Meer tips verstopte neus?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mpeet91, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mpeet91

Mpeet91 Lid

17 sep 2017
    58
    20
    8
    Vrouw
    Hallo dames, inmiddels 22 weken zwanger en al vanaf t begin heel veel last van n verstopte neus. Om gek van te worden..op advies van verloskundige mag ik af en toe neusspray gebruiken met xylometazoline. Dit gebruik ik vooral wanneer ik ga slapen anders doe ik geen oog dicht. Iemand die dit herkent en misschien nog n andere tip heeft? Heb er overdag ook last van..maar wil niet elke keer neusspray gebruiken..

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Yep.... werd er gek van! Komt door oestrogeen is mij verteld, daardoor zetten de slijmvliezen meer uit. Ik gebruikte kinderneusspray voor t slapen. Stomen kan je ook proberen, bij mij werkte dat minimaal....

Succes! Het is helaas een veel voorkomende zwangerschaps kwaal

Mpeet91 vindt dit leuk.
  3. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Herkenbaar, irritant!!

Hier zelf ook 's nachts idd aan de otrivin (max 7 dagen gebruiken!).
    Overdag een (sterke) zoutoplossing, maar eigenlijk hielp dat maar 2 minuten. Wat wel wat verzachting geeft, is spoelen met een rhino neusdouche.
    Hoofdeinde wat omhoog doen zodat je hoofd naar boven ligt.

Heb helaas niet echt een gouden tip voor je, succes er mee!

Mpeet91 vindt dit leuk.
  4. Mpeet91

Mpeet91 Lid

17 sep 2017
    58
    20
    8
    Vrouw
    Die neusdouche heb ik nog nooit van gehoord..heb m meteen besteld! Thanks hoofdeinde heb ik idd wat omhoog..

toffepeer vindt dit leuk.
  5. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Ja tis een raar ding, maar wel lekker! Wel goed je hoofd voorover bukken, anders giet je alles in je keel :p En als je neus zo verstopt zit dat er geen water door heen loopt, gewoon ff blijven proberen want door het warme water slinkt je neusslijmvlies uiteindelijk. Heb ik alleen niet altijd het geduld voor :rolleyes:
    M'n man gebruikt hem veel als hij last heeft van z'n allergieën, helpt het ook wel voor!

Mpeet91 vindt dit leuk.
  6. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Voor 's nachts een gesneden ui naast je bed. Stinkt wel, maar helpt goed!

Mpeet91 vindt dit leuk.
  7. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Paracetamol en heet water met citroensap drinken en hopen dat het snel over gaat.

Deel Deze Pagina