iets kado geven.. denk de eetstoelen ofzoiets :)

15. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    jeetje ik ben blij dat we hier maar met zijn 4en zijn :D jullie kletsten echt veel :D

@linda, mooie meubeltjes!
    @sim, ik ken er ook een paar van dat soort gynaecologen. Bij mij zeiden ze toen over dat stolsel dat dat me bm was :O

@all, foto's van de test van MvM staan in me album. Ik heb voor het boek gekozen:D

16. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @scorpion.....hahaha....kan niet meer missen met die duidelijke testen...en vond het onderschrift ook erg grappig..."ben uitgetest, geloof het nu wel"
    @linda.....mooi hoor! En dat dan straks met die schaapjes gecombineerd...leuk!!
    Maar dat koloniale is toch niet zo duur?? Heb geen idee wat t nieuw kost hoor....want wij nemen het over via kennissen van ons en nemen ook een combi kinderwagen van Koelstra over....Daarvan schrok ik echt hoe duur die dingen zijn....pfff.....500 euro en meer nog en dat is nog niet eens het duurste....
    Dus wij hebben wel geluk dat we dit kunnen overnemen, want hun kindje is nu 3 jr en ze willen een junior kamer gaan nemen met een paar maandjes....

17. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    :d :d

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    al het koloniaals wat we gezien hebben was voor een complete kinderkamer (dus kast, commode en ledikantje) niet onder de 1000 euro. En dan vind ik het eigenlijk al veeeel te duur worden voor alleen meubels die je 2-2,5 jaar ofzo gebruikt.

Kinderwagen..tsjaa...wij hadden er 1 op het oog (ofja, ik hihi).
    Een tweelingwagen, compleet: 1100 euro!! :$
    Belachelijk..

Dus toen zijn we verder gaan kijken en een gevonden die nog veel meer bij ons pastte (niets zo'n enorme joekel hihi) en voor 480 euro compleet :) Dus daar zijn we voor gegaan; die staat hier in de kamer hihi!

Bekijk bijlage 20249

19. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Brr, al heel vroeg wakker geworden vannacht. Toch weer nerveus voor de echo. Ik laat het jullie weten straks. Duimen meiden!xx

20. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Spannend!!!!

Deel Deze Pagina