Wie herkent dit? Als mijn dochter (3mnd) uit de fles 100 a 120 ml bv krijgt per voeding slaapt ze tot haar volgende voeding en lijkt ze voller/ meer voldaan dan dat ze uit de borst drinkt. Vanaf haar geboorte is ze een "wakkere baby" en doet ze veel hazeslaapjes overdag en wil ze veel bij me op schoot en aan de borst. Vaak om de 3 uur Nu dat we zijn gaan wennen aan de fles, dus om de dag een flesje en flesjes op het kdv weet ik niet wat me overkomt. Ze slaapt ineens veel meer, dieper en lijkt veel tevredener na een fles dan na de borst Ik zou het super jammer vinden om volledig te moeten gaan kolven.... Kan ik hier nog iets aan doen???? Ik weet dat het drinken uit de fles makkelijker is dus heb ik al een kleine speen, en een tommee tippee fles (voor optimaal bv idee)
Tja, ik weet hier eigenlijk niet zo 1,2,3 een atwoord op. Op zich vind ik het patroon dat je beschrijft niet zo zorgwekkend. Vind ik heel normaal voor een baby. Kun je je er bij neerleggen dat het anders is, fles en borst? Dat het 1 niet beter is dan het andere, maar wel anders. Puur biologisch gezien is rechtstreeks drinken aan de borst beter, dan moedermelk uit de fles (heeft met het programmeren van de afweerstofstoffen in de melk te maken). Laat het maar gewoon op je afkomen.