tandjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Diesel82, Jun 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

Mar 26, 2009
    390
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik heb even een vraag waar jullie misschin wel een antwoord op weten. Ik vraag me af of onze dochter op korte termijn tandjes gaat krijgen. Soms is ze aan het huilen zonder dat ik een oorzaak van de reden kan vinden. Echt enorm aan het kwijlen, loopt met dikke stralen over haar kin. Konstant op haar vingers aan het kauwen. En ik zie nu vanavond dat haar tandvlees wat witter ziet aan de onderkant. Kan het zijn dat er wat aankomt?

Alvast bedankt!!

2. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Het zou best kunnen hoor, op een gegeven moment zie je een klein sneetje in het tandvlees en dan komt het tandje erdoor. Wat betreft het kwijlen, dit deed mijn zoontje ook al vanaf 3 maanden heel erg maar de tandjes kwamen pas met 6,5 maand.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het kan zeker, maar dan gaat het tandvlees eerst opzwellen en komt er vervolgens een spleetje in.
    Mijn dochter kwijlde ook al heeeel vroeg. Vanaf 2 maanden ofzo.
    En altijd op haar vingers bijten enzo.
    Eerste tandje was er met 4 maanden.

4. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloé doet dat ook, precies wat jij omschrijft maar ja volgens mij kwijlen alle baby's wel met deze leeftijd.
    Gisteravond dachten wij ook aan tandjes want ze was helemaal van slag en wilde niet slapen en maar kwijlen en haar handjes zover mogelijk in haar mondje.
    Nah ja we zien wel wanneer het eerste tandje zich aandient;)

5. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik lees trouwens weleens dat als er tandjes aan gaan komen ze dan ook slechter gaan drinken, is dat zo??
    Chloé heeft altijd bijna elk flesje leeggedronken maar sinds 2 dagen laat ze in bijna elk flesje wat staan, de laatste fles met rijstebloem gaat er helemaal in maar de andere 4 soms maar de helft en dat zijn we niet gewent:$

6. Diesel82

Diesel82 Actief lid

Mar 26, 2009
    390
    0
    0
    Hier ook sinds een paar dagen hoor dat de flessen niet helemaal meer leeg gaan. Weet ook niet wat het is en of het met tandjes krijgen te maken heeft.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dat kan met de tandjes te maken hebben hoor

8. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0

Misschen de tandjes, dat kan , maar hebben jullie er ook aan gedacht dat het mogelijk is dat ze aangeven dat het zo langzamerhand tijd wordt voor een voeding er af? Zo ging dat bij ons in ieder geval wel, zodra ik er 1 weghaalde, dronk ze meteen de andere weer helemaal goed.

9. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    @ diesel
    @ Palmie,

Zag dat ze allebij bijna 5 mnd zijn. Misschien eens aan wat anders laten proeven, wij zijn op dat moment eigenlijk groente gaan geven met een halve fles.

Nu inmiddels boterhammetje met een halve fles en alleen groente/toetje.

(hier trouwens nog geen tandjes) Wel een vermoeden nu vandaar dat ik aan het speuren ben op zp..:D

Share This Page