Meer voeding geven? Ik twijfel...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Otje, Feb 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vosje

vosje Actief lid

Jan 25, 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    hoi hoi ik ben ook een november mama :D
    Wout krijg ook 5 x 180cc, sinds een week krijg 200cc.
    De 27ste ga ik naar het cb, ik denk dat ik ook iets anders moet gaan proberen. Ik denk over gaan naar voeding voor hongerige babys.

2. de mijne krijgt 5 flessen van 180cc + de schepjes word dus ong. 200cc...
    en hij woog 8feb 6260 gram en 63 cm

3. vosje

vosje Actief lid

Jan 25, 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    Wout woog 23-01 al 6130 en was 61.4 cm. Ik denk dat hij iets voorlop met zijn gewicht en lengte. zijn vader is ook bijna 2 meter :D

4. Niet meer actief

Yara krijgt 5x150 + 5 en ze komt snachts ook nog en dan krijgt ze een miniflesje van 90 cc., daarna slaapt ze gewoon lekker verder.

5. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Fynn krijgt al een tijdje 5 voedingen van 180 cc (en 6 schepjes). Ik vroeg me ook af wat de volgende stap is aangezien dit het maximum is. Wanneer mag je meer gaan geven? Ben het vergeten te vragen op het cb dus hopelijk weet iemand anders het antwoord.

6. Dat zegt niks de lengte van de vader haha, Quitnon was dus bij geboorte een ruime 54 cm... ik zelf ben 1.60 (krap aan haha) en de papa is iets van 1.73 niet bepaald groot dus en hij was met bijna 3 maanden 63 cm

7. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ik ben vandaag met Koen naar het CB geweest om te wegen en Koen weegt nu 5490 gram. Ik heb ook gevraagd hoe het zat met de voeding ophogen enzo.

Volgens de (aardige) dame van het CB mag Koen dus wel 5 x 180 cc drinken + dan de 6 schepjes erbij. Ik vroeg dus ook hoe het zat als hij nu bijv. na 1 maand alweer meer honger heeft. Ze zei dat 180 cc + 6 schepjes in principe het maximale is maar ja... sommige baby's hebben nu eenmaal meer honger en dan mag je dus ook 210 cc water + 7 schepjes geven. Of iets meer water in de fles (bijv. 190-200 cc) en dan 6 schepjes.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben? Ik ben geholpen met dit advies!

Gr Otje

8. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Hoe doet je zoon het nu met de 5 schepjes dan? Esmee is nu 5 kilo en 6 weken en slaapt de tijd tussen de voedingen niet vol, wordt te vroeg wakker. Ik mocht ook al 6 schepjes aanbieden, maar wil hier niet te vroeg mee beginnen. Ze kan het wel op, we doen het in de laatste fles en slaapt dan beter. Laat je weten hoe dit bij jou gaat?

9. vosje

vosje Actief lid

Jan 25, 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    Misschien iemand anders in de familie. Mijn vriend zijn ouders zijn ook iets in de 1.70, hij had het van zijn opa :D die was ook lang.
    De ene heeft zijn groei spurt ook in het begin en de andere later.
    We wachten netjes af :D

10. mijn ouders, zijn ouders, alles is hier klein haha

11. vosje

vosje Actief lid

Jan 25, 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    misschien is hij de eerste in jullie familie :rolleyes: :D

12. Dat zou wat zijn, d grootste van allemaal lol :)

13. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Koen krijgt nu bij de laatste voeding en bij de 1e voeding 180 cc + 6 schepjes en de andere 3 voedingen 150 cc + 5 schepjes. Daar doet ie het heel goed op. De laatste voeding krijgt ie ergens tussen 22.30 en 23.00 uur en dan slaapt ie meestal toch wel tot 6.30 uur of soms tot 7.00 uur. Soms wordt ie een beetje wakker maar heeft z'n ogen nog dicht en dan kan ik nog een beetje rekken met de fopspeen. Soms is ie echt klaarwakker (zoals vanochtend om 6.45 uur) en dan krijgt ie wel gelijk de fles want dan heeft ie echt honger.

Alleen weet ik niet of die 3 voedingen tussendoor nog lang op 150 cc blijft want denk ik dat ie die binnenkort ook moet ophogen.

Gr Otje

Share This Page