Hallo lieve meiden, Ik zou graag van jullie willen weten welke kwaliteit embryo's jullie hebben mogen laten invriezen en in welk ziekenhuis/kliniek dit was... Bij ICSI 1 had ik 10 embryo's, allen geschikt voor terugplaatsing maar niet goed genoeg voor de vriezer. (2x B teruggeplaatst gekregen de rest (B kwaliteit) vernietigt) Bij ICSI 2 had ik 7 embryo's, 1 A kwaliteit (8 cellig) terug geplaatst gekregen, de rest was weer op B kwaliteit blijven hangen en dus ook vernietigd. Ik weet dus niet of de regels en eisen voor t invriezen overal t zelfde zijn in NL of dat dat dus per zh/kliniek kan verschillen en ben daar wel erg benieuwd naar... Zeker nu we weer de mmm in gaan. Benieuwd naar jullie reacties's, ervaringen en meningen. Liefs!
Vrijwel overal vernietigen ipv invriezen ze de embryo's als het geen A kwaliteit betreft. Het Nij Geertgen werkt samen met DD. Daar vriezen ze direct na de bevruchting in wat ze niet direct kunnen terugplaatsen. In mijn situatie ging het als volgt: 15 eieren, 13 geschikt voor bevruchting. Daarvan zijn er 12 succesvol bevrucht. Drie zijn vers terug gekomen op transport zodat ik de beste twee terug kon krijgen (in casu twee A kwaliteit embryo's). Nr 3 was er mee gestopt. De andere 9 zijn onmiddelijk na bevruchting ingevroren. Dat kunnen dus net zo goed b kwaliteit embryo 's zijn of nog slechter.
Welk ziekenhuis zit je zelf? Wij hadden de laatste keer 7 cryo's in 5 rietjes , dus dat ze alleen toppers in vriezen is niet waar, die 2x 2 zijn samen ingevroren omdat ze niet helemaal top waren maar goed genoeg voor invriezen. Zo zegt het VU dat tegen ons
Dank je wel voor jullie reactie's. Wij lopen zelf in Nijmegen. En hier geven ze aan echt alleen topkwaliteit A in te vriezen. Ik vind t gewoon mega zonde dat alle B's vernietigt worden terwijl er mss iets heel mooi's uit kan komen...
Bij ons werd niet met ABCD gesproken, maar over top, goed, matig, niet goed. Van de 10 eicellen, 6 embryo's. 1 toppertje (in de buik: 9 cellig op dag 3) en 3 goeie (die zijn ingevroren op dag 5 na de punctie: ze waren 8/9 cellig op dag 3). De overige 2 zijn niet ingevroren, maar die hadden op dag 3 ook al maar 4 en 6 cellen.
ik had 6 embryo's. waarvan er 1 vers is teruggeplaatst en de overige 5 zijn ingevroren. van mijn verse tp weet ik dat het 8 cellig was tijdens terug plaatsen, en de overige 5 waren allemaal morula tijdens invriezen en blasto tijdens terug plaatsing. ik heb geen idee wat a en b kwaliteit is daar is nooit over gesproken
Dat is gek, BiancaElisabeth, wij hebben bij onze laatste ICSI in Nijmegen 5 goede B-kwaliteit embryo's, in mogen laten vriezen. Bij mijn dochter mochten alleen A-tjes ingevroren worden, maar bij onze zoon (ICSI 2013) mochten ook de B's bewaard blijven. Misschien is het inmiddels weer veranderd?
Oh wacht, ik lees nu dat je de mmm nog in moet gaan en dat de ICSI die je beschrijft van Jayden zijn geweest, toch? Dan wees maar gerust: de B-tjes worden nu dus wel bewaard!!
Druifje onze ICSI pogingen waren in 2012. Toen deden ze dit dus niet en ik heb echt meerdere malen gevraagd of ik ze alsnog niet kon laten in vriezen... Het zou wel top zijn zeg als ze dit nu wel zouden doen.
Bij ons werd ook niet verteld of het een ABCD kwaliteit was. Van de 5 bevruchtingen ontstonden 3 embryo's, 1 is op het laatst afgekeurd. Van de verse tp zwanger geworden en 1 was wel goed genoeg om ingevroren te worden.
Bij mck vertellen ze idd weinig over de kwaliteit. Toevallig weet ik wel na inzage (op aanvraag )in het dossier dat mij zoontje een tp was van een 8 cellige op dag 3 met geen fragmentatie. De rest van de cryo's toen 7 stuks had wel iets fragmentatie. Hiervan zijn er slechts 5 niet goed ontdooid dus wel een slechte score! Voor de poging voor een brusje heb ik totaal 2 icsi behandelingen gehad. Bij de eerste had ik 5 bevruchtingen en 4 cryo's hiervan ontdooide er slechts 1 niet goed van. De 2de poging had ik 4 Emmy's en ook 3 cryo's hiervan ben ik van de eerste cryo zwanger. Ik weet dat dit een blasto was bij terugplaatsen. Bij mck zijn ze niet scheutig met informatie mbt hoeveel celligheid en abc of d kwaliteit. Wel had ik altijd cryo's denk dat ze hier iets sneller invriezen. Gelukkig is het ontdooi proces enorm verbeterd en dat is een goede zaak.
Jon1978, wat fijn om te horen dat het ontdooi proces daar nu enorm verbeterd is. Gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk verloopt alles goed en voel je je goed. Ik heb nu dus in dit topic begrepen dat nijmegen de B's nu wel invriest, maar ik ga dit daar zeker nog even na vragen.
Wij hadden van icsi 1 11 follikels, 6 bevruchtingen en 4 deelder ook echt door tot embryo's. Allen van matige kwaliteit. Terugplaatsing gehad en de rest vernietigd Icsi poging2 eindigde in ovarieel hyperstimulatie syndroom. 54 follikels, 36 eicellen. Hiervan waren er 20 goed genoeg om te bevruchten. Daaruit zijn 15 embryo's voort gekomen waarvan 13 a kwaliteit die cryo's zijn geworden. Geen verse terugplaatsing ivm ohss. Inmiddels zwanger en nog 2 cryo's in de vriezer. Inmiddels vriezen ze idd ook b'tjes in
Toen ik nog in NL onder behandeling was (regio zkh + VU) vroren ze de goede samen met een minder goede op 1 rietje in. Deze laatste ronde in Gent hebben wij gekozen voor een blasto transfer, dus alles door laten delen tot dag 5. Onze route was: 12 eicellen -> 10 rijp -> 6 bevrucht -> 4 mooie blasto's op dag 5 -> 1 verse TP -> dag 6 2 goed genoeg om in te vriezen. Na de verse TP waren er zoals gezegd dus nog 2 'goed genoeg' om in te vriezen. Meer kwalificaties hebben wij niet te horen gekregen...