Stichting haarwensen.

Discussion in 'De lounge' started by DarkAngel25, Apr 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Hey,

Ik kan op de site van stichting haarwensen niet vinden hoeveel ze minimaal af moeten knippen wil je mee doen. Wie weet dit, of kan het wel vinden? Geloof dat het iets van 20 of 25 cm moest zijn.......

Ben erover na aan t denken om t te doen, maar mijn man wilt t eigenlijk niet. (mijn haar hang -in natte toestand:p- tot net boven mijn kont)

Liefs DA

2. Michje

Michje Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,920
    2,101
    113
    Female
  3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Oh haha bedankt, zal serieus al 20 minuten op die site te zoeken :) overheen gekeken/gelezen denk ik.

Ik ga er nog wel echt even goed over na denken of ik t ga doen :)

Iemand die dit ook ooit gedaan heeft? Spijt gehad?? 25 cm is een behoorlijke lengte eraf namelijk.

4. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Ik heb het een aantal jaar geleden gedaan, 25 cm eraf. Echt geen moment spijt gehad, mijn haar ging er een stuk beter uitzien. Het geeft je ook een meer volwassen uitstraling, heel lang haar komt wat kinderlijker over (vind ik achteraf). En je haar groeit echt heel snel weer aan, het is even wennen maar ik denk dat je er achteraf heel blij mee bent.

5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,295
    10,265
    113
    Vorig jaar mei heb ik dit ook gedaan en geen moment spijt van, zag er ook wat minder jong (kinderlijk) uit. Ben nu weer aan het sparen tot die tijd steek ik het op.

6. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

Feb 11, 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    #6 Daniellexxx, Apr 26, 2014
    Last edited: Apr 26, 2014
    Ik heb het woensdag gedaan! Bij mij is er 25 cm gedoneerd en er is iets meer afgegaan door het model knippen. Mijn man is ook het type van; alle vrouwen lang haar. Maar hij vindt het toch ook wel mooi.
    Ik heb er nog geen spijt van. En ik ben nu zoooooo snel klaar met kammen :) Ben ook best wel trots dat ik het toch gedaan heb. Ik zal eens kijken of ik een voor en na foto kan plaatsen

Edit: foto verwijderd

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

25cm moet er af inderdaad. En dan geen hele gekke kleuren dacht ik. Ik heb ze koper en daar zijn ze weer niet zo blij mee. Zelf twijfel ik al maanden ze af te knippen.

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Danielle: Oef, wil ze wel tot over mijn schouders heen hebben nog. maar denk ook wel dat ik dat red.

Aaah neig er echt heel erg na om t gewoon te doen, maar ben zo bang voor spijt.

Een vriendin van mij, wil misschien ook, en dan doen we t samen.

9. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    ik heb vorig jaar bijna 40 cm vlecht gedoneerd,
    mijn enige 'eis' was dat ik nog wel een (mini) staartje kon maken.
    Het was toen tot net onder mijn schouders en dan is los echt niet handig.
    Heb er geen spijt van, juist doordat ik nog een staartje kon maken! (ik heb ALTIJD een staart!)

10. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

Feb 24, 2014
    582
    0
    0
    Ik heb zelf ervaring met stichting haarwensen.
    Heb een aandoening waardoor veel mensen kaal zijn. Binnen de vereniging ken ik veel kinderen en meiden met een pruik van haarwensen. Echt hun werk is zo de moeite waard!
    Als je nog twijfelt kan ik alleen zeggen, doe het!
    Jou haar groeit weer aan, het wordt vanzelf weer zo mooi lang. Ons haar groeit vaak nooit meer aan, wij moeten het hebben van de haren van een ander!
    Ook ongeneeslijk zieke kinderen worden geholpen, en hun leven wordt zo een stuk dragelijker gemaakt!!

https://www.youtube.com/watch?v=yb-0ZBSvbco

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

De "spelregels" zijn sinds 2 weken iets veranderd.
    Gekleurd haar is namelijk helemaal NIET meer toegestaan.
    Dus haar wat geverfd en of gehightlight is, wordt niet meer toegelaten.
    Wel handig om te weten voordat je gaat sparen.;)

12. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

Feb 11, 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Stichting haarwensn is daar strenger in dan de haarstichting. Daar kon het wel gewoon. Zij hebben aan 20 cm ook genoeg. Haarwensen wil 25 cm hebben.

13. Survivor

Survivor Bekend lid

Oct 23, 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Nog geen ervaring mee, maar ga binnenkort wel doneren. Hangt nu tot net na het holletje van mn rug en laat het nog ietsje groeien zodat er een flink stuk gedoneerd kan worden. Mn haar groeit zowiezo hard (zo'n 20cm per 6 maanden), dus dat zit er ook zo weer aan.

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Mijn thuiskapster, doet ook knippen voor stichting haarwens. Heb haar gemaild. Stond op haar website dat je daarvoor alleen een afspraak kan maken in januari, heb even gevraagd hoe het zit.

15. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik ben ook aan het sparen , maar wil stoppen omdat mijn pony nog niet lang is die moet ook lang genoeg zijn toch?

16. Niekepiek

Nee hoor, die mag er gewoon uitblijven.
    Als het haar in de vlecht maar 25 cm is.

17. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Niekepiek: Ow ok kijk dan denk ik nog even na , want mijn haar is denk ik al 25 centimeter .
    De laatste keer dat ik bij de kapper was zij ze dat de pony er bij moet .

18. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik heb een paar maanden geleden ook 25 cm er afgehaald en opgestuurd.
    Heb er zeker geen spijt van. Vind het heerlijk. En het is voor een goed doel + het groeit wel weer aan.

19. Niekepiek

Nee hoor, je kunt er net zoveel haar uitlaten als dat je zelf wilt.
    Als de vlecht maar 25 cm aan haar is.
    En het moet natuurhaar zijn!
    Hou er wel even rekening mee dat het afknippen heel bot gebeurd en daarna wordt er pas een model in je haar geknipt, dus dan gaat er altijd nog een stukje lengte vanaf.
    Super knap en mooi van je als je het gaat doen!:)
    Succes alvast.

20. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Hier ben ik ook aan het sparen. Mijn haar groeit ontzettend snel, dus ik hoop in het najaar te kunnen doneren. Hij is alleen in laagjes, dus ik moet er eerst 1 lengte van maken en dan kan ik doneren.

Share This Page