Hoi meiden, Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Bij mijn dochter heb ik altijd nutrilon gebruikt maar nu kreeg ik van mijn buurvrouw die kraamverzorgster is een hele doos met nestlé groeie start pakken super lief! Maar had ergens gelezen dat als je eenmaal met een merk voeding begint je beter ook de eerste maanden daarbij kan blijven of is dat niet zo?
Wij hebben ook al sinds de geboorte van ons zoontje Nestle. Hij is nu bijna 9 maanden. Wij zijn er heel tevreden mee... En nooit problemen mee gehad Super en een stukje goedkoper
hier ook 2 kinderen aan de Nestle gehad, ze hadden nooit krampjes (maar dat zegt natuurlijk niets, want met Friso/Nutrillon hadden ze dat misschien ook wel niet gehad). Je moet inderdaad niet gaan switchen van voeding, is niet slim en als een merk bevalt dan bevalt het. Natuurlijk kun je wel switchen als een merk/soort voeding niet lekker gaat voor je kindje.
Merk maakt qua kwaliteit echt geen biet uit. En 80% van de kinderen merkt het echt niet als er de ene keer een ander merk in de fles zit als de andere keer. Je leest vaak allerlei bangmakerij over krampjes en huilen, maar dat gaat maar voor 20% van de kinderen op. Fabrikanten propageren het wel, omdat ze nou eenmaal graag trouwe klanten hebben. Maar voor je kind maakt het niet uit als je kunstvoeding geeft of er op de verpakking nou huismerk of duur merk staat. Het blijft kunstvoeding. Overigens, je buurvrouw was wel in overtreding he? Mensen in de zorg is het verboden om gratis verpakkingen kunstvoeding uit te delen.
Joh ze deelt echt niet aan heel de buurt uit ik vond het gewoon super lief! En bovendien dat was niet mijn vraag...
Ook ik kan het beamen, Nestlé is prima voeding. Mijn dochter kreeg het ook (nadat ik gestopt was met de bv).
Nee, maar jouw vraag heb ik ook beantwoord. Je hoeft vanwege een meevallertje je echt niet vast te pinnen op een merk. Wat niet wegneemt dat het gewoon niet kan, kraanverzorgsters horen helemaal geen pakken kv te hebben. Nestlé zit hier goed in de fout (wat dan natuurlijk weer tegen het merk pleit), maar daar staan ze wereldwijd ook om bekend. Niet voor niets is de Nestlé boycott nu al ruim dertig jaar in de lucht, Nestlé boycott - Wikipedia, the free encyclopedia
Bij ons zou het reden zijn tot ontslag denk ik. Als een kraamzorgintelling het borstvoedingscertificaat kwijt raakt, kost dat enorm veel geld.
Maar ik heb nooit gezegd dat ze het van haar werk heeft mee genomen hè! Ik heb het van haar gekregen en ze zei dat Nestlé goed is tegen krampjes en ik heb hier geen idee van vandaar mijn vraag.
Wij gebruiken vanaf het begin af aan Nestle Goede Start en hebben er nooit problemen mee gehad. De kleine meid drinkt het goed op en bij het verhogen drinkt ze het ook snel op. Ook heeft weinig last gehad van krampjes en in de portomonee scheelt t ook
OK nou dat is dan in elk geval klinkklare onzin. Nestlé is even goed of slecht tegen krampjes als welk ander merk dan ook. Ik hoop maar dat ze in haar gezinnen dit soort dingen niet vertelt, maar gewoon haar werk doet m.b.t. het stimuleren dat kind gewoon aan de borst blijft, moeder aanmoedigen en dat ze qua kunstvoedingsmerken neutraal blijft.
Ik vind dat elke moeder gewoon zelf moet beslissen of ze borst of flesvoeding gaat geven en dat je als kraamhulp dat moet accepteren. Maargoed bedankt voor je mening en nu wil ik graag alleen reacties die on topic zijn!
Stimuleren ok, maar die buurvrouw zal vast wel hebben geweten dat ts kv geeft. Dan valt er toch niets meer te stimuleren. En vanuit privé persoon mag ze doen wat ze wil. En borstvoeding is voor jou dan wel 'gewoon', maar voor velen is dat niet. Val daar toch eens niet zo over, en laat de kv mama's gewoon kv blijven geven.
Ik dacht laat ik eens meelezen, want ik geef mijn meisje nu nutrilon en zie vaak reclame voor groeie start 2 weliswaar. Maar dan kom je ook hier weer van die zeurvrouwen tegen dat borstvoeding het beste is.. DAT WETEN WE NU WEL!!! maar ook voor mij en mijn meisje was borstvoeding helaas niet weggelegd en dus nu fles met KUNSTVOEDING. Ben ik nu een hele slechte en ontaarde moeder? NEE! Ik heb een blij, gelukkig en super gezond lief meisje. Wat wil je nog meer. Maar misschien ga ik ook die groeie start eens proberen! (leuke blikken ook )
Wat een drama hier jeeeeeeeeeeeetje mina. Soms ( al snap ik dat men moet proberen bv aan te bevelen aangezien het tuurlijk beter is) vind ik dat het veeeeeeeeel te ver en overdreven gaat. De druk wat je soms als pas bevallen moeder al op je krijgt van : bv,bv,bv werkt ook niet altijd goed. Dat de buurvrouw het normaal niet zou mogen geven oke. Maar de ts vraagt ervaringen over fv en niet over bv.
Ik zag toevallig dit topic en wil toch even mijn mening zeggen... Mijn dochter reageerde niet zo goed op de nestle voeding. Kreeg hier behoorlijke verstopping van. Eenmaal overgestapt op huismerk van super de boer nergens meer last van. Later nog een keer geprobeerd, maar meteen weer problemen. Maar goed ik denk dat het goed is te kijken hoe je kindje reageert, dat zal bij iedereen anders zijn. ( ik ben vanaf 4,5 mnd kunstvoeding gaan geven trouwens niet helemaal vanaf het begin)