Sinds onze jongste een maand oud is slik ik de minipil cerazette. Nu ben ik 2 maanden terug gestopt met bv, maar omdat ik nu geen last meer heb van migraine wil ik deze pil eigenlijk blijven slikken. Maar nu komt mijn vraag. Sinds ik gestopt ben met bv, heb ik last van bloedverlies, eerst ben ik 3 weken "ongesteld" geweest, dus meer dan spotting en het niet meer redden met een inlegkruisje, daarna was het een week weg en sinds een aantal weken heb ik dagelijks last van rose verlies en soms wat bruinverlies, ik red het met een inlegkruisje en het is niet overdreven veel, maar wel dagelijks. Het begint ergens een beetje vervelend te worden. Nu ben ik ook nog eens de pil vergeten deze week, dus als we het al doen,dan doen we het veilig deze week, maar kan ik dan ondanks het bruinverlies een eisprong hebben?r Is deze pil nu we veilig? (opzich voor ons wel, want ik heb een libido van nog lager dan 0 en heb ik liever niet dat hij aan me zit, heel vervelend, maar ja de anticonceptie werkt wel).
Volgens mij zegt bloedverlies/spotting niets over veiligheid. Pil vergeten natuurlijk wel, zeker bij mini-pil, dus ik zou het idd ook veilig doen nu. Ik had er ook veel last van toen ik geen BV meer gaf , na 10 wkn dagelijks continue meer/minder bloedverlies (meeste bruin idd), was ik het zat en ben ik gestopt met cerazette. Vervolgens heeft het bij mij 10 wkn geduurd voor mijn eigen cyclus weer op gang kwam (terwijl ik na stoppen van gewone pil nooit heb hoeven ontpillen).
je klachten zijn passend bij de mini pil, vervelende bijwerking. minipil alleen betrouwbaar mits nauwkeurig ingenomen. als je iets wil met minder hormonen zijn er meer opties
Ik geef ook borstvoeding vanaf de geboorte en ik heb constant bruinverlies, niet zo prettig maar gelukkig wel beschermd. Ik heb overige helemaal geen last van een laag libido... Wel vaak hoofdpijn...