Beste mede mamma's Mijn tweelingzoontjes zijn nu 14 maanden. Slapen was de eerste 6 maanden geen probleem. Daarna ging nr 1 problemen krijgen. Nr 2 is een heerlijke slaapkont die volgens het boekje slaapt zowel overdag als snachts. ze slapen overigens apart omdat het zulke andere slapers zijn. Nr 1 heeft erg moeite om zich over te geven aan slaap. Is moe, geeft alle signalen maar weigert te slapen. Kan dan de hele tent bij elkaar krijsen. Dus vanaf 8 maanden slaaptraining gestart met vast ritme, vast troost en bedritueel. Dit hielp hem. Hij deed tot voor kort netjes zijn twee slaapjes. Maar nu start het drama weerC overdag wilde hij er sochtends niet meer in, ondanks hetzelfde ritueel. Dus ik dacht; misschien over naar 1 slaapje? (Broerllief zit nu 1 maand op 1 slaapje van 2uur). Nu eten we dus eerder een boterham en om 12.00 als hij moe is gaat hij erin. Hij slaapt dan echter maar 45 tot 60 min en wordt dan hondsmoe wakker maar na herhaalderlijk troosten op zijn kamer wil hij er niet meer in en krijst alles bij elkaar. Is dan de rest vd dag ook heel huilerig (logisch hij is moe). Alle medische dingen zijn uitgesloten; geen oorontsteking oid. Lopen ook met hem bij de homeopaat voor iets rustgevends omdat het een temperamentvolle jongen is. Wat zouden jullie doen? Tips zijn welkom
Lastig. Eet hij genoeg voor z'n slaapje? Dat is hier vaak de reden als ze weigert te slapen, dat ze nog honger heeft. Vooral als ik iets te laat ben met haar in bed leggen (naar haar zin), dan wil ze voedsel hamsteren alsof ze de nacht al ingaat. Ik denk ook wel 's dat we over moeten naar 1 slaapje (16 maanden), maar als ik zie hoe moe ze nog is 's ochtends dan wacht ik nog maar even..
Hij eet goed, als een bouwvakker! En sochtends is hij ook wel moe verschillende keren en leg ik hem er dus in, maar dat gaat hij staan en zet het op een krijsen. Dus dan maar eruit. Dan moppert hij ook wat en leid ik hem af en als dat niet helpt laat ik hem even 'uit mopperen'. Gevolg is dat we dan rond 11.30 middageten (rond 7u staan ze op sochtends) en hij tijdens het eten aan het gapen is en bijna aan tafel in slaap valt. Dus na de boterham erin en de ene keer lukt het de andere keer weer hevig protest. Als het lukt slaap hij alleen te kort (max uurtje). Zal dat gewoon leren zijn? Dat hij moet leren om langer te gaan slapen?