Melk vs brood

Discussie in 'Voeding' gestart door Racegirl, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Hoi meiden een vraag...

Mijn zoontje is nu 10 maanden en moet niks meer van opvolg melk hebben. S'ochtends krijgt hij altijd een bord pap van 180+6 en s'avonds een fles om 19.00 uur ook 180+6. Alles bij elkaar drinkt hij dus 400ml opvolgmelk als alles op gaat... Echter moet meneertje tegenwoordig z'n bord pap van s'ochtends niet meer. Hij heeft er geen zin in. Tussen de middag eet hij met gemak 3 boterhammen dus wil ik hem s'ochtends eigenlijk ook brood gaan geven maarja dat is dan nog minder melk wat hij binnen krijgt. Flesje melk bij z'n boterham moet hij echt niet! Het lijkt wel of hij niks meer van melk moet hebben. Vanaf wanneer mogen ze gewone melk of karnemelk, optimel etc. Ik krijg er gewoon geen opvolgmelk in, verder drinkt hij prima, hij krijgt gewoon water of thee en dat drinkt hij allemaal op... Vanaf wanneer gingen jullie helemaal over op brood?

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met 10 maanden :D ...meneer hier wilde met 10 maanden de ochtendfles niet meer en pap heeft ie nooit gelust. 's Morgens bij z'n broodje begonnen met een bekertje gewone melk, vond ie gelijk lekker. 's Avonds wilde hij nog wel een klein flesje. Geef 'm tussendoor bijvoorbeeld ook een fruitje met griekse yoghurt en kaas op z'n brood, zo komen ze ook aan hun zuivel.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier ook een baby van 10 maanden die er niks meer van moet weten. Heb al een paar keer koemelk gegeven bij haar brood. Officieel mag dit vanaf een jaar dacht ik.

Wij zijn half over op brood. 's ochtends geef ik eerst nog een papfles en daarna een broodje. 's middags al een tijdje brood en geen fles meer.

Ons CB zei dat 1 flesje voldoende was als je ook yoghurt en kaas geeft. In totaal 300cc zuivel.

Hoe geef jij trouwens het andere drinken?
    Onze baby snapt de rietjesbeker nog niet, en antilek tuitbeker ook niet. Gewone tuitbeker houdt ze ondersteboven. We geven dus slokjes uit een bekertje, maar helaas blijft dit bij slokjes....

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je zou dat best al kunnen proberen hoor!
    Het beste is dan om voor volle melk te gaan en de Vitamine-D er bij te blijven geven uiteraard.
    Optimel niet geven, want dat is gezoet met zoetstoffen en die zijn echt niet goed voor kleine kindjes. En daarnaast: waarom aan zoet laten wennen bij melk?
    Karnemelk kan ip ook, maar bevat nauwelijks goede vetten, dus voegt weinig toe.

Een andere optie is om bijvoorbeeld volle kwark of griekse yoghurt te geven als zuivel ip melk. Of thee met melk?

5. Racegirl

@ Emmarijn

Mijn zoontje drinkt uit een beker van Nuby zo'n tuitbeker zeg maar. Daar drinkt hij heel goed uit. Ik wil wel gaan proberen uit een gewone beker maar ben bang dat alles er naast gaat haha. Oefening baart kunst...
    Morgen ochtend maar eens brood als ontbijt proberen met een beker volle melk want die pap en opvolgmelk en flesjes is meneertje echt zat!

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Thnx! Ik ga de nuby beker eens proberen dan. Gewone beker gaat hier heel goed, althans als ik hem vasthou. Ze drinkt heel keurig, maar zelf vasthouden wil ze nog niet.

7. Racegirl

Die Nuby is wel fijn hoor. Ik heb er 1 voor 6+ maanden. Bij de kruidvat. Zijn ook niet zo duur.

8. Hier ook een baby die geen opvolgmelk wilt drinken.Als het net uit de koelkast gehaalt is,dan wilt hij het wel drinken maar moet ook uitsluitend uit een beker zijn die ik dan moet vasthouden.
    Ook koude koemelk vindt hij heeeeeeel lekker maar omdat hij nog 8 maanden oud is wil ik wel nog wat verder met het opvolgmelk.
    Mits uwe kleiene al 10 maanden is kunnen jullie het best wel eens proberen.

9. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik zit zelf ook met de ochtend te klooien. Hij wil graag wel een broodje hebben 's morgens maar dan geen melk meer bij mij drinken. En als ik geen broodje geef dan krijgt hij te weinig en dat gaat hij dan 's nachts inhalen. Zelf zat ik te denken om dan 's morgens een beetje karnemelk te geven, maar dan hoeveel.
    Ben ook de bv wel aan het afbouwen daar zit het probleem niet in om productie kwijt te raken. En het cb daar heb ik niks aan, krijg daar niet echt duidelijk advies.
    Moeilijk, moeilijk.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou op die leeftijd wel maximaal 3 boterhammen per dag geven aangezien er aardig wat zout in zit.
    Je zou ook yoghurt met muesli/cruesli kunnen geven en anders s middags een boterham vervangen door een volkoren cracker/beschuit.

Optimel vind ik niet geschikt voor kindjes, sowieso zou ik geen magere producten geven, de vetten kunnen ze goed gebruiken en Optimel bevat zoetstoffen wat in elk geval de eerste 4 jaar wordt afgeraden.

11. Racegirl

Hmmm in brood zit veel zout, daar had ik nog niet aangedacht. Vanmorgen heeft hij 2 boterhammen op met 150 ml volle melk. Tussen de middag 3 sneeën en120 ml volle melk. Bij onze bakkerij verkopen ze natrium arm brood misschien moet ik dat maar eens pakken.

Deel Deze Pagina