opeens na 2 uur weer willen drinken

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by olifantje76, Apr 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. olifantje76

Aug 30, 2008
    71
    0
    0
    hallo,

onze kleine van 2 maanden drinkt sinds paar weekjes 6 voedingen van 120 ml + 4 schepjes. Ze komt dan om de 3 a 4 uur.
    De laatste 3 dagen echter komt ze opeens vaak al om de 2 uur. Hierdoor dacht ik dat ze misschien niet genoeg had en de flesjes misschien opgehoogd moesten worden naar 150 ml + 5 schepjes, maar deze drinkt ze niet op. Ze drinkt er maar max 135 ml van (dus eigenlijk 120 ml + 4 schepjes). Ook in de ochtend na de nacht (om 23.00 uur krijgt ze de laatste fles en meldt zich dan weer rond 5.00 uur).
    Wat kan dit nu zijn? Is erg lastig nu, want omdat ze om de 2 uur wil drinken, slaapt ze ook veel slechter overdag en merk dat ze daardoor nogal prikkelbaar wordt.

2. olifantje76

Aug 30, 2008
    71
    0
    0
    inmiddels gaat het al een stuk beter! Vandaag heeft ze wel al flessen van 165 ml opgedronken en laat er nu 3,5 a 4 uur tussen zitten. Echter na elke flesje heeft ze wel een golfje melk gespuugd toen ik haar neerlegde (ondanks half uurtje rechtop houden). Betekent dit dat de hoeveelheid 165 ml te veel voor haar is, of moet haar maagje er nog aan wennen?
    Ze weegt trouwens 4,5 kilo.

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Fijn om te lezen dat het al een stuk beter gaat!
    Een golfje melk terugspugen kan met de hoeveelheid melk te maken hebben. Maar kan ook met het drinktempo te maken. Hoe is het drinktempo? Lukt het voor je dochter om er 15-20 minuten over te doen? Wanneer het drinken sneller gaat kan de melk ook eerder terugkomen. Je kunt dan een speen met een kleiner gaatje proberen. Hoeveel voedingen van 165 ml krijgt ze nu?
    Groetjes Angelique

4. olifantje76

Aug 30, 2008
    71
    0
    0
    hai,

ze doet gemiddeld over een flesje 15 minuten. Gebruik de difrax fles met kleinste speen (S).
    Ik wil 5 x 165 ml aanbieden. Ze heeft vandaag nu op 2x 165 ml, en 2 flesjes kreeg ze niet op, nl rond de 135 ml. Biedt vanavond (rond 22.00 uur) nog een flesje aan van 165 ml. Die zal ze denk ik ook niet helemaal opdrinken, want in de avond drinkt ze altijd weinig.
    Ik vraag me eigenlijk af of ze nu niet te weinig krijgt? (2x 165) 330 + (2 x 135) 270 ml = 600 + avondfles nog ongeveer 100 = 700 ml in totaal.
    Ze heeft vandaag wel vaccinatie gehad, dus misschien dat ze daarom niet zo'n honger heeft.
    Hoeveel mag ze nu eigenlijk max hebben (weegt 4,5 kilo)?

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo!
    De hoeveelheid van 700ml is niet te weinig hoor, 600ml is de ondergrens en 825ml de bovengrens voor nu. Vaccinatie kan zeker invloed hebben op het drinkgedrag, je zou het nog even enkele dagen zo kunnen proberen, om te kijken welke flesjes 165ml ze wel opdrinkt. Mochten er tijden bijzitten waarbij ze het standaard niet leeg drinkt kan je daar weer gewoon de 135ml aanhouden. Succes,
    groeten Femke

Share This Page