Meer vogelspin liefhebbers?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vagans, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zelf heb ik niks met vogelspinnen of wat voor spinnen dan ook (al vind ik ze op deze plaatjes er wel heel mooi uitzien), maar mijn vriend des te meer, die heeft ze ook gehad, dus zal hem dit topic maar niet laten zien voordat het weer begint te kriebelen. Hij heeft nu gelukkig nog maar 5 slangen en ongeveer 50 schildpadden:D

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja typisch is... Ik ken niemand met spinnen (of slangen of reptielen..) die genoegen nemen met eentje :)

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn kinderen zijn dol op spinnen. zeg me niet waarom brrr. dochter vind ze erg mooi zelfs. we gaan regelmatig naar de oliemeulen. mijn oom had een zeer groot soort. brrr. die beeste vervellen gewoon en dat heb ik nooit geweten. ligt er ineens een soort van geraamte wat lijkt op een 2e spin en dat legt hij dan naast me bahbah. het was echt een flinke en at levende muisjes . nou dacht dat ze me moesten opnemen. ben echt doods bang brrr

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    de spin van mijn oom

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    en spin op de wandel

6. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ik ben doodsbang voor spinnen.. Toch heb ik in een dierentuin gewerkt op de reptielen afdeling daar zat toen ook een vogelspin. Ik leerde er mee omgaan en vond het best interresant. Hierdoor vind ik vogelspinnen niet meer eng maar wel die grote zwarte huisspinnen brrrr..

7. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    nou succes ermee maar ik hoef ze niet in huis ben al bang voor een klein spinnetje laat staan zon grote

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

@saskia : haha is ook zo!

@lovewinnie: mooi beestje! Volgend mij een Brachypelma boehmei als ik t zo zie en die op de handen van de kids zou wel is een krulhaar kunnen zijn. Erg leuk als kinderen er al mee leren omgaan!

9. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    oh joh, ik zit hier met kippevel en koude rillingen door dit topic te scrollen. Je kan me opsluiten als ik zo'n beestje in mijn omgeving zou hebben. Ze zullen best heel lief en aaibaar zijn, maar het zijn mij toch net even 4 poten te veel.

Ik heb niet alle reacties (kunnen) lezen (zat met de handen voor de ogen), maar bijten ze niet? En ze kunnen toch heel hard rennen, ooit in Suriname zo'n harige jongen (groen, en naar zeggen behoorlijk giftig) zien spurten...

Geen liefhebber, maar gefascineerd door de liefhebbers ;)

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ondanks dat ik panisch ben voor spinnen...

Vind ik die blauwe spin geweldig mooi!!!!

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Brrrr ik ren al weg voor zo'n mini spin iehhh

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Leuke hobby!! Ook mooie foto's trouwens. Ik vind vogelspinnen helemaal niet vies of eng, wat is er vies aan? het zijn hele schone beesten.
    Ik kan wel enorm schrikken als er zo'n grote huisspin in de badkamer zit ofzo, maar dat is meer omdat je het niet verwacht. Ik vang ze met een potje en zet ze buiten. Dus ben wel blij dat er geen vogelspinnen in NL voorkomen, haha!

Ik vind de zwarte vogelspin met oranje zo mooi(weet naam niet, sorry). Is volgens mij wel een hele bekende. Vroeger hadden ze die in dierentuin emmen, elke keer als we op bezoek waren moesten we ook even langs "meneer vogelspin".

Ik vind jouw hobby dus niet vreemd, maar ik ben dan ook een groot dierenliefhebster.

Veel plezier met je spinnetjes!

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ze kunnen bijten en ja ze kunnen heel hard rennen.
    Als een vogelspin op zn gemak is en het gewend is kunnen rustig over je handen lopen enzo al heeft dit niet mijn voorkeur.

Wat ik ook al eerder schreef, met vasthouden doe je de spin ook geen plezier en een val kan de dood betekenen en dit risico loop ik liever niet. Het zijn echt ''kijk'' dieren net als vissen enzo ;)

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind vogelspinnen ook niet vies! Zeker niet.

We hebben vandaag Fuzz begraven in een stukje natuur waar we graag komen. Mn kleine meisje bleef maar wijzen naar het terrarium ''pin dood'' zo sneu. We hebben hem netjes begraven en haar gedag laten zwaaien. Toen heb ik dr ook niet meer over gehoord.

heb het beestje toch 4 jaar gehad en een hoop meegemaakt. Voelde echt alsof er een stukje van het boek dicht ging.

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    @Vagans: ik was benieuwd, hoe gaat het met de nieuwe spinnen? ;)
    (en misschien foto's?) :D

16. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Wat gaaf!
    Wat een rot streek van je ex zeg om ze te laten verhongeren. Ass!!

Ik ben zelf best bang voor spinnen maar heb een grammostola pulchra vast gehouden en daar was ik echt heel trots op.
    Vind ze wel echt prachtig om te zien en zou eigenlijk wel eens graag willen oefenen met ze fotograferen.

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    kunnen die spinnen wel bij elkaar in 1 bak of moeten ze allemaal een eigen hokje hebben?

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou de nieuwe vogelspinnen hebben we opgehaald, helaas is de Chromatopelma cyanupubescence vrij snel nadat we heb hadden overleden. We hebben echt geen idee hoe dit komt! Erg jammer dat wel!!!

Met de grammostola pulchripes gaat het goed! Ze is wss vrouwelijk (wat betekend dat ze vrij oud kan worden) en eet ook goed. Ze is nog niet volwassen maar de meeste zullen haar nu al groot vinden (terwijl ze nog een stuk groter gaat worden) Ik heb haar Fluffy genoemd :D

Ze is erg zacht van karakter dat we hebben besloten haar te gaan hanteren wat echt heel goed ging. Zodra een spin zich niet op zn gemak voelt laat hij dit merken maar zij wandeld heel rustig op dr gemakkie over je handen heen. Je moet het ook niet te vaak doen want ze zijn er natuurlijk niet voor bedoeld en je kan dit lang niet met elke soort doen.

Hier wat fotos van Fluffie en van de overleden spin Griebus.

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier fluffy en ik :D

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

O en spinnen moeten (op 1 soort uitgezonderd) allemaal in een apparte bak. tijdens het paren moet je goed opletten want anders eet het vrouwtje na de paring het mannetje op!

Deel Deze Pagina