meer voeding overleggen met cb?

Discussion in 'Flesvoeding' started by paars, Mar 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    hallo..

Mijn zoontje krijgt nu 6 flessen op een dag waarvan 2 x 120/4 en 4 x 90/3.
    Heb het idee dat ie wel alle flesjes nu in principe 120/4 kan hebben..
    Maar tot hoeveel kun je de voeding verhogen zonder te overleggen met het cb?
    Heb het tot nu toe zelf altijd wel aangevoeld hoeveel ie nodig heeft.. maar staat daar een max voor? en dat je vanaf dan in overleg moet doen met het cb?

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Hoe oud is je zoontje en hoeveel weegt hij (ongeveer)?

Wij hebben uit het ziekenhuis als richtlijn meegekregen: minimaal 150 ml per kilo lichaamsgewicht en maximaal 180 ml per kilo lichaamsgewicht per dag. Dus even uitrekenen hoeveel hij op een dag moet en mag en dan weet je het.

Tegenwoordig wordt er trouwens veel op verzoek gevoed, je zou ook gewoon kunnen kijken hoeveel je kindje nodig heeft. Hier zijn we met vijf à zes weken van 7 flessen van 90/3 overgegaan op 5 flessen van 120/4. Helemaal door krummel zelf geregeld. Wij zaten toen ook echt te klooien: ene keer 135 in de fles en dan liet ze wat staan en andere keer 100 en dan wilde ze meer. Op een gegeven moment heb ik haar gewoon laten komen en in alle flessen 135 gedaan. Na een dag zat ze keurig op schema: ze dronk om de vier uur de hele fles leeg en ze sliep ineens van 23.00 uur tot 07.00 uur (en nog langer als we haar niet wakker maakten).

Verder hebben wij eigenlijk altijd zelf "besloten" dat het tijd was voor meer in de fles, zonder overleg met CB. Nou hebben wij wel een vrij makkelijk meisje dat goed aan kan geven wanneer ze genoeg heeft en wanneer ze nog meer moet/wil. Hangt dus wel een beetje van je kindje af.

3. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    oh ja, en per dag niet meer dan een liter...... Maar dat red je natuurlijk sowieso niet met flesjes met 135 :)

4. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    bedankt voor je reactie!
    mijn zoontje is 5 weken oud..
    hij drinkt al iets minder dan het gemiddelde volgens mij. maar het cb heeft ook gezegt zolang hij er goed op groeit is dat niet erg...

Ik zou dus in principe wel 6 flesjes van 120 kunnen doen en dat om de 4 uur?

5. Seilenna

Seilenna Actief lid

Sep 9, 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Ik zou ook gewoon goed kijken naar je kindje, inderdaad een beetje op verzoek voeden, mits je een beetje tussen de richtlijnen blijft.

Wij zijn ook gewoon zelf meer in de fles gaan doen en dan kijken hoever ze er mee komt....helemaal schoon leeg dus! Haha, dus voortaan gaat er gewoon meer in de fles!

Als je kindje het zelf aangeeft dat ie meer op kan, dan gewoon lekker doen. Je kan hem toch ook niet te weinig blijven geven tot je weer naar het bureau moet?
    Mocht je het toch even willen over leggen, kan je toch altijd even bellen?

Succes!
    Groetjes Annelies.

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Dat zou volgens mij inderdaad kunnen. Maar hier gingen we toen dus naar vijf flesjes, omdat ze toen ineens 's nachts niet meer wakker werd. Ons schema werd toen (bij benadering):

07.00 uur
    11.00 uur
    15.00 uur
    19.00 uur
    23.00 uur

's Nachts wakker maken vond ik onzin, als ze het nodig had, zou ze wel komen. Maar ze kwam dus niet :). En dus zaten we ineens op vijf!
    Een paar weken later bleek dat ze niet meer genoeg had aan 120/4 in de fles en toen zijn we begonnen met 150/5. Dit heeft ze heel lang gehad (met dit schema), eigenlijk tot vorig weekend.

7. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    en hoe oud was je dochtertje toen? toen ze flesjes van 120 dronk en toen ze doorsliep nachts?

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    zie eerste bericht van mij :)

Net zo oud als jouw zoontje nu is dus?
    Maar..... ieder kind is natuurlijk wel anders hè? Ik kan je niet garanderen dat het bij jullie net zo werkt :)

9. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    nou dat doorslapen komt natuurlijk vanzelf.. dat maakt me niet zoveel uit... maar wil niet dat ie te weinig of te veel voeding krijgt!

Maar we gaan het gewoon zo proberen en we zien wel of het slaagt!

Share This Page