Meer voeding nodig maar niet op kunnen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daphne, 5 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mitchell krijgt nu 5 keer 150 cc. Dit drinkt hij meestal helemaal op, maar soms laat hij een beetje staan. Meer krijg ik er eigenlijk niet in. Maar nu komt hij weer steeds vroeger voor zijn fles, met name sinds hij wat langer doorslaapt. Zijn laatste fles is om 23.00 uur en daarna komt hij weer tussen half 6 en 7. 's Nachts slaapt hij er dus goed op, maar overdag moet ik nu steeds lopen rekken. Wie heeft dit ook gehad?

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Welke voeding gebruik je en hoe zwaar is hij?

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hij is 5500 gram en 59 cm. Hij krijgt Nutrilon hypo allergeen.

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik heb wel eens gehoord dat hypo allergeen heel licht verteerbaar is. Waarom geef je deze voeding dan?

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    wegens drie allergien in de familie

6. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Annika krijgt ook Nutrilon Hypo alllergeen en redt het prima om de 4 uur. 's Nachts slaapt ze ook prima door van half 11 tot ik haar om half 8 wakker maak. Ze houdt het evt. ook vol tot 9 uur. Sinds ze boven de 5000 gr is krijgt ze 200 ml zoals aangegeven staat op het pak.

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Van het cb mag je vanaf 5 kilo nog geen 200 ml gaan geven. Ik wilde dit ook doen omdat dit op het pak stond...

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Wij hebben Teun vanaf 5 kilo gewoon de 200 ml gegeven, hij had de andere flessen snel leeg en kwam binnen de 3 uur al weer voor een fles toen zijn we het gaan verhogen en ze gingen zo leeg, en toen ging hij ook heel snel zelf naar 5 flessen.
    dus is er honger gewoon proberen te verhogen zou ik zeggen,evt tussen door wat laten boeren en dan weer de fles aanbieden, heeft bij ons dus goed uit gepakt en bij ons op de CB zeiden ze als hij honger heeft en drinkt het prima dan.... CB en CB zou ook wel weer verschillen.

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Zoals ik al schreef kan ik zijn fles dus niet verhogen, die pakt hij gewoon niet. Als ik dan heel erg aan blijf dringen, drinkt hij hooguit 10 cc meer, maar daarna moet hij spugen.

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    wat is de tijd dan nu tussen de flessen overdag?

11. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Jayden komt vaak ook al na 3,5 uur, ik ga dan echt niet zitten rekken want dan moet ik een half uur naar een krijsend kind gaan luisteren én hij krijgt er waarschijnlijk alleen maar meer honger van!

Wat ik tegenwoordig wel doe, is bij de laatste voeding een speen maat m (difrax) en dan heeft hij de fles snel leeg. Normaal valt hij nl in slaap want dan is hij te moe om nog te drinken. Dat doe ik omdat hij anders 's nachts anders wakker wordt omdat hij te weinig gedronken heeft. Het zou kunnen dat Mitchell ook aan een grotere speen toe is omdat hij te hard moet zuigen. Het is maar een ideetje hoor!

groetjes Setje

12. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Normaal zit er 4 uur tussen, maar nu komt hij na maximaal 3 uur alweer.

13. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hoelang is dat al zo? Misschien dat hij toch een beetje aan het "regelen" is, dat kan best een paar dagen duren. Dan willen ze wat sneller de fles (of borst natuurlijk....) en als die regeldagen over zijn, drinken ze ineens weer een stukje meer.

14. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Ik denk dat je er niet teveel zorgen over moet maken. Djaydee begint rond 5:30 ze drinkt nu sinds vorige week 5*200 cc. De laatste fles wil ze binnen 2 uur van haar vierde fles, en dan gaat ze om 18:00/18:30 naar bed, en dan slaapt ze door tot 5:30 of tot uiterlijk 6:00. Dit gaat nu al een aantal maanden zo.

Ze heeft ook preventief hypo allergeen maar dan van Friso, overdag eet ze als ze honger krijgt, maar ze slaapt 's avonds en 's nachts als een roosje. Ze groeit goed en is tevreden, als Mitchel voor de rest het goed doet, dan is het goed en als hij niet meer wilt niet opwringen, dan komt het er toch uit.

Groetjes MOnique76

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Teun komt ook om de 3 á 3.5 uur soms lukt het om bij 1 voeding er 4 uur tussen te laten maar dan is meneer echt weer in slaap gevallen
    vandaag was het 7.15/11.30/14.45/18.00/ en dan straks 23.00

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoi Daphne,

is het misschien een idee om de totale hoeveelheid die hij zou moeten drinken (dus 750cc) over 6 flessen ipv 5 te verdelen? Dit omdat je zegt dat hij het niet altijd opkrijgt, dan heeft hij misschien aan ietsje minder genoeg en kan hij eerder komen.

Dat stond iig in een folder die ik van ons CB gekregen heb.

Of gaat het inmiddels al beter?

17. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Misschien omdat jouw kindje nog maar 1 maand oud is?

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wij hebben het met Jaime ook zo gedaan idd. Ze zat al op vijf voedingen eind december en toen zijn we half jan teruggegaan naar 6 voedingen waardoor ze over de dag meer nam.
    Eigenlijk is ze vanzelf weer terug gegaan naar vijf voedingen (nu sinds een weekje of 3 denk ik).
    Groetjes Sens

Deel Deze Pagina