Meer voeding nodig?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by A new day, Aug 12, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,297
    394
    83
    Dan zou ik me niet veel zorgen maken hoor, gewoon volgende weegmoment even afwachten, als ze meer nodig is geeft ze het wel aan

2. Mery

Mery Bekend lid

May 24, 2017
    697
    278
    63
    Female
    Nee,ook omdat ze een nacht fles toch niet opdrinkt.Cb is bij ons best relaxed!Ze wordt ook vaak niet eerder wakker dan 9:00 uur.Als ze eerder wakker wordt dan krijgt ze haar melk natuurlijk eerder.Ik ben best blij met dit ritme.Meisie mag nu ook bijvoeding maar ik wacht er eerst nog maar mee.Dan wordt het weer een rommeltje met haar ritme.

lorreke likes this.
  3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Het toenemen in gewicht heeft ook een min-max in 'de cb-boeken ' en ook een gemiddelde. Misschien heeft ze steeds het gemiddelde gevolgd en groeit ze nu bijv. het minimale (bijv. 100 gram per week). Dat is dus helemaal prima. De meeste CB's houden nu eenmaal van strakke nette mooie groeilijntjes. Dus om aan dat lijntje te voldoen zou je dan meer moeten geven.
    Ik zou naar je baby zelf kijken. Erg tevreden kindje en volgt haar eigen lijntje. Vooral doorgaan dus ;)

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    En dat is dus zo'n typisch voorbeeld van het CB wat ik veel vaker hoor.
    Inderdaad zeggen dat ze best ruim in het gewicht zitten. Maar 5 zinnen later zeggen dat er veel te weinig in de fles zit.
    Ook andersom heb ik het wel eens gehoord. Oei het lijntje buigt af naar beneden en dan bij de flessen zeggen dat ze eigenlijk teveel krijgt.
    Ik vind dat zo duidelijk praten naar 'de boeken' en naar de achterkant van het pak nutrilon.
    Wij eten toch ook niet allemaal hetzelfde? De 1 eet 4 boterhammen en de ander maar 2.
    Waarom moeten álle baby's dan flesjes van 180+6 drinken als ze 4 maanden oud zijn?
    Ergens hebben ze ook nog geleerd om 'volg je kind' te zeggen maar toch gaat dat vaak in strijd met de overige adviezen.
    Ik vind dat zo jammer van het CB.
    Gelukkig zijn er ook heel veel wel goede artsen of verpleegkundigen op t cb die wél op het gevoel van de ouders vertrouwen en niet teveel naar de boekjes kijken. Maar toch hoor je de typische voorbeelden best vaak vind ik.

Olifantje1991 and lorreke like this.

Share This Page