Erg vroeg wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door seekay, 11 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seekay

seekay Lid

10 sep 2008
    13
    0
    0
    Tja..en daar zit ik dan, voor voor 4de achtereenvolgende dag om 5 uur in de woonkamer met een gezellig kletsend kind naast me...Help! HIj sliep steeds zo fijn van 7 tot 7, maar dat is schijnbaar ineens afgelopen. Later op bed leggen gaat ook niet lukkeb, want vanaf uur s avonds is ie het duidelijk zat, maar ja wat dan? Hij wordt tegenwoordig om 4 uur vrolijkkletsend wakker. Dan geef ik m eerst z'n speen, maar dat helpt niet, dus dan vervolgens maar een fles. Maar dat heeft niet het gewenste resulaat. Uiteindelijk word ik er zo geirriteerd van (dat ik in bed lig, maar niet slaap..en hij ook), dat ikm er maar uit haal en doe alsof de ochtend begonnen is. Zo om een uur of half 8 is ie t dan weer zat en gaat ie voor zijn ochtenslaapje weer naar bed (maar dan is MIJN dag wel echt begonnen..).
    Moest ff mijn verhaal kwijt hoor.... Iemand toevallig dezelfde ervaring en goede tips? Want dit sloopt me!

Gr Claudia

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

pfff lijkt me zeker niet makkelijk.
    Ik heb geen ervaring tips. :( Geen ervaring nog. Maar wat ik wel weet is dat het nu nog zo donker buiten is. Daar kan je zeker niet blij van worden zeg.
    Misschien voor het slapen lekker te badderen/ douchen met lavendel spul?

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan is een vroege vogel maar dan vanaf tussen 5 en half 6 dat hij gewoon echt wakker is.
    Tips zijn er volgens mij niet. k irriteerde me er ook verschikkelijk aan maar heb me er bij neer gelegd en je dag begind dan al een heel erg stuk rustiger voor jezelf.

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja, hier nog een hoor! Vanochtend was ie om half zes al wakker...soms lukt het hem nog om weer even in slaap te vallen maar da's meestal voor een half uurtje en dan is ie toch echt wel klaarwakker...Soms komt het wel eens voor dat hij pas om een uur of zeven komt maar dat zijn meestal uitzonderingen...Join the club...

5. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Oh ja, ik ken het ook hoor.....zo extreem vroeg (zeg maar 5 uur) is echt een fase geweest hier, maar hij is wel sowieso echt een vroege vogel. Rond zes uur wakker is heel normaal, ik ben dolblij als het een keer 7 uur is.
    En wat doe je eraan......ik heb geen idee.....
    Later naar bed hielp hier ook niet.
    Ik neem 'm nu nog wel eens even bij me in bed. Niet dat ie dan nog slaapt, maar om dan al beneden te gaan zitten maakt wel dat de dag echt begint en dat probeer ik zo toch nog maar even uit te stellen. Ik ben zelf ook wel graag vroeg, maar dan wel graag na zessen ;)

6. Dushi

Dushi Niet meer actief

Hebben wij ook een aantal weken gehad.

Nu is ze erg moe van de nieuwe kindergroep op het dagverblijf. Ze kan lopen en mag nu ook lekker buiten spelen met grotere kindjes.
    's nachts geven we nog wel een flesje melk, ze is hongerig (gaat dus binnen korte tijd een groeispurt krijgen), maar is niet meer zo vroeg wakker 's morgens.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb je al geprobeerd om niet naar hem toe te gaan? Je zegt dat hij vrolijk kletsend wakker wordt, dus ik zou zeggen, laat 'm even gaan. Hebben we bij Eva ook altijd gedaan en die gaat altijd gewoon weer slapen (duurt soms wel een half uur).

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    zolang lars ligt te kletsen laat ik m ook lekker liggen, maar ik heb makkelijk praten want voor lars is vroeg wakker om 8 uur

9. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hier ligt hij ook meestal te brabbelen, soms wordt hij huilend wakker maar meestal gaat hij brabbelen. Als het dus zo erg vroeg is, laat ik hem ook liggen. Soms valt hij dan weer in slaap maar niet altijd, helaas hahaha.
    Later naar bed doen, werkt hier ook niet.

10. seekay

seekay Lid

10 sep 2008
    13
    0
    0
    Nou vannacht helemaal drama: om 3 uur huilen, fles gegeven. Toen eerst laten huilen, later bij m gezeten en uiteindelijk viel ie over 4en in slaap. Om half 6 weer wakker. Toen heeft manlief m meegenomen naar beneden. Om 7 uur ging ie wer slapen tot 8 uur...Moet wel zeggen dat ie vanmorgen 39,2 grd koorst had.....dus wrs is ie gewoon helemaal niet fit... Alweer....
    Nou ja..vanaaf ga ik zelf geloof ik maar om 8 uur, dan heb ik alvast wat slaap gehad...

11. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Hier bij ons ook zo'n vroege vogel. Onze zoon komt altijd rond 5.30. Soms 6.00 en dat voelt al als uitslapen. Op een gegeven moment werden de tijden steeds vroeger. Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat hij pas vanaf 06.30 een flesje krijgt. Want hij kwam steeds vroeger. We wilden hem zo min mogelijk beloning geven. Als hij rond 04.30 komt, zeggen we een aantal keer dat hij weer lekker kan gaan slapen. Hij moet dan even wat huilen, maar valt dan wel weer in slaap. En slaapt dan zo tot 06.30. Als hij om 05.30 wakker wordt, dan is hij wakker. We proberen het zo lang mogelijk te rekken. Wel naar hem toe gaan, en zeggen dat hij moet slapen, maar slapen doet hij dan niet meer. Hij is dan nog zo'n 20 minuten stil; geen idee wat hij dan doen. Dan begint hij wat te jammeren. We geven hem dan wat te spelen in bed, en dat houdt hij dan nog 20-30 minuten vol. Vaak is het dan 06.15. We zetten hem dan nog even voor de tv om baby tv te kijken. Vindt hij geweldig. En dan rond half 7 gaan we er zelf uit. Weliswaar zijn we dan al vanaf 05.30 wakker, maar hebben dan nog een uurtje min of meer rust. We hebben nogal een actief mannetje, dus als ik met hem om 05.30 in de woonkamer ga zitten, begint het 'echte werk' al weer. Hij klimt over alles heen etc.

Ik heb geaccepteerd dat ik niet langer slaap dan 05.30. 06.00 is een kadootje. En later is een wonder...

12. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Senna is ook erg vroeg wakker. Meestal rond half zes en we hebben ook een tijdje gehad dat ze er om 5 uur al was.
    Ik laat haar eerst even liggen tot ik merk dat het menens wordt bij haar.
    Dat pak ik haar bij me en mag ze nog een uurtje bij mij liggen.
    Ik weet dat veel mensen zeggen: niet doen want kinderen wennen daaraan maar ik denk daar anders over.
    De laatste tijd lijkt het juist alsof Senna iets langer slaapt.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ook hier n vroege vogel, en straks gaat de klok ook nog n uur achteruit :confused: Meestal is Justin tussen kwart voor 6 en kwart voor 7 wakker. Het is op 1 hand te tellen dat hij langer slaapt. Later naar bed heeft geen zin..

14. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    :confused: Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! :confused: ......

15. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Haha, ja aan die wintertijd had ik ook al gedacht, maar ik probeer het nog even weg te stoppen.....

16. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars sliep gewoon een uur door, hij is altijd tussen 8 en 9 wakker, en toen de klok terug ging dus ook. hij sliep een uurtje langer.... met zomertijd daarintegen..... was ie dus eigenlijk een uur eerder wakker.... :)

17. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Nou we zien het wel, er is dan toch weinig aan te doen!

18. Hier ook eentje die heel grillig is qua slaap. Al vanaf het begin ook..alles geprobeerd, tot inbakeren toe. Het heeft geen zin, ik heb het maar geaccepteerd, dat is de beste remedie volgens mij. Als ze 's middags gaat tukken, ga ik vaak ook maar liggen om te slapen. Ik werd er eerst helemaal gestressed van, maar nu heb ik er vrede mee, het is niet anders en hopenlijk, als ze straks gaat lopen, gaat ze ook beter slapen.
    De enige tip die ik heb is zelf vroeg naar bed gaan, zodat je alvast wat extra uurtjes pakt.
    Sterkte ermee

19. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ooh heey, zou het dan bij de leeftijd horen? Luuk slaapt vanaf 6 weken keurig door maar sinds een kleine week is hij om 5 uur wakker en afgelopen nacht om 2.30. Hij ligt dan niet te kletsen want dan laat ik hem liggen, nee, echt huilend wakker worden of snel na het wakker worden huilen. Ik leg hem toch maar aan en na de voeding leg ik hem weer terug. Als ik hem niks geef blijft hij huilen. Of hij nou honger heeft, mama nodig heeft of gedroomd heeft ofzo, het is me niet duidelijk.

20. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja ik herken t, was zelf ook helemaal gestresst in het begin! Ik ga ook heel vroeg naar bed, rond half negen 's avonds, gezellig voor mn man :rolleyes: , maarja ik ga er vanuit dat het toch echt een fase is, als ie een jaar of twee, drie is zal het toch wel anders zijn? hoop, hoop, hoop, duim, duim :) Maar we mogen toch niet klagen, ze slapen door en dat vind ik veeeel belangrijker! Dan maar vroeg op...

Deel Deze Pagina