Kitchenaid accessoires

Discussion in 'De lounge' started by Vogelinnetje, Dec 23, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,225
    6,670
    113
    Ik heb sinds gisteren een kitchenaid. Als een kind zo blij!

Ik ruil hem in voor mijn Bosch mum. Daar zaten handige schijven bij voor het raspen van groenten en kaas. Ik zou graag een uitbreiding voor de Kitchenaid voor willen hebben.

Welke is het handigste? De keukenmachin met ook van die schijven of van die losse trommels? Ik wil raspen en snijden.

2. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

Jan 28, 2015
    1,201
    533
    113
    Ik heb een kenwood waar je al die losse artikelen op vast kan klikken, allemaal los te koop dus kan dan zelf kijken wat ik erop wil zetten. Misschien hebben ze dat voor de kitchenaid ook wel?? Ik zou het in elk geval zonde vinden als ik een dure keukenmachine heb door er nog een los apparaat bij te moeten hebben..

3. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    2,772
    1,363
    113
    Wij hadden allebei deze uitbreidingen maar eerlijk? Ik vond het super onhandig. Telkens die onderdelen uit de kast bij elkaar zoeken, op de kitchenaid ‘schroeven’, geen bak erbij waar je het in kunt opvangen, als je te hard drukt kantelt de kitchenaid... En wat ik miste was de mogelijkheid om dingen echt heel fijn te malen, bijvoorbeeld als je saus wilt maken.

Lang verhaal kort: Wij hebben er nu dus een losse foodprocessor van Kitchenaid er naast staan. ;)

Marsepein likes this.
  4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ik heb geen kitchen aid maar een kenwood. Daar zat de foodprocessor al bij. Voor ik de kenwood had had ik een los apparaat met trommels.

Dat apparaat met trommels gebruikte ik vooral om te raspen. Snijden niet zo vaak, dan pakte ik toch eerder naar een mes omdat ik toch vaak nogal wat uit de trommel moest schrapen. Bij het raspen ook wel maar het feit dat ik daar mijn vingers niet kon openhalen won het wel ipv een gewone rasp te gebruiken.
    Bij de schijven als daar iets blijft aanzitten heb je het er makkelijker vanaf.
    Qua afwassen vind ik de foodprocessor makkelijker dan de trommels.

Ik heb even je links bekeken en met de foodprocessor kan je meer.

Persoonlijk ben ik echt fan van de foodprocessor. Ik pak die veel vaker dan dat ik het apparaat met trommels pakte. Zelfs voor kleine hoeveelheden nu omdat het onderhoud van de foodprocessor zoveel makkelijker is.

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de keukenmachine van Kitchen Aid ernaast! Was een actie waardoor we hem er gratis bij kregen, maar ben er zo blij mee! En hij is ook superhandig omdat alle accessoires in de beker passen dus hij is helemaal niet zo groot in de kast!

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,225
    6,670
    113
    1 ding is zeker: geen los apparaat.

Veel snij ik gewoon met de hand, maar grote hoeveelheden die ik liever met het apparaat. Ik heb ook een goede rasp en mandoline.

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant

Ook ik heb een foodprocessor naast m'n KitchenAid.
    Ik gebruik mijn KitchenAid voor kneden en mixen.
    Mijn foodprocessor voor hakken en raspen.

(Mijn man was zo teleurgesteld dat ik net nadat ik m'n KitchenAid kreeg, een food processor kocht.. dat zo'n duur apparaat dat niet kon.. haha .
    En ja de Kenwood is wat dat betreft handiger. Maar ja, ik werd nu eenmaal verliefd op de KitchenAid)

8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,625
    113
    citroenrasp, Adje and Zonnestralen like this.
  9. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

May 31, 2019
    1,412
    1,253
    113
    Female
    Exact dit! Achteraf zo zonde van mn geld om die accessoires aan te schaffen. Liggen hier allemaal nog jn hun doos na 1x gebruikt te hebben, viel me zo enorm tegen.

10. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,278
    25,751
    113
    Hahaha grapjas!

Maar ik ben team Kenwood, dus heb gewoon echt geen advies over de kitchenaid :roflmao:

Behalve misschien dat ik ook accessoirefan ben. Ik heb bijna alles van de Kenwood erbij en het wordt (muv de holle pasta maker) allemaal goed gebruikt. Een ik vind het heel fijn dat ik dat allemaal op 1 apparaat kan klikken en niet nog extra apparaten nodig heb.

Oh en ik heb een foodprocessor erbij en heb daarom geen trommels om te raspen en te snijden, want dat lijkt me dubbelop.
    Loss trommels zijn wel makkelijker als je veel wil raspen of snijden, want dan kan je gewoon een grotere kom eronder zetten. De foodprocessor zit sneller vol.
    Maar de foodprocessor heeft natuurlijk nog de hakfunctie en die mis je in de trommels. Dus dat kan je beiden mee laten wegen in je keuze.
    (Had ik toch nog advies :roflmao:)

Iertje81 likes this.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,628
    8,365
    113
    Female
  12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,625
    113
    Ja ik dacht al eens gelezen te hebben dat jij een ander apparaat hebt. Maar ik dacht: je hebt er vast wel een béétje verstand van.

Adje likes this.
  13. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,278
    25,751
    113
    Zonnestralen likes this.
  14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,225
    6,670
    113
    Ik gebruikte de schijven van de Bosch vrij veel. Ik verwacht daarom de kitchenaid accessoires op dezelfde manier te gebruiken

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,225
    6,670
    113
    [QUOTE="Adje, post: 23408769, member" ] Een ik vind het heel fijn dat ik dat allemaal op 1 apparaat kan klikken en niet nog extra apparaten nodig .

Loss trommels zijn wel makkelijker als je veel wil raspen of snijden, want dan kan je gewoon een grotere kom eronder zetten. De foodprocessor zit sneller vol.

Maar de foodprocessor heeft natuurlijk nog de hakfunctie en die mis je in de trommels.[/QUOTE]
    even 3 stukjes eruit gehaald.

Ik wil idd niet nog meer apparaten. harde eis nr 1 ik gebruik de kneed/mengfunctie het met een de rest niet zodanig veel dat ik een los apparaat nodig heb.

De opvangcapaciteit is niet waar ik eerder aan gedacht heb. Als ik het gebruik, is het voor grote hoeveelheden. Stamppotgroenten, wortels voor worteltaart, courgette spaghetti. Dus zo'n grote bak eronder is essentieel. De keukenmachine accessoire valt dan hierbij af. Keuze gemaakt dus :).

Hakfunctie heb ik niet nodig. Ik heb een hakmolen bij mijn staafmixer. Die gaat bijna stuk vermoed ik en dan koop ik een magicbullet.

Share This Page