Nee dat niet zo. Je ziet ze wel is aan de wandel gaan hoor dus het is niet dat ze altijd stil zitten. Maar als ze geen honger hebben en dus niet op jacht hoeven zitten ze over het algemeen redelijk veel stil.
Ik vind het ook echt leuk. Maar wel zolang ze achter glas zitten net als slangen enzo. Ik zal niet schreeuwend weglopen maar toch wel even huiveren hahaha
Ik heb het niet zo op spinnen maar deze zien er niet onaardig uit haha.. ik zat net even op die site te neuzen maar wat een lage prijzen inderdaad. Ik zag voor een leguaan maar 34,95 staan.. Die beestjes zijn hier redelijk beschermd dus verbaas me over de prijs. Wij hebben er hier genoeg in de tuin rond lopen maar zou ze niet binnen willen hebben.. die beestjes horen lekker te kunnen rennen en klimmen in de bomen.. geheel off topic eigenlijk om over leguanen te beginnen haha sorry
Ik vind het ook griezels... Maar toch fascineert het me wel. Maar ik denk dat mijn angst of beter gezegd fobie, met het jaar een beetje erger wordt. Vind het wel echt mooi om te zien dat er dames zijn die dat dus totaal niet hebben en ze als huisdier houden.
Hier is op Aruba. Veel exotische dieren dus. Toen wij hier kwamen wonen scheet ik 7 kleuren als er weer 1 voor me stond (ze blijven stokstijf staan als ze zich "bedreigd" voelen). Ondertussen ben ik al helemaal gewend en heb er toevallig laatst nog een mooie groene leguaan gered die vast zat tussen het gaas. Die kleintjes zijn ook enorm leuk. Ik noem die kleintjes voor de kinderen allemaal "beestjes" of "plakkies". Zijn zoveel verschillende. Ik heb geen idee wat de officiële benamingen zijn. De mooisten vind ik nog steeds de blauw blauw. (Zo noemen wij ze), en de groene leguanen. Gelukkig heb ik nog nooit een slang in de tuin gehad want die blijf ik wel eng vinden. Spinnen hebben we hier trouwens heel weinig en daar ben ik eerlijk gezegd wel blij mee. Zo op een plaatje zijn ze cute maar om ze nou hier ook in de tuin tegen te komen.. Hahah.. Nee dank je!
Wow mooie beestje die grijze, ik wil er graag een keer een vasthouden. Ben niet bang van kleintjes en krijg ook geen rillingen als ik naar deze kijk. Die kale grote vind ik wel wat eng.
Nou, ik moet zeggen dat ik écht geen fan ben van (vogel)spinnen, maar ik vind het werkelijk belachelijk dat jouw ex ze heeft laten verhongeren!! Wat idioot zeg!!
Vagans bedankt voor je antwoord. Kan je ze ook iets anders geven dan levend voer? Ik heb namelijk echt iets tegen het houden van levende insecten in huis.. Maar ik neem aan dat ze doodvoer niet pakken of wel?
Tja, ook voor leguanen geldt, hoe ouder en groter ze worden, hoe duurder.. en de groene zijn weer goedkoper dan de rode.. Je staat er echt verbaasd van hoeveel soorten dieren je mag houden in NL!.. Maar je moet (bij sommige dieren) wel de juiste papieren hebben ivm controles. Iemand vroeg of spinnen niet giftig zijn.. Jawel, dit zijn ze zeker. Maar ze zullen niet bijten zonder enige reden. En er zijn spinnen die agressiever zijn dan andere en dus ook eerder zullen aanvallen en zich bedreigd voelen
Waarom heb ik dit topic nou weer bekeken, brrrrrrrrr Ik ken dr niets aan doen maar als ik die beesten zie dan word ik helemaal kriebelig
hee, vriend en ik waren ook in Houten Hij is ook een liefhebber. Hij had een Smitty (pin me er niet op vast, die spelling en afkortingen...) en eentje die hij zelf blondje noemde... Inmiddels beide overleden maar die vellen hebben we vereeuwigd in een mooi lijstje aan de muur
Nou zeg stelletje chagrijnen.... zo serieus bedoelde ik het nou ook weer niet... maar om antwoord te geven op de vraag waarom ik dan dit topic bekijk. . Simpel zat omdat ik nieuwsgierig ben. . Dus ook naar de beweegredenen om een spin als huisdier te houden. ..
De soort die ik heb niet ernstig. Alle spinnen hebben gif, zo eten ze. Maar als mijn spin je zou bijten zou je hooguit wat jeuk en zwelling kunnen krijgen. Maar er zijn wel hele giftige soorten hoor!