vraagjes over baby van 2 weken oud

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by sassie1980, Oct 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

Ik ben 2 weken geleden bevallen van onze zoon Pete, hij woog 3760 gram bij de geboorte.

We zijn begonnen met borstvoeding en het aanleggen ging prima. Na 2 dagen was hij echter 8% afgevallen en weer 2 dagen erna zat hij zelfs op 10% gewichtsverlies. We hebben een borstkolf gehuurd en het bleek dat ik te weinig melkproductie had. We zijn eerst gaan bijvoeden (vingervoeden) met kunstvoeding en gelukkig kwam onze kleine man weer aan. Mijn melkproductie werd echter niet meer en de combinatie van borstvoeding en vingervoeden viel ons erg zwaar en dit konden we niet weken volhouden. We zijn dus overgestapt op volledige kunstvoeding en dit gaat allemaal prima.

Nu mijn vraag: Hij krijgt nu 100 ml kunstvoeding aangeboden en drinkt dit helemaal op. Hij komt echter (ook 's nachts) nog steeds om de 3 a 3.5 uur. Het lijkt dat hij nog een beetje schade wilt inhalen van die eerste dagen? Krijgt hij nu niet teveel binnen? Toen de kraamhulp vorige week wegging zat hij alweer op zijn geboortegewicht, dus nu denk ik dat hij ongeveer 4 kilo weegt?

Nog een andere vraag: Afgelopen vrijdag en zaterdag wilde hij 's middags niet slapen. Hij was klaarwakker en zolang ik in de buurt was (naast zijn box of in mijn armen) vond hij wel wel best, anders ging hij krijsen. Zondag is hij gewoon na elke voeding gaan slapen. Gisteren wilde hij weer niet slapen en vandaag lijkt het weer beter te gaan. Wat kan dit zijn?

Groetjes Saskia

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou de voedingen nog zo laten gezien zijn leeftijd en gewicht. En waarschijnlijk heeft hij gewoon nog behoefte aan de nachtfles. Laat hem maar lekker drinken.

Wat het slapen betreft dat kan wisselen. Is niets mis mee. Je zult zien dat dit nog vaker zal gebeuren.

Ilja

Share This Page