migraine

Discussie in 'Gezondheid' gestart door melody, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melody

    melody Bekend lid

    29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Wie o wie kan hierover meepraten?

    ik had gister weer een aanval... was bijna vrij van mn werk en begin opeens slecht te zien... oh nee he dan weet ik al wel hoe laat het is...
    Ben even gaan zitten en hopen dat het minder werdt... geprobeert naar huis te rijden maar toch te gevaarlijk aangezien ik niet goed meer zag en mn handen gevoelloos werden heeft mn vriend me opgehaald..
    Thuis gekomen was de hoofdpijn ook al begonnen en wat misselijk...
    Direct in bed en zoveel mogelijk slapen...
    Vandaag was het weer weg... alleen nog wel wat duizelig en moe...

    Dit zijn mijn symptonen bij een migraine aanval...

    Baal er enorm van... ik had het meestal 2x per jaar maar het begint steeds vaker te komen...
    Wil volgende week even naar de huisarts, al ben ik bang dat zij me niet kan helpen want voor zover ik weet is de oorzaak niet bekent en ook geen medicijn...

    Misschien iemand hier met tips/ervaringen?
    Ik wil zo graag weten waar het vandaan kan komen zodat ik er misschien wat aan kan doen...
     
  2. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Melody,

    Ook ik heb eens in de 2 maanden ofzo, last van migraine. Dus het slechte zicht, is heel herkenbaar. Als ik zo'n aanval hebt, spuug ik me ook helemaal leeg. De enige manier is dan om naar huis te gaan, in bed te kruipen en maar hopen dat het de dag erna weg is. Helaas is dat niet altijd zo, maar ja balen doe ik er wel altijd van.

    Ik krijg wel een soort van poederzakjes voor de hoofdpijn. Want paracetamol of ibuprofen kunnen tijdens migraine juist zorgen dat het alleen maar erger wordt.

    Succes.

    Groetjes,
    ELvira
     
  3. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik heb voor de migraine smelttabletten gekregen (maxalt melt heten ze)
    dit is net of je een klein pepermuntje laat smelten in je mond en binnen een half uur lig je plat <-- je slaapt dan zeker 2 uur achter elkaar en daarna is de hoofdpijn bij mij voor de helft minder ...
    succes ermee ;)
    groetjes van Ramona
     
  4. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    mijn schoonzus krijgt daar een of andere neusspray voor.en ze heeft echt heel zwaar migraine.

    misschien eens googlen of je iets vind en dan overleggen met de ha.
     
  5. wiesje

    wiesje Actief lid

    21 okt 2006
    463
    0
    0
    ik heb imigran
    maar die neem ik echt alleen als het helemaal niet anders kan want ik reageer daar een beetje heftig op maar het helpt wel...
    liefs wiesje
     
  6. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ook ik heb het, maar heb veel verschillende aanvallen..maar vaak begint het doordat ik dan allemaal gekleurde vlekjes ga zien, meestal lig ik een uur daarna dan ook echt op de bank. De laatste tijd heb ik alleen gigantische hoofdpijn maar voorheen kon ik niks meer..al men kracht was weg praten kon ik niet...heel eng..
    Toen ik een jaar of 8 was had ik van de dokter pillen ervoor gekregen omdat ik het toen heel veel had, die moest ik dan iedere avond voor het slapen innemen en dan werd de nachtrust beter..nu heb ik al een tijd niks meer gehad dus weet ook niet of er wat voor is?
     
  7. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik heb ook maxalt smelttabletten gehad maar het deed bij mij helemaal niks.

    Slik je op dit moment nog de pil? Bij mij scheelde het heel veel toen ik overstapte naar een andere pil.
     
  8. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Hier nog iemand met migraine. Ik heb er ook ong. 2x per jaar last van. Bij mij komt het echt door stress. Als ik een week geen rust neem voel ik het al aankomen. Ik lig 1 tot 2 dagen met een natte washand op mijn hoofd in een donkere kamer, en heel veel ibuprofen.
     
  9. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb ook last van migraine , ook bij mij helpt alleen maar plat liggen en zo donker mogelijk

    donkere lap over me ogen en hopen dat ik kan slapen

    ook tijden je hoofdpijn mits je eten kan :) geen chocolade of kaas gebruiken
    dit verergerd je hoofdpijn

    sterkte
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij mij ging de migraine weg toen ik stopte met de pil... ook mijn bloeddruk ging omlaag (was aan de hoge kant). Dus voor mij geen pil meer.

    Ik gebruikte altijd immigran neusspray, van de pillen kreeg ik erge steken in mijn hoofd. Zonder immigran zou ik 3 dagen in bed zitten (liggen ging niet) en overgeven. Het verbaast me dat er zoveel mensen zijn met migraine die niet specifieke medicijnen tegen migraine gebruiken, want die werken vaak wel goed. Als ik een aanval voelde opkomen, ging ik op tijd slapen. Als het dan de volgende ochtend nog niet afgezwakt was, nam ik die neusspray en kwam de aanval niet. Soms moest ik de dag erna nog een keer een neusspray nemen (want je onderdrukt de aanval, die bij mij meestal een paar dagen duurde).

    groetjes,
    Snoopy
     
  11. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb Migrafin tegen de migraine en misselijkheid ervan. Zijn poederzakjes waarvan je er 2 mag. Verder als ik die genoemen heb moet ikgaan liggen in een donkere kamer zonder herrie!
     
  12. Toen ik stopte met de pil en overging op het spiraaltje (koper) gingen bij mij de aanvallen drastisch omlaag. Van zo'n 3 dagen/week naar 2-3 aanvallen in de maand. Daarna is het nog verder afgenomen.

    Omdat ik het zo vaak kreeg en de maxalt smeltabletten bij mij niet werken heeft mijn huisarts me doorverwezen. Na het uitproberen van een aantal medicijnen om de aanvallen te stoppen ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij relpax. Daarnaast heb ik in het begin iedere dag medicijnen moeten nemen om de aanvallen te voorkomen zodat ik wat beter uitgerust werd.

    (Heb gelukkig nu erg weinig aanvallen tijdens de zwangerschap)
     
  13. melody

    melody Bekend lid

    29 mrt 2006
    672
    0
    0
    ik zat ook te twijfelen of het met mn pil te maken kan hebben...
    ik slikte altijd microgynon 30 en had bijna nooit migraine... nu na de bevalling heb ik een andere pil gekregen omdat ze zeiden dat die andere pil niet meer bestond... nu heb ik in een half jaar al 3 aanvallen gehad, dat ik dus wel veel voor mijn doen.

    Ik wil dus toch even een gesprek met mn dokter of er geen andere pil voor mij is... misschien helpt het?
    maar ik heb ook al gelezen dat je na een zwangerschap meer kans op migraine hebt door de hormonen in je lichaam...
    Het is toch meestal gissen wat de oorzaak kan zijn...
     
  14. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    De oorzaak van migraine is vaak moeilijk te achterhalen.
    Vaak is het idd wel hormonaal bij vrouwen! (Dus je pil, of menstruatie).
    Ik heb ook Maxalt smelt tabletten, en gelukkig werken die hier wel. Maar bij migraine medicijnen is het ook weer zo dat de ene medicijnen bij de een wel helpen en bij de ander totaal niets doen.

    Ik heb nog steeds weleens een aanval maar niet zo veel meer als toen ik nog de pil slikte, dus ook hier geen pil meer. Voor mijn zwangerschap had ik ook Propranolol om te voorkomen dat ik migraine kreeg en de aanvallen wat minder zwaar te laten zijn. Dus ik had zo wel een preventief middel als een aanvalbehandeld middel.

    Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat er juist vaak WEL wat aan gedaan kan worden om de ellende wat te verminderen. Het is soms wat zoeken en dat kan jaren duren. Maar voor bijna iedereen is er wel een manier om minder vaak of minder erg ziek te zijn van de migraine.
     
  15. waterlelie

    waterlelie Fanatiek lid

    17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Ik heb sinds mijn puberteit last van migraine. Het is bij mij vaak onvoorspelbaar wanneer ik het krijg.
    Bij mij helpt alleen maar rust en slapen. Immigran werd ik alleen maar zieker van en nu ik in verwachting ben wil ik niets meer slikken omdat ik toch niet echt zeker ben van de bijwerkingen.

    mijn aanval begint meestal met slechter zicht. Dan komt het aan een kant op en verpreidt het zich over mijn hele hoofd. Misselijkheid heb ik gelukkig niet vaak, maar ik kan absoluut geen geluid en licht verdragen.
    Het is allemaal vervelend, maar ik heb het een plekje in mijn leven gegeven.
     
  16. Niet meer actief

    Hier nog een migrainepatient, al sinds ik een jaar of 11 ben. Soms periodes dat ik het om de 2 maanden heb, maar de laatste jaren helaas toch wel vaker, elke 2 weken ben ik wel een dag kwijt.

    Alleen nu niet, ik heb al een half jaar geen migraine gehad, leuk voordeel van zwanger zijn!

    Ik heb ook allerlei medicatie geprobeerd, maxalt, imigran, etc. Maar niks helpt helaas. Dus inderdaad naar bed, donker, stilte en me vooral niet lastig vallen en dan hopen dat het overgaat.

    Sterkte voor iedereen met deze vervelende (en vaak onderschatte) kwaal.
     
  17. melody

    melody Bekend lid

    29 mrt 2006
    672
    0
    0
    ik heb het wel 1x tijdens mn zwngerschap gehad... niet zo heftig gelukkig...

    ik begin volgende week met een andere pil dus ik ben benieuwd of de klachten minder worden...
     
  18. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Dit geldt voor alle melkproducten, waar ik dan altijd erg veel trek in heb :(
     
  19. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Ook migraine patient al sinds mijn 7e... Normaal gesproken 1 x in de maand een migraine aanval, vaak heeft dit met menstruatie te maken. Kan dan helemaal niets. Blijf om de 5 minuten braken, kan geen licht of geuren verdragen etc. Maxalt smelttabletten is het enige wat helpt, is nog niet zo heel lang op de markt maar ben er blij mee.
    Maar sinds ik zwanger ben heb ik helemaal geen last meer van migraine aanvallen! Vraag me af waarom ze van het zwangerschapshormoon geen preventieve medicijnen kunnen maken! zou voor mij dus de ideale oplossing zijn! haha!
     

Deel Deze Pagina