Hallo, Graag zou ik een vraag willen stellen. Mijn zoontje is 3 weken oud en ik voed hem vanaf dag 2 (op advies van een lactatiekundige van het ziekenhuis) met een tepelhoedje. Hij hapt te klein, ondanks meerdere technieken om dit te verbeteren en mijn tepels gaan erg snel kapot. (Mijn dochter heb ik ook ruim 9 maanden gevoed met een tepelhoedje, dus ik ben er bekend mee.) Ik heb vanaf het begin erg ruim in mijn productie gezeten. Na de eerste week, begon zoontje geregeld hele golven melk uit te spugen vlak na de voeding. Ik ben hem toen 1 borst per keer gaan geven (dus kleinere voedingen, maar wel wat korter op elkaar), laat hem tussen het drinken door boeren en houd hem een tijdje na de voeding rechtop. Zijn bedje staat ook schuin. Dit heeft zeker geholpen wat betreft het golven spugen, ook al blijft het wel een spugertje. Na de 2de week normaliseerde de productie en begon ik hem weer voorzichtig aan de 2de borst aan te bieden. Maar ik begin een beetje onzeker te worden over het volgende: Hij lijkt altijd aan de borst te willen wanneer hij wakker is. En dat mag, alleen gaat hij op plaats al drinkend enorm kronkelen, laat soms los om kort een huiltje te laten horen om zich vervolgens weer verwoed op de borst te storten om toch verder te gaan drinken (al kreunend en kronkelend). Ik heb zitten opletten en hij doet dit met name tijdens de tweede borst wanneer er weer een tsr optreedt. Daarnaast moet hij veel boeren, laat hij veel windjes en hoor je duidelijk zijn buik rommelen. Mijn theorie is dus dat hij wel wil zuigen maar geen melk meer wil hebben en hij last krijgt van zijn spijsvertering doordat hij op die manier teveel melk binnen krijgt, aangezien hij niet uit zichzelf stopt. Zou dit kunnen? Ik rem hem nu maar en haal hem eraf, wanneer hij zo overdreven onrustig gaat lopen doen (dan spuit het er trouwens niet uit of zo) en geef hem een pink/speen. Dat neemt hij wel aan, maar zoals ik al eerder zei, hij vertoont hele periodes met continu zoekgedrag alsof hij aan de borst wil.. Leg ik hem dan toch weer redelijk snel aan, dan begint alles weer van voor af aan. Of ben ik hem nu tekort aan het doen? Mijn dochter dronk wel altijd gewoon 2 borsten in 1 voeding. En haar kon ik gewoon probleemloos altijd aanleggen wanneer ze maar wilde, ze stopte gewoon met drinken wanneer ze genoeg had. Mijn zoontje lijkt soms onverzadigbaar ook al lijkt zijn lijfje heel wat anders te zeggen. Maar misschien interpreteer ik het helemaal niet goed? Sorry een heel epistel is het geworden. Heel erg bedankt alvast in ieder geval voor het lezen en antwoorden!
hoi het lijkt inderdaad of je zoontje veel zuigbehoefte heeft. Zich overeten aan borstvoeding kan niet, er zit geen maximum aan aan wat hij mag drinken per dag. Misschien kom je nog wat verder als je een keer een lactatiekundige mee laat kijken met een voeding? Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding, daar un je iemand bij jou in de buurt vinden. Succes! Mirjam