Hoi Dames, Ik heb even een vraag waar jullie misschin wel een antwoord op weten. Ik vraag me af of onze dochter op korte termijn tandjes gaat krijgen. Soms is ze aan het huilen zonder dat ik een oorzaak van de reden kan vinden. Echt enorm aan het kwijlen, loopt met dikke stralen over haar kin. Konstant op haar vingers aan het kauwen. En ik zie nu vanavond dat haar tandvlees wat witter ziet aan de onderkant. Kan het zijn dat er wat aankomt? Alvast bedankt!!
Het zou best kunnen hoor, op een gegeven moment zie je een klein sneetje in het tandvlees en dan komt het tandje erdoor. Wat betreft het kwijlen, dit deed mijn zoontje ook al vanaf 3 maanden heel erg maar de tandjes kwamen pas met 6,5 maand.
Het kan zeker, maar dan gaat het tandvlees eerst opzwellen en komt er vervolgens een spleetje in. Mijn dochter kwijlde ook al heeeel vroeg. Vanaf 2 maanden ofzo. En altijd op haar vingers bijten enzo. Eerste tandje was er met 4 maanden.
Chloé doet dat ook, precies wat jij omschrijft maar ja volgens mij kwijlen alle baby's wel met deze leeftijd. Gisteravond dachten wij ook aan tandjes want ze was helemaal van slag en wilde niet slapen en maar kwijlen en haar handjes zover mogelijk in haar mondje. Nah ja we zien wel wanneer het eerste tandje zich aandient
Ik lees trouwens weleens dat als er tandjes aan gaan komen ze dan ook slechter gaan drinken, is dat zo?? Chloé heeft altijd bijna elk flesje leeggedronken maar sinds 2 dagen laat ze in bijna elk flesje wat staan, de laatste fles met rijstebloem gaat er helemaal in maar de andere 4 soms maar de helft en dat zijn we niet gewent
Hier ook sinds een paar dagen hoor dat de flessen niet helemaal meer leeg gaan. Weet ook niet wat het is en of het met tandjes krijgen te maken heeft.
Misschen de tandjes, dat kan , maar hebben jullie er ook aan gedacht dat het mogelijk is dat ze aangeven dat het zo langzamerhand tijd wordt voor een voeding er af? Zo ging dat bij ons in ieder geval wel, zodra ik er 1 weghaalde, dronk ze meteen de andere weer helemaal goed.
@ diesel @ Palmie, Zag dat ze allebij bijna 5 mnd zijn. Misschien eens aan wat anders laten proeven, wij zijn op dat moment eigenlijk groente gaan geven met een halve fles. Nu inmiddels boterhammetje met een halve fles en alleen groente/toetje. (hier trouwens nog geen tandjes) Wel een vermoeden nu vandaar dat ik aan het speuren ben op zp..