Sinds een paar dagen zijn we overgestapt van Nutrilon standaard 1 naar Kruidvat standaard 2 (zoontje is namelijk net 6 maand geworden), maar nu spuugt hij ineens heel veel. Het was altijd al wel een beetje een spugertje maar in combinatie met Johannesbroodpitmeel was het heel goed binnen de perken te houden, maar nu ineens spuugt hij veel meer. Zou dit komen door de Kruidvat voeding? Of door de overstap naar opvolgmelk? Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!
jij beschrijft ons verhaal!!! wij hebben echt een spugertje en zijn dus vanaf de 1ste week aan het klungelen met voeding. van alles hebben we geprobeert maar alles spuugde ze uit (ook de borstvoeding) dus uit eindelijk zijn we op nutrilon AR uit gekomen en die werkt echt GEWELDIG! vanaf dat we die hebben gebruikt spuugde ze niks meer (ja alleen met een boertje af en toe maar dat is normaal) maar van de week was ik bij de kruidvat en zag daar dus het zelfde staan van het kruidvat merk en dacht tja het is toch wel 5 euro goedkoper dus we kunnen het proberen. nou, daar ben ik snel op terug gekomen. vond het al wat dunner als die van nutrilon maar had op het etiket gekeken en de hoeveelheid johannesbroodpitmeel was precies het zelfde dus gewoon proberen vanaf de dag dat ik het geprobeerd heb heeft ze bij elke voeding gespuugt! vandaag was echt het top punt bereikt. vanmorgen werd ze helemaal overstuur wakker dus ga naar haar bedje toe, helemaal doorweekt zo veel had ze gespuugt. en vanmiddag weer, het kwam er met vloed golven uit! dus voor ons echt geen kruidvat merk meer hoor ik hou het bij de nutrilon!
ik ben reuze benieuwd hoe het gaat, laat je het nog ff weten? hier gaat het sinds ik weer terug ben op de nutrilon heel goed, ze heeft niets meer gespuugt dus ...... hopenlijk bij jou het zelfde effect
Het kan zeker: andere voeding kan andere reactie geven. Ik zou gewoon weer terug gaan naar de nutrilon en dan nummer 2 natuurlijk. Kijken of het minder wordt!
Ik ben overgestapt op Nutrilon 2 A.R. Het spugen is in één keer veel minder geworden. Hij geeft hooguit nog 1 slokje melk op na de voeding terwijl hij bij de kruidvat voeding steeds de halve fles er weer uitspuugde. Een hele verbetering dus! Hij is echter ineens wel enorm aan de poeperij (lees: 7 poepluiers per dag) maar dat zou ook kunnen komen door de tandjes die momenteel in grote getale doorkomen...
Kruidvat en Nutrilon verschillen nauwelijks van samenstelling. Ik denk dat het eerder komt door de overstap naar opvolgmelk, dat valt toch weer iets zwaarder dan nummer 1. Waarom meng je de melk niet gewoon? Eerste week 1 schepje opvolg per fles en de rest nummer 1 en dat elke paar dagen opvoeren tot je helemaal op opvolg zit? Natuurlijk blijf je als hij spuugt gewoon johannesbroodpitmeel toevoegen. Dat mag ook door de hapjes en sapjes.
@ Dirksmama: dat mengen, heb ik gedaan. Hij heeft dus geleidelijk aan kunnen wennen. Ik dacht ook dat Kruidvat en Nutrilon vrijwel identiek waren, maar het blijkt toch echt wel te verschillen. De substantie is ook heel anders. Veel dunner dan Nutrilon.
Mijn meisje heet reflux, maar doet het met medicijnen en johannesbroodpitmeel, prima met Kruidvat voeding! Ze spuugt nauwelijks nog (1x in de 4 dagen een beetje) en is een heel tevreden meisje! Hier dus geen klachten over de Kruidvat voeding!
Hier ook eens een overstap gemaakt van Nutrilon naar Kruidvat gegaan (nr. 1). Nou, krijsen, krampen etc. Heb een aantal dagen later weer Nutrilon gekocht en gelijk rustig en alles ging weer goed. Later ben ik over gegaan op Bonbebe comfort en dat ging wel probleemloos, is ook niet duur.
Hier ook net de overstap gemaakt van Nutrilon naar Kruidvat. Het gaat perfect. Hij zit alleen wat sneller vol.
In de kraamweek vroeg ik aan de kraamhulp of ik ook kruidvat voeding kon nemen omdat die bijna gelijk is aan nutrilon. Ze zei dat ik dat wel kon proberen, maar dat zij uit ervaring weet dat kindjes die al gevoelig zijn met spugen en darmproblemen op de kruidvatvoeding sneller reageren.
Hier maakte het veel uit (bij de eerste). We kwamen er achter na een opname in het zh. Daar kreeg hij Nutrilon. Thuis weer op Kruidvat en hoppa..weer spugen. Nutrilon gehaald en het was stukken minder. Hij spuugde nog wel hoor, maar dat hoorde een beetje bij hem (heeft hij heel lang gedaan, tot hij ging lopen zeg maar). Tweede krijgt nog steeds bv, dus daar kan ik geen vergelijking mee maken. Elmo
Dat is een kraamhulp die uit haar nek kletste dan. Of ze was net op een Nutrilonbijscholing geweest. Naast dat het onzin is is het ook nog eens iets wat ze uit hoofde van haar beroep helemaal niet MAG zeggen!
Hier was de overstap van nutrilon naar kruidvat ook gewoon bij nummer 1 en niet met 2 dus weet ook niet hoe het dan komt dat hij daar wel mee spuugt en met nuttilon niet