meer varitatie in het eten..

Discussie in 'Voeding' gestart door Magdalena6, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hallo mama s , ( let niet op de schrijffout in mijn tekst bovenin)
    ik vraag me af hoe ik meer variatie krijg ik het eten,
    mij lijkt het dat ze steeds het zelfde krijgt op de hele dag..;) ze is 8.5 maand trouwens..haha.. vindt het maar moeilijk hoor..!:(

flesvoeding , ochtends
    pap, later op de ochtend
    brood met iiets van yogurt
    koekjes en drinken tussendoor
    avond eten met een toetje
    en avond dan een flesvoeding

ze is wel een flinke eter hoor...;)
    zal het genoeg zijn en de keuze ?

2. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Misschien wat fruit door de pap heen doen? Ik begin s'morgens met pap en dan na 1 uurje fruit. S'middags broodje met wat drinken en een koekje tussendoor. En dan s'avonds avond eten met een toetje en voor het slapen gaan de fles.
    Mag ik vragen waarom je begint met flesvoeding en dan pap later op de ochtend geeft?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik mis fruit en je vertelt niet hoeveel je kindje eet. De variatie zit vooral in het avondeten. Daar is elke dag iets anders wel zo lekker. Verder doen kindjes het vaak goed op herkenbaarheid. Dus de boterham is elke dag hetzelfde, het beleg niet.
    En yoghurt EN een toetje is niet nodig, zeker niet met de flesvoedingen. Geef je Danoontje of iets dergelijks? Ook dat is niet nodig, zit erg veel suiker in. Geef bijvoorbeeld volle yoghurt of volle kwark

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi,

Ik denk dat de variatie zit in het soort fruit wat je geeft. Hier wisselen we echt alles af en ze vindt het allemaal heerlijk: mango, banaan, meloen, peer, appel, kiwi, mandarijn, aardbeien, druiven etc... allemaal heel anders van smaak en textuur.

Ook is het avondeten elke keer anders. Weet niet of je al een kinderkookboek hebt? Maar hier zijn de gerechten uit opperdepop (AH) altijd in de smaak gevallen. Sinds 13 mnd eet ze trouwens volledig mee met ons, dus dat is ook elke avond wat anders.

Je kunt ook het toetje varieren door de ene keer joghurt te doen, dan weer eens kwark of verschillende smaakt diksap/roosvicee er door heen? Of kruimel er eens een koekje doorheen of aardbeitjes.

En het koekje kan natuurlijk een nijntje koekje zijn, of ontbijtkoek, of een rijstewafel... ook dit is steeds anders.

Als je zo steeds wat nieuws probeert dan lijkt me dat variatie genoeg hoor. Zelf ook ik eigenlijk ook bijna altijd hetzelfde, behalve het avondeten...

Deel Deze Pagina