In dubio

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama81, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Mijn zoontje was vorige week een beetje verkouden, niks bijzonders verder mee. Afgelopen woensdag kreeg hij ineens rode uitslag en we konden direct bij de dokter (huisarts in opleiding) langskomen. Die concludeerde dat het gewoon onschuldige uitslag was, hij was verder niet ziek, had geen koorts en was bovenal niet humeurig. Dus naar huis gestuurd met de boodschap uitzieken. De volgende dag, donderdag dus, kreeg hij ineens koorts erbij, bijna 39 graden. Toch voor de zekerheid de dokter maar weer gebeld, want de uitslag leek ook nog eens erger te worden. Weer langs, nu bij onze eigen huisarts en zijn conclusie was hetzelfde, gewoon een onschuldig virusje, niks aan doen, gewoon uitzieken. de koorts was na een dag weer over en hij gedraagt zich nog steeds gewoon als anders, wel hoor ik nu dat ie vol zit en hij begint nu ook te hoesten. De uitslag is nog steeds niet minder.

Waar ik nu over in dubio zit: ik heb vanmiddag eigenlijk een kinderverjaardag en ik twijfel heel erg of ik wel zal gaan of niet. Zelf denk ik dat het beter is om niet te gaan om besmetting te voorkomen, maar aan de andere kant, hij is verder niet ziek en volgens de dokter is het geen kinderziekte. Hmmm, twijfel, twijfel.

Wat zouden andere moeders doen? Het zekere voor het onzekere nemen of toch gaan?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als je niet zeker weet wat het is, en of het besmettelijk is zou ik niet gaan. Ik zou het je iig niet in dank afnemen als mijn kind bv ook die uitslag zou krijgen. maar dat is idd een overweging die je zelf moet maken.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou ook niet gaan. Je weet niet of het besmettelijk is en net wat Kaatje egt het is niet leuk als een ander kindje het ook krijgt.

Deel Deze Pagina