Aantal voedingen baby 12 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by jezsuus, Mar 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jezsuus

jezsuus Nieuw lid

Mar 2, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

mijn zoontje is inmiddels 12 weken en ik ben nu sinds een week van borstvoeding overgegaan naar flesvoeding (na een aantal weken afbouw). Hij weegt ongeveer 6 kilo (gok ik)

Sinds een week slaapt hij 's ochtend uit tot een uur of 9/half 10. De laatste flesvoeding krijgt hij om een uur of 21.30/22.00.

Omdat er overdag tussen de voedingen ook vaak 4 a 5 uur zit (hij slaapt dan veel) kom ik maar uit op 4 voedingen. Ik heb de hoeveelheid van de voedingen wel wat opgehoogd omdat hij maar 4 keer de fles krijgt (4 x 180 cc water i.p.v. 1 x 180 cc, 3 x 150 en 1 x borstvoeding).

Nu vraag ik me af of hij genoeg heeft aan deze voedingen of dat ik hem 's ochtends eerder wakker moet maken. Op de verpakking van het poeder staat dat vanaf 6 kilo ze 4 x 180cc mogen, maar op andere plekken lees ik weer dat ze 5 voedingen moeten.

Hij is verder vrolijk, groeit goed en komt niet hongerig over.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bedankt!

Suzanne

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo!
    800ml is prima hoor! Het enige wat de richtlijnen aangeven is dat er liever niet langer dan 10 uur tussen de eerste en laatste voeding mag zitten. Dan kan de bloedsuikerspiegel te ver dalen. Mocht het schema niet teveel in de war gaan zou je kunnen kijken of je een flesje eerder dan de huidige eerste fles kan geven. De huidige eerste fles zal dan iets verschuiven. Eén van deze eerste twee flesjes zal dan iets minder worden als hij het niet op kan. Succes!
    groetjes Femke

3. jezsuus

jezsuus Nieuw lid

Mar 2, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reactie! :)

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige