meer voeding maar nu niet meer doorslapen

Discussie in 'Voeding' gestart door missX, 2 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    mijn dochtertje had al een paar weken een vast ritme>

05.30 - 06.00 : wakker worden 1e flesje
    tussen 10.00 en 11.00: 2e flesje
    tussen 15.00 en 16.00: 3e flesje
    rond 7 uur a half 8 : 4e flesje
    rond half 11 a 11 uur: laatste flesje

zo ging het dus prima en de tijden overdag vond ik ook wel erg fijn want zo had ik ook nog eens vollop de tijd om met haar naar buiten te gaan.
    Alleen nu is ze boven de 5 kilo en mag ze dus meer voeding (180 cc water + 6 scheppen) en nu wil ze ineens snachts niet meer doorslapen!
    Dit komt omdat ze de bij de laatste voeding haast niet wakker te houden is en ik zo makkelijk meer dan 100cc over houdt. Heb al vanalles geprobeerd om haar wakker te maken, maar dat lukt dus niet...ze wil gewoon niet meer drinken.
    Op zich drinkt ze niet eens alle keren overdag de hele fles leeg, maar zou ze dan toch overdag al teveel binnenkrijgen met het gevolg dat ze s avonds niet meer wil? Ook is het zo dat er overdag gauw 5 uur tussen de voedingen inzit en de laatste maar soms 3,5 a 4...maar goed met de kleinere flesjes (150 cc water + 5 schepjes) had ze hier geen problemen mee...
    Ik heb ook niet echt zin (zeker omdat ik al weer bijna moet gaan werken) om de laatste fles veel later te gaan geven...ja als het niet anders is doe ik het natuurlijk wel ,maar omdat ze het eerst wel zo goed deed lijkt me dat er misschien een andere oplossing moet kunnen zijn?

Heeft iemand dit imisschien ook meegemaakt en tips voor mij?

Deel Deze Pagina