Meer uitgeven dan wat er in komt

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Waarom zou je je druk maken om andere hun uitgaves? Of het nou familie is of niet. Ik kan me daar niet druk om maken. Er zijn mensen die het niet willen zien, dus heeft het totaal geen effect als je met tips komt.

Leven en laten leven.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Tja weetje ieder zijn keuze ik leef niet om al mijn geld op te potten ik leef ik het nu. En nu wil ik genieten. Dus als man een keer een laag loon heeft door weinig uren of ziekte en er komt maar 2400 Euro binnen trek ik ook 500 van de spaar. Dan geef ik ook meer uit als er binnenkomt.

Zo lang als ik mijn vaste lasten en rekeningen. Kan betalen. Is er toch niets aan de hand?

3. mumija

mumija Niet meer actief

Ten eerste is 140 euro voor een huishouden van 6 plus huisdieren echt niet te veel.

En ten tweede: ik zou me er niet mee bemoeien. Zolang ze jou niet om geld komen vragen, moet je je er gewoon buiten houden.
    Wat gaat jou dat aan? Of wil je schouderklopjes dat JIJ het allemaal zo goed geregeld hebt, aangezien ik zo vaak topics over geld van een ander lees.

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dat hoorde ik van haar, na dat ik zei dat ik een gesprek met hem had gehad. Voor de rest heb ik nog geen gesprek met hem gehad, en met haar ben ik er ook niet uitgebreid op in gegaan omdat dat niet kon.
    Ik wil geen trammelant van dat ik een bemoeial ben, maar ik ben gewoon bang dat het financieel op den duur mis loopt.

5. Chocolat

Dat uitje klopt omdat wij niet wisten wat we zouden doen, niet iedereen zit ruim bij kas en de rest komt omdat wij ons oriënteerden op de woningmarkt.
    (ik heb een nieuw account aan moeten maken en toevallig net in de periode dat ik geldvragen had. Anders plaats ik dit soort topics nooit ging alleen over kids)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Je broer?

Die in een eerder topic juist minder dan jullie uitgaf?

140 euro voor een gezin met 4 kinderen vind ik vrij normaal. Wij hebben 2 kinderen en geven 120 euro per week uit aan boodschappen.

Uiteindelijk kunnen ze niet meer uitgeven dan dat er binnenkomt...dat houdt een keer op.

7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik zou me er niet mee bemoeien, had overigens meteen op de opmerking ingehaakt met een 'dat lijkt me niet zo verstandig', moet 'ie het maar niet melden denk ik dan. Maar er achteraf nog eens over beginnen, nee, het zou bij mij ook niet blijven hangen eigenlijk...

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ze zijn ouder dan 21 en dus zelf verantwoordelijk. Ik zou het niet kunnen waarderen als mijn broer me met mijn financiële situatie zou bemoeien.

Ik vind 140 euro voor boodschappen voor een gezin met 4 kinderen niet veel. Verder heb je geen informatie over hun andere uitgaven en hun inkomsten en weet je ook niet hoeveel ze gespaard hebben.

9. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ik geef ook "meer uit dan binnenkomt" of in ieder geval, zo denk ik wel eens en zo kan ik het ook noemen.
    Ik houd echter wel goed bij of alle rekeningen betaald worden en ja dan de laatste week maar even rommelen om rond te komen. We hebben nog nooit niet kunnen eten of rekeningen niet kunnen betalen, maar een spaarrekening.... hmmmmm niet echt, of eigenlijk wel maar dat staat bij de belastingdienst in de zin van hypotheekrenteaftrek en combinatiekorting. Ik leef ook wel van vakantiegeld, naar kinderbijslag, naar eindejaarsuitkering.....

Dus wellicht gaan ze niet de bietenbrug op, maar geven ze gewoon echt uit wat er binnenkomt...
    Trial and error ;)

10. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ben ik de enige die het juist lief vind dat ze zich zorgen maakt om haar broer.

Ik vind dit soort dingen altijd moeilijk om over te beginnen omdat het heel persoonlijk is. Misschien kan je een keer verzichtig met je schoonzus praten over dat je hun bewonderd hoe ze het toch doen met 4 kinderen en al die huisdieren. En of ze nog tips voor je heeft.

Dan heb je een opening en als ze dan er over wilt praten dan merk je het vanzelf wilt ze het niet dan heb je je best gedaan en kan je nooit achteraf denken had ik toen maar.

Succes

11. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    je opent veel geld topics he:D

nou wij hebben hier met een gezin van 2 volw en 1 kindje van 5 jaar in de luiers (gehandicapt vandaar luiers), 1 kindje van 2 in luiers wat er een dag in week is, baby op komst, 2 grote honden, 1 poes, 8 vissen, 150 euro per week.....

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jeetje zeg, wat ben jij een bemoeial :$:$:$ Heb jij geen leven of zo, dat je je druk loopt te maken om de in en uitgaven van je broer en schoonzus??? Om je af te vragen of 140 euro pw niet te veel zal zijn met 4 kinderen? En dan nog: komen ze geld bij jou lenen??? Zo niet: hou je er dan buiten!

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nou wij plukken ook van de spaarrekening hoor! En vullen het zonodig weer aan, op behoefte.
    Liever dat bij tekort dan roodstand of een lening.

Misschien doen zij het ook wel zo.
    Jouw zaken niet ;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Nou nou nou sommige reacties slaan ook weer alles...

ts ik zou mij proberen niet meer zo druk te maken om jouw broer als het daar nu weer om gaat. Hij is volwassen en zal zn eigen keuzes moeten maken en daarvoor verantwoordelijk zijn.

15. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Even los van wat er binnenkomt, ik vind 140 per week geen raar/hoog bedrag voor een gezin met 4 kinderen en huisdieren.

16. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wauw wat een klote opmerking zeg, pff volgens mij heb jij geen leven met zo'n houding. Ik begrijp werkelijk niet wat het uitmaakt of al haar topics over geld gaan of niet. Lees ze dan gewoon niet. Ts ik zou me er verder niet mee bemoeien denk dat je familie dit waarschijnlijk niet zo kan waarderen

17. Chocolat

Blijkbaar wel!
    Ik vind het ook moeilijk vandaar mijn twijfel, weet je als je iets aan ziet komen en je gooit een klein balletje in de lucht dan kan men soms boos worden waar bemoei je je mee, doe je het niet en het gaat mis en je laat merken dat je het aan zag komen dan krijg je ook commentaar.

Ze doen hier (bij dit topic) nu net of wij het goed geregeld hebben en er hier bakken met geld binnen komt maar dat is niet zo. Wij hebben het nu sinds januari weer goed op orde. En dan het gezemel dat ik in topic's het altijd heb over geld van andere fam. is gewoon onzin, ze hebben nu gewoon een pikkie op mij.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb nergens gezegd dat al Ts topics over geld gaan? Waar haal je dat vandaan? Ik heb volgens mij nog nooit eerder een topic gelezen van TS.

Ik vind het ronduit belachelijk dat een zus/schoonzus zich druk maakt over hoeveel geld er uitgegeven wordt aan de boodschappen in het gezin van haar broer! En zich af zit te vragen of 140 euro niet teveel is...Sorry, maar ik vind dat niet haar zaken en ja: ik vind TS dus een enorme bemoeial om die reden.

Zou jij het op prijs stellen als jouw schoonzus zo'n topic over jouw gezin zou neerpennen hier op ZP? Jij geeft zelf ook aan dat haar familie dit waarschijnlijk niet zo kan waarderen!

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Klopt alleen het eerste stukje was voor jou bedoeld. Op de mobiel krijg ik dat niet voor elkaar. Maar goed blijf het een onnodige rare opmerking vinden, haar familie ziet het niet dat ze dit schrijft toch? Ze maakt zich zorgen nou en big deal. Valt me de laatste tijd sowieso op dat hier flink gekafferd wordt zo onnodig vind ik dat.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nee het zijn misschien niet haar zaken maar ze is wel zijn zus en dan is het volgens mij heel natuurlijk dat je je soms zorgen maakt (dat doen wij ook regelmatig bij mijn schoonzus die ook altijd alles tot de laatste druppel opmaken en dan klagen dat ze geen geld hebben)

Het is die zorgen die ze hier uit, een mogelijke oplossing die ze aandraagt en waarvan ze zich afvraagt of dit een goede oplossing zou zijn.

Ts ik zou gewoon naar het familie lid gaan, zeggen dat je je zorgen maakt en vragen of dit inderdaad iets is waarover je zorgen moet maken en of ze je hulp hierin willen.

Willen ze dit kun je gaan helpen
    Willen ze dit niet moet je een manier vinden om dit naast je neer te leggen.

Deel Deze Pagina