Meer vogelspin liefhebbers?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vagans, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Wauw!!!!
    Wat een mooie dieren zég!
    Ik vind zelf de Haplopelma lividum erg mooi.
    Hier mag ik niks in huis hebben dat meer dan 4 poten heeft of geen poten.
    Anders was er heus wel een spin of slang geweest.

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Mag ik hier een spinnenvraag stellen??

Wat ik me afvraag;
    Ik heb weleens gelezen dat (vogels)spinnen hele kwetsbare beestjes zijn. Als je ze laat vallen zijn ze dood....
    Maar als je nou een (huistuinkeuken)spin opzuigt met je stofzuiger komen ze er vrolijk weer uitgekropen hoor ik altijd (hier gelukkig nog nooit gebeurd).
    Hoe kan dat dan?

Prachtige foto's trouwens!

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Brrr krijg er gewoon kippenvel van:D
    Ik denk dat je wel één van de weinige vrouwen bent die een liefhebster is van vogelspinnen.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik vind het wel hele mooie dieren moet ik zeggen! Nu weet ik echt niks van het houden van vogelspinnen af, maar ik vraag me al heel lang (heel naïef misschien ;)) af of ze soms ook echt "bij je komen zitten" en je opzoeken? Ik snap dat ze niet op je schoot komen zitten om geaaid te worden :p, maar als je zo'n beestje al van jongs af aan hebt merk je dan dat de spin zich op wat voor manier ook aan jou hecht? Vast een hele domme vraag, maar ik heb echt geen idee.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Vogelspinnen zijn idd heel kwetsbaar. Dit komt door het grote abdoom (achterlijf) deze kan tijdens een val voor inwendige bloedingen zorgen of zelfd kappot splijten! Ik weet niet precies hoe het zit maar denk dat het komt omdat van een huis tuin en keukenspin het abdoom veel kleiner is.

En nee een vogelspin wordt nooit tam en komt je niet opzoeken. Ook wennen ze niet echt aan het hanteren maar als je het vanaf het begin doet zal de spin wat minder kunnen schrikken en weet je zelf een beetje hoe de spin zich gedraagd.

En of ik een van de weinige ben. Er zijn er wel meer hoor maar denk dat er idd meer zijn die er bang voor zijn.

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    oké, dan weet ik dat ook weer :). Ik vind ze trouwens wel echt heel mooi en ben er ook niet bang voor.

7. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Geen liefhebber als dat ik er iets mee doe maar vind het wel prachtige beesten!
    Al moet ik zeggen dat ik over het algemeen alle dieren erg mooi/interessant vind.

Zeker niet bang dus

8. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Wat een lieve pluisjes! Ze hebben best een hoge aaibaarheidsfactor! Heb je ook een foto van je curly? Heeft die ook echt krulhaar? Als een soort permanentje ofzo? :p

9. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Arrejakkes bah...

Heb zelf een spinnenfobie, zo erg dat mocht ik een spin zien groot/klein dan kan ik al wel janken.
    Maak ze ook zelf niet dood want dan gaat de gedachten door mijn hoofd dat ze kunnen springen etc etc noem maar op.
    Vind het verschrikkelijk. Plaatjes, video's ik krijg er kippenvel van :(

En dan de gedachten dat deze op de foto ontsnappen.....PLEH

Maargoed ieder zijn eigen toch? Hoe kom je hieraan eigenlijke? Je kunt ze toch niet zo kopen bij een dierenwinkel?

10. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    kun je ze ook aaien?

11. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    wow! wel mooie spinnen zeg..

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Echt aaien kun je ze niet. Er zijn er ook een hoop die hun haren bombarderen als verdediging. Dit kan voor wat irritatie zorgen.

Je kunt in de meeste reptielen winkels wel aan spinnen komen. Ook op beurzen vind je ze veel (heb ik curly vandaan) en particulieren kwekers (ik ken ook iemand die ze kweekt)

En zit nu op mn foon dus kan ff geen foto van een volwassen curly plaatsen maar Google maar is op Brachypelma albopilosum!

13. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik ben echt superdesuper bang voot alle soorten spinnen, het was zelfs een keer zo erg dat ik er een zag toen ik op de wc zat en ik was zwanger dat ik zo hard begion te huilen en schreeuwen dat mijn man dacht dat ik een miskraam kreeg whahaha, maar dat even terzijde ik vind die blauwe wel heel mooi. Interessant dat je ze zo leuk vind en als huisdier hebt, is iets wat ik niet zal begrijpen lma heb er wel diep respect voor hihi. Mijn ex had trouwens 4slangen en een baardagaam of hoe je dat ook schrijft, die vind ik dan weer niet zeo eng

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hi fluffy! Schattige naam maar vind je nog steeds doodeng! :D

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik vind het zo zielig,die levende krekels e.d. in een bak, ten dode opgeschreven :(

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind ze prachtig! Ik ben niet bang voor deze spinnen, als het niet onverwachts is. Heb ze weleens over mijn arm laten lopen, en ik lach helemaal dubbel van het gekriebel. Als huisdier zou ik ze niet willen. Mochten mijn zoons het later willen zou ik het wel goed vinden.

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Klopt.

maar ik eet verder ook vlees... die dieren staan er niet veel beter bij (lees: slechter vaak)... Ook niet goed hoor dat niet, ik zorg wel altijd dat de krekels ook te eten en te drinken hebben, dat dan weer wel.

18. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dan ben ik wel heel benieuwd en nieuwsgierig waarom je in dit topic komt kijken!

Voor de duidelijkheid; niet om je aan te vallen, maar echt puur uit belangstelling.
    Vind ik dan best knap eigenlijk!:)

Deel Deze Pagina