Ik geef mijn dochter borstvoeding en ze doet het hier erg goed op. De laatste dagen is mijn linker borst gedurende de hele dag zacht en soepel, terwijl de andere borst merkbaar vol is tegen de tijd dat ik weer moet voeden. Ik heb het idee dat er weinig uit mijn linker borst komt. ik leg haar wel aan, ze maakt ook drink bewegingen en ze slikt en ze doet een boertje. Maar na een paar minuten heb ik echt het gevoel dat er niets meer komt. Hoe krijg ik de productie van deze borst weer op pijl? Ze moet nu lang aan de rechter borst drinken om voldoende binnen te krijgen. Het lijkt me handig als ook de linker borst goed gevuld is. Groetjes, Yvonne
Hallo Yvonne, Je kan de productie aan de mindere kant verhogen door aan die kant wat vaker aan te leggen. Veel vrouwen hebben een voorkeurs kant. 1 kant die makkelijker loopt, makkelijker aanlegt, en daardoor beter gedronken wordt. Volgens het principe van vraag en aanbod is het dan niet vreemd dat 1 borst meer melk gaat produceren. Als het met je kindje goed blijft gaan, geen zorgne. Als het je stoort dan kan je steeds de mindere kant even aanbieden, dus ook wanneer de andere kant leeg is gedronken. Geef je beide borsten? Succes Ilse