Harde ontlasting mogelijk door voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door melloncollie, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Sinds een aantal weken eet Yelena dan ein-duh-luk vast voedsel! Iets waar ik echt reuze blij mee ben! Overigens was hier een goed werkende truc om de kinderstoel aan te schaffen. Aan tafel eten vindt ze het einde.

Anyways, sinds ze elke dag fruit en groente eet, is haar ontlasting hard. Het is dan helemaal plat gedrukt in haar luier en je voelt dat het taai is. Ze poept ook in etappes; soms wel 3x op een dag. Normaal altijd 1 poepluier op een dag.

Ze lijkt geen pijn te hebben bij het poepen. Ze huilt of jammert nooit. Ik ben al gestopt met het geven van banaan, maar het blijft. Zeker met dit warme weer is de kans er dat ze straks helemaal niet meer kan poepen. Heeft iemand een goede tip? We zijn haar aan het leren om uit een beker te drinken, dit gaat echter nog niet zo goed.

Ohja ze heeft nog 3 x 200 cc melk op een dag, waarvan 2 met 3 schepjes pap.

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Lees even mee, hier hetzelfde geval meestal.
    (Afgelopen week dan spuitluiers door tandjes, maar normaal altijd precies zoals jij omschrijft een plakaat taaie poep)

3. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Hier al vanaf de geboorte konijnekeuteltjes of dikke plakaat. Niks aan te doen zegt het cb. Zolang ze er geen last van heeft is er niks aan de hand. Het is in de loop van de tijd wel ietsjes beter geworden eerst was ze een half uur bezig te poepen :x nu is ze in 1 minuutje klaar :D.

4. melloncollie

Ja hier ook een snelle poeper :D Maar omdat het bij volwassenen wijst op te weinig vezels en/of vocht wilde ik het toch even weten.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    als je kindje last heeft van harde ontlasting kun je wellicht een flesje water proberen te geven.

Vooral met dit weer

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Krijgt ze naast die 600cc flesvoeding nog drinken? Anders zou je nog een flesje sap/thee/water extra aan kunnen bieden.

Het is ook wel normaal dat de ontlasting veranderd als ze andere voeding binnen krijgen. Bij ons kwam het minder vaak, maar dan iets harder. Alleen niet zo erg dat hij er last van had.

7. Heeeeel herkenbaar!!! Sinds ons dochtertje vast eten eet heeft ze ook precies dezelfde poepjes zoals jij omschrijft, melloncollie! :)

En ook de hoeveelheid, gisteren wel 5 x haar luier moeten verschonen :$ Moet m nu vaker verschonen voor een poepje dan een plasje. Ik maak me er verder niet druk om hoor! (Vond het eigenlijk wel logisch dat het verandert door al dat andere eten)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier ook! Al is het toevallig de laatste dagen wel weer redelijk (misschien doordat ie nu meer extra vocht krijgt vanwege het warme weer?) maar ook hier erg vaak hard. Echt zo'n plakkaat. Tobe heeft er trouwens wel eens last van, dan is ie heel hard aan het persen en daarbij een beetje aan het jammeren. Maar ik weet ook niet zo goed wat we ermee moeten...

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ja, en het komt inderdaad met beetjes, dus meerdere malen op een dag heeft ie een vieze poepluier.

10. melloncollie

Ja en het gekke is nu dat er ook gewone luiers bij zitten. De harde ontlasting is vaak in de ochtend.

Nee ze krijgt nog niks anders te drinken. Dat mot ze niet! :|

Deel Deze Pagina