vannacht ben ik duizelend opgestaan en daarna heel hard gevallen. Alles draaide immens om mij heen. Naast dat ik dit helemaal niet ken ben ik er enorm van geschrokken. Vooral mijn man die door mij uit bed viel van de schrik haha. Vandaag blijven toch de duizelingen en krijg ik hoofdpijn, om 16:30 kan ik bij de huisarts terecht (wat de verloskundige adviseerde) ik ben niet bekend met hoge/lage bloeddruk en eet voldoende en lag niet op mijn rug, allemaal logische redenen die er zouden zijn voor mijn duizeligheid heb ik dus niet. Iemand ervaring met plots duizelig zo laat in de zwangerschap?
Het enige wat mij te binnen schiet is de vraag of je hb te laag is? Ben je ook heel erg moe? Ik had de duizeligheid niet tijdens de bevalling maar na de bevalling kon ik 2 weken bijna niet het bed uit omdat ik anders het gevoel had dat ik flauw zou vallen en ik was ontzettend duizelig als ik opstond en liep. Goed dat je even naar de huisarts gaat! Wel erg naar zeg dat je dat zo opeens hebt, hopelijk valt het allemaal mee!
Wat goed dat je hb nog zo hoog is! Lage bloeddruk kan ook invloed hebben op duizeligheid, mijn bloeddruk was in de zwangerschap 90/50 en soms ( ook al zat ik) kon ik echt bijna van mijn stoel vallen.
Ja die was in t begin 6.8 en toen wel wat klachten van vermoeidheid en door dure tabletten nu zo hoog haha. Bloeddruk is eigenlijk altijd 120/80 (laatste keer gemeten is 8 dagen geleden..)
Mijn ouders waren zo geschrokken dat ze mij destijds naar de HA hebben gebracht. Ik was ook niet bekend met lage bloeddruk etc. Nagekeken door HA en die voelde meteen aan mijn jukbeenderen en voorhoofd dat het helemaal vast zat. En dat kan invloed hebben op je evenwichtsorgaan. Sidenote is wel dat ik niet zwanger was en jij natuurlijk wel! Dus is wel een hele andere situatie. Maar soms komt het door dingen waar je niet 1 2 3 aan denkt!
Gek dat de vk je zelf niet even wilt zien. Heb je nog andere klachten behalve hoofdpijn en duizeligheid? Ik ben idd vooral benieuwd naar je bloeddruk. Voel je de kleine nog goed?
Wij hebben een verloskundige die een stuk verderop woont, dus ik stelde zelf voor Om naar de huisarts te gaan. Dus t ging een beetje in overleg Wel zei ze dat ik waarschijnlijk doorverwezen wordt naar t ziekenhuis en dat is prima natuurlijk. Kleine beweegt goed, heb idd wat tintelende vingers en wat misselijk. Dus de symptomen zijn niet zo motiverend ...
Helaas lig ik inmiddels in het ziekenhuis , bloeddruk 158/88 (voor mij doen dus best hoog en dat icm klachten niet helemaal de bedoeling. Nu ctg / bloed en urine check.
Oh wat naar. Bij je eerste berichtje dacht ik wel meteen aan mogelijk toch een verhoogde bloeddruk / risico op eventuele pre-eclampsie en toen ik las tintelende vingers etc dacht ik het helemaal. Niet fat je een iets aan hebt Het gekke is dat je bloeddruk het ene moment perfect kan zijn en het moment erna ineens hoog. Heel vreemd en je kan er helaas niets aan doen, behalve zelf alert zijn en aan de bel trekken. Dat heb je super goed gedaan. Je hebt meteen actie ondernomen, dus heel knap! Ik hoop heel erg dat het allemaal rustig blijft, ze jou goed in de gaten houden en je je kindje snel mag vasthouden. Het positieve is wel dat je al ver bent in de zwangerschap. Dus mocht je kindje eerder komen, dan kan dat!! Succes en laat het maar over je heen komen.. dan blijf je zelf ook her rustigst..
Dank allemaal! Inmiddels zijn we weer thuis, de uitslagen waren allemaal goed. De duizelingen blijven nog even een raadsel, bloeddruk was niet hoog genoeg om medicatie te gaan gebruiken. Mocht het weer gebeuren moet ik weer aan de bel trekken. Er is ook een echo gemaakt en Helaas ligt de baby wel weer in dwarsligging , (nadat t vorige week eindelijk in hoofdligging lag.) dus nu gaan we verder in dat gedoe
Jeetje spannende dag!! Gelukkig ben je al zover, dat als de baby moet komen het kan! Wellicht heb je last gehad van t draaien? Ik was daar aantal weken terug soms gewoon beroerd door. Ook licht in m'n hoofd, hartkloppingen. Hopelijk draait hij of zij snel weer goed!!
Fijn om weer thuis te zijn! Wel vervelend dat ze niet weten waar het vandaan komt! Bloeddruk hier was vanavond bij controle ook aan de hoge kant, zou bij mij komen door de benauwdheid van mijn verkoudheid gaf ze aan. Heb gelukkig verder ook geen klachten van PE.