Meer spugen bij meer voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door zeehondje, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Goedemiddag,

Onze dochter is nu ruim 6 weken, ongeveer 4400 gram en 56 cm groot.
    Ze krijgt op een dag 6 flessen van 120/4+nutriton.
    Ze redt het niet meer om langer dan drie uur met een voeding te doen. Ik denk dus dat ze te weinig krijgt. Ik weet dat ik mag ophogen naar 150/5cc en dan vijf flessen kan geven. Kijken of ze dan wel vier uur er tussen kan houden. Maar mijn vraag is of ze hierdoor niet meer zal gaan spugen?
    Ze spuugt nu vaak als ze wakker wordt (niet gelijk na de fles). Het is dan waterig en niet veel.

Nog een vraagje. Ze slaapt de nacht al door. Gister had ze bijvoorbeeld om 22.00 uur de laatste fles en vanmorgen om half zeven sliep ze nog diep. Heb haar wel wakker gemaakt. Hoelang mag er in de nacht tussen de laatste en eerste voeding zitten?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Je mag ophogen naar 5 flessen van 150/5 schepjes voor het gewicht van je dochtertje. Je geeft dan per dag een klein beetje meer voeding dan bij 6 voedingen. Het blijft altijd een kwestie van proberen, het kan zijn dat die hoeveelheid nog iets teveel ineens is. Dan zou je nog een tijdje 6 voedingen van 120/4 kunnen geven.

Fijn dat ze al zo goed slaapt! Op de leeftijd van je dochtertje adviseren we om maximaal 10u tussen 2 voedingen te laten zitten. Dat redt ze nu prima, dus dit is oke.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina