Meer voeding per fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Bamboe, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bamboe

Bamboe Actief lid

5 dec 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    Hallo,

Ik heb een vraagje over een manier om de hoeveelheid per fles op te hogen.
    Mijn dochtertje is nu ruim 8 weken en ze krijgt 6 x per dag een fles van 120/4. Deze drinkt ze misschien 2 keer per dag op. In principe krijgt ze 5 flessen. De 6e is halverwege de nacht als ze wakker wordt. Ze neemt dan meestal een halve fles en slaapt dan weer 4 uur verder.

Is het zo dat ze vanzelf steeds meer per fles gaat drinken en ik dan vanzelf naar 5 grotere flessen kan?
    Ze weegt nu 4400 gram dus het lijkt me nog niet echt nodig om dit te doen, maar ik zou wel graag naar flessen van 150/5 willen toewerken. Ik had gedacht om deze gewoon aan te bieden en dan te hopen dat ze deze hoeveelheid vanzelf gaat drinken. Als ze dat dan opdrinkt laat ik iets meer tijd tussen de volgende fles. Is dat een goede manier?
    En zijn er manieren waarop ik kan zorgen dat ze haar flesje 120/4 leegdrinkt. Ze doet er tussen de 10 en 20 minuten over. Is meestal ook gewoon nog wakker na de fles dus dat is het niet. Een snellere speen heb ik weleens geprobeerd, maar dit gaat te snel voor haar en dan spuugt ze veel.
    Ze heeft momenteel ook weer een aantal dagen last van krampjes, dus weet ook niet of het verstandig is om iets te veranderen aan de hoeveelheid, ivm veranderingen voor haar darmpjes qua hoeveelheid.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Het is inderdaad vaak een kwestie van proberen. Als ze grotere flessen van 150/5 gaat drinken, zal ze er waarschijnlijk vanzelf iets meer tijd tussen laten.

Misschien heeft ze wat minder trek bij zo vaak een fles en zorgt dat ervoor dat ze de fles niet goed leeg drinkt. Je zou dus gewoon eens kunnen proberen om over te gaan naar 5x150/5. Een goed drinktempo is trouwens 15-20 minuten, als het sneller gaat dan kan ze inderdaad wat meer gaan spugen of iets meer krampjes krijgen.

Groetjes Linda

3. Bamboe

Bamboe Actief lid

5 dec 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    Ik denk dat ik dan toch nog even op 120 blijf. Haar drinktempo zit wel goed. Ze wil soms al na2,5 uur weer een fles overdags. Heb het idee dat ze er nog niet aan toe is. Ik probeer wel tijd te rekken tussen de flessen in de hoop dat ze dan meer drinkt. Tot nu toe kost het alleen maar veel moeite en levert het niet meer drinken op.
    Als ik op aanvraag voed mag ik dan ook soms een fles na 2,5 uur geven? Heb het wel een keer gedaan en zie dat ze dan vaak zelf bij de volgende er weer 4 uur tussen laat.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is prima hoor. Je kunt gewoon even kijken hoe het gaat. Als je totaal per 24 uur op een goede hoeveelheid voeding uitkomt is het goed.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina