weinig drinken uit fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door fleur1980, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 3 maanden krijgt volledige borstvoeding, op vraag. Dit zijn er altijd vijf op een dag, 's nachts slaapt hij door.
    Nu ik weer ga werken krijgt hij 2 keer per dag een fles gekolfde melk.

Hij weegt 7 kilo dus volgens de berekening 7 x 150:5 zou hij ongeveer 210 cc per keer moeten drinken. Ik geef dus volle flessen mee zodat hij zeker genoeg heeft... maar hij drinkt erg weinig! Zo tussen de 60 en 120 (wisselt).

Wanneer ik kolf, haal ik met gemak 200cc. Ik merk nu dat mijn borsten ook veel voller voelen dan toen hij alleen uit de borst dronk.
    Hij is verder wel tevreden, maar ik vraag me af: is dit een teken dat hij het met 4 voedingen op een dag af zou kunnen? Ik maak m voor de laatste voeding nl vaak wakker (rond 23 uur) omdat ik van het cb pas bij vier maanden naar 4 voedingen mag...
    En is het niet heel erg weinig wat hij uit de fles drinkt?
    IK heb nl niet het idee dat hij het aan de borst inhaalt: drinkt 10 min aan de ene en 5 min aan de andere kant: altijd zo gedaan.
    En hoe kan het dat mijn borsten ineens zo vol zijn? Door het kolven meer gestimuleerd dan wanneer mijn zoon drinkt? Dacht dat ik precies aanmaakte wat hij nodig had... maar blijkbaar heb ik nu ineens veeeeel meer dan wat hij nodig heeft...

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Hij vindt drinken aan de fles gewoon minder en drinkt daarom op het KDV minder uit de fles. Normaal halen ze dat dan thuis wel weer in, maar dat doet jouw ventje niet. Blijft hij wel goed groeien? Gewoon op verzoek blijven voeden thuis. Ik vind 5 voedingen al aan de weinige kant, laat staan 4. Kijk maar wat je zoon aangeeft en nodig heeft.

Ik denk dat je borsten voller zijn, doordat je misschien meer kolft dan je zoon er uit kan drinken. Meestal is dat andersom, maar het kan ook best eens zo zijn immers.

Het kan op zich geen kwaad. Zet je wat je overhebt lekker in de vriezer voor mindere dagen.

Deel Deze Pagina