Hahaha ik krijg honger van jullie! Maar ik heb er ook last van. Het zijn zowiezo allemaal dingen die ik normaal ook heerlijk vind. Dus niet zo dat ik er nu ineens trek in heb maar wel dat ik ze nu erg mis: Biefstuk, carpaccio, filet americain, gerookte zalm, tartaartje, SPIEGELEITJE, paling... goed ik hou weer op ;o) Goed idee trouwens van die kleine leverworstjes. Dat mag dan natuurlijk wel.
Als het in een saus of op een pizza zit mag het wel hoor. Als het maar boven de 70 graden is geweest. (70 weet ik niet zeker, maar een pizza zal zeker wel heter zijn, dus zou zeggen -> eet smakelijk Tot heden mis ik weinig, behalve het eerste wijntje dat ik normaal drink rond een uur of half 7. Die vind ik altijd zo lekker! En net als bij de vorige zwangerschap: lekker in Gent op favo terrasje, met een Duvel en een pistoletje met filet, ansjovis, tabasco, ui en gentse mosterd. Ooooooooh Edit: verhitten boven de 75 graden is voldoende.
Ik snap het gedoe over "buitenlandse" kazen niet zo: je mag alles hebben, zolang het niet rauwmelks is. En alles wat je voorverpakt bij de AH kan kopen is gepasteuriseerd! Dus ook brie, gorgonzola, smeerkaas, boursin, weetikveelwat. Geen probleem hoor! Hoeft niet eens meer verwarmd op de pizza, kun je gewoon zo eten! En bij de kaasboer gewoon even navragen of het rauwmelks is. Echt, ik ben in NL nog nooit rauwmelkse kaas tegen gekomen (die is er wel, maar dan moet je in een speciaalzaak zijn).
Ik vind rauw melkse kazen wel echt een stuk lekkerder dan de gepasteuriseerde versie... maar smaken verschillen. Voor de rest ook zin in lopende eieren, osseworst, filet, biefstukje... en wijn! Als manlief een wijntje drinkt, neem ik wel altijd een klein drupje voor de smaak... en ben niet vergeten hoe lekker ik het vind!
Tsja, kaas is altijd lekkerder als het niet voorverpakt is, maar in dit geval ging het me niet zozeer om de smaak, alswel om hoezeer het me opvalt dat zwangere vrouwen helemaal geen kaas meer durven te eten terwijl dat in de meeste gevallen gewoon kan! Maar ook vooral omdat ikzelf zo ontzettend gek ben op alles wat met kaas te maken heeft, hahaha!
Hier nog iemand die een lekker stokbroodje filet americain met uitjes mist Maar goed alles voor een gezonde kleine uk straks... Verder heb ik nergens moeite mee... mn glaasje rosé en safari/jus-mixje laat ik met liefde staan, heb met mn trouwen een heel klein beetje champagne genomen, maar na 1 slok had ik er al genoeg van en kon kersverse manlief het verder opdrinken. Mijn tijd komt wel weer na de bevalling!
Hier ook zo een aanwezig... eigenlijk alles wat frans is kaasjes, rilletes, gevogeltelevertjes, slakken! Gelukkig kan het meeste gewoon gegeten worden, misschien enkel met mate!
He gadver bah, krijg gewoon trek in vanalles nu ik dit zo lees! (en ondertussen de geur van het eten van buren mn neus binnenkomt..) Jammie! Ik heb al gezegd: het eerst wat ik wil eten na de bevalling is een pistoletje met filet american, heel veel zalm en paling! Ooeeeh.. jammie! Ohja en biefstukkie! (terwijl ik daar normaal helemaal niet zo gek op ben, maarja, als iets niet mag, is het altijd lekkerder he!? ) Krijg er nu al trek in! Verder heb ik weinig gemist, moek zeggen... Nog ff volhouden allemaal
o o o nog een paar weken en dan trek ik me toch een fles champagne open, niet alleen om de geboorte van de kleine te vieren, maar om weer eens ff lekker een slok alcohol te proeven en dan lekker tipsie te worden. heerlijk, heb er nu al zin in , heb thuis al aangegeven aan vriendlief dat er champagne, wijn en filet american in huis MOET zijn, ik heb er echt zo een zin in . en dan lekker weer uit eten kunnen en die lekkere carpaccio bestellen, net als een mixed grill met rood vlees. mmm, smakelijk allemaal! joyce
jahoor, is denk ik niet meer dan normaal... dingen die niet mogen zijn "vaak" wel aantrekkelijk... Zo had ik onwijs behoefte aan een sigaret toen ik zwanger was, heb het niet gedaan, maar nam me voor: als ik bevallen ben ga ik meteen weer roken... Nu 3 1/2 maand later heb ik geen peuk aangeraakt en is die extreme trek weg!
Dat is grappig, ik heb ook soms zooooooo'n zin in een peuk! Terwijl ik al anderhalf jaar gestopt ben, ver voordat ik überhaupt zwanger wilde worden, haha! Maar ik zou niet meer beginnen, vind een rookvrij leven tot nu toe een stuk fijner...